Vorige week woensdag langs gereden op weg naar het vliegveld. Zag er inderdaad mooi uit! Zeker een bezoek waard. Schat zo'n vijf km van het vliegveld af..
Nog even terugkomend op deze voorbeeld itin: is 35 minuten turn around time te doen op NCE? Heeft iemand ervaring met die airport?
Geen ervaring mee, maar zonder check-in bagage kun je waarschijnlijk bij de gate zo opnieuw instappen?
ja, afhankelijk van de lay-out en wijze van passagiersafhandeling van de airport... In CDG 2F zou ik wel doen, maar op een airport die ik niet ken met maar 35 minuten... vandaar dat ik op zoek ben naar een ervaringsdeskundige
Ik ben er een paar keer geweest. Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij moet je weer door security heen. Maar voor de rest is het een relatief kleine terminal, dus met priority door security heen moet je het 'makkelijk' kunnen halen.
thanks. Ik zou het eigenlijk alleen aandurven als de aankomst bij de terminal is (er dus geen bus bij betrokken is) en je in hetzelfde terminal deel aankomt als waar je ook weer moet boarden. Want zeg nou zelf 35 minuten van landing tot take-off is niet veel tijd. Ok - het is met hetzelfde toestel heen en terug, maar als je wel door security moet en het zit tegen, dan zou je de vlucht nog zomaar kunnen missen... Hoe het ook zij, ik ga waarschijnlijk in oktober een weekendje naar Nice met m'n vriendin (dus zonder segmentrunning), dus ik zal zelf ook even op onderzoek uit... Kan ik altijd in november nog een keer op en neer voor een segmentrun
Officieel is de minimum connection time 45 minuten. (In het tabelletje uit KVS staat D voor Domestic en I voor International) Maar dit geldt voor connecting flights en jij hebt gewoon twee losse tickets. Ik neem aan dat je met precies hetzelfde toestel weer terugvliegt. Lijkt me geen probleem, als je tenminste geen ingecheckte bagage hebt, want dan gaat het niet lukken uiteraard...
Dank je voor die Tabel @TheoS Die segmentrun is inderdaad 2 losse tickets, en op NCE stap je weer op hetzelfde toestel. Check-in bagage heb ik bijna nooit meer, en zeker niet op zo'n vlucht als deze
Een redelijke segmentrun voor KLM is ook: ZWE-AMS-FCO-BLQ (en terug). Gewoon te boeken via de klm site als je Antwerpen-Bologna zoekt. Op de juiste data kun je hem vanaf 175 boeken. ca. 29 euro per QF.
Qualifying flight, segment dus! Misschien een iets duidelijkere term, omdat een segment niet altijd per se 'qualifying' is (meetelt voor je status).
Let wel goed op de boekingsklasse bij deze! Zag hem gisteren ook voorbijkomen in een boekingsklasse die 0% miles en dus ook geen qf oplevert
Echt? Die ben ik nog niet tegengekomen! Weet je nog welke klasse het was? Ik was eigenlijk altijd in de veronderstelling dat iedere klasse bij KLM tenminste 25% oplevert. (Zolang je hem via KLM boekt dan. Bijvoorbeeld de AirFrance MiNi Fares niet, als je die via AF boekt.) http://www.klm.com/travel/nl_nl/plan_and_book/ticket_information/ticket_conditions/index.htm Heb me ooit door de helpdesk de vuistregel laten vertellen: Als het een KL-nummer heeft zit je goed!
Ik kwam hem tegen op diverse ota, op AZ vluchtnummer , boekingsklasse O. KL vluchtnummer dan zit je volgens mij inderdaad wel.goed.