Revolut Kaart

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Thijsk, 26 apr 2019.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Revolut heeft me de afgelopen paar weken al een paar keer weten te redden op Bali. Ik weet niet wat het is maar mn ING pinpas werkte werkelijk bij geen enkele ATM. En ja, m'n pas stond gewoon op wereld.
    Maar met mn Revolut kon ik overal cash opnemen en pinnen in bars etc., heel fijn. Ik kan iedereen deze pas aanraden.
     
    BartF en MoonJ vinden dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    AF en toe betaalde ik een klein bedrag extra maar soms ook niet. Ben er nog niet echter waar het verschil in zat. Maar zoals hier boven gemeld was ik al lang blij met mn pasje.
     
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Volgens mij zijn een aantal transacties per maand gratis.
     
  4. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    455
    Trofeepunten:
    63
    Revolut Ultra gelanceerd voor E600 per jaar.

    5% cashback eerste maand, daarna slechts 0,1% in Europa en 1% buiten Europa. Kaart biedt onder andere lounge toegang en uitgebreide reisverzekering en lijkt direct de concurrentie met AmEx platinum aan te willen gaan, ook al is Revolut een bank en AmEx natuurlijk niet.

    https://blog.revolut.com/ultra-our-ultimate-plan/
     
    BartF vindt dit leuk.
  5. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Ik vind de website niet erg informatief.
    Ontvang je bij Standard nu wel of geen fysieke kaart?

    Heb nu al een paar jaar Curve maar ondervond behoorlijk wat problemen met m'n laatste buitenlandse trip....
     
  6. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    455
    Trofeepunten:
    63
    https://www.revolut.com/nl-NL/our-pricing-plans/

    In dit overzicht zie ik dat je geen fysieke kaart krijgt bij het gratis plan
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Ondertussen maar aangevraagd, kost 7.99 voor de fysieke kaart.
    Ben wel klaar met Curve.
     
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb al jaren revolut en heb wel een betaald plan, maar ik haal dit er zeker uit. Ik vind het een hele fijne kaart. Overigens kun je meerdere type kaarten met deze zelfde rekening bestellen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. mijora

    mijora Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb het gratis plan sinds 2019 (gok ik ff uit mijn hoofd) en heb gewoon een fysieke kaart waar ik volgens mij nooit voor heb betaald. De custom kaarten daar moet je idd voor betalen, maar die boeien mij niet. Keuze was toen tussen een maestro met ibannr of creditcard, bij NL staat hij geloof ik standaard op maestro vanwege onze standaarden hier, maar keuze heb je wel, alleen niet beide fysiek tegelijkertijd (iig niet gratis).

    Revolut bevalt me prima, betaal er alles mee wat niet op creditcards kan, zowel pinnen als automatische incasso's. Dat laatste kan hier en daar wat moeite kosten omdat je een LT (EUR) ibannr krijgt, dus buitenlands en sommige instanties kunnen hier nog steeds moeilijk over doen, maar dat is iban discriminatie. Als je er een vriendelijk telefoontje aan waagt is er vaak meer mogelijk dan online wijzigingsformulieren. Maar verder wordt de kaart vanwege maestro gewoon overal geaccepteerd in NL en gebruik ik hem alsof je een bankpas van een NL bank zou hebben.

    Als ik in het buitenland cash moet pinnen, gebruik ik hier Revolut voor. EUR200 per maand kan dat zonder transactiekosten, stuk goedkoper dan de reguliere banken.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Ik verwacht m'n fysieke kaart binnen enkele dagen te ontvangen.

    Dat LT iban-nr kan wel handig zijn. Ik heb me er nog niet verdiept maar kun je nu ook je credit cards koppelen aan Revolut net zoals met Curve?
     
  11. Goldman

    Goldman Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    In het weekend betaal je een toeslag van 1%. Doordeweeks geldt die toeslag niet.

    Voor zover ik weet is dat niet mogelijk met Revolut.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  12. mijora

    mijora Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ja zeker, dat is juist de reden dat ik hem heb. Wel alleen VI/MC, Amex nog steeds niet (maar dat kan bij Curve toch ook niet?) Maar je waardeert je rekening als het ware op dmv creditcard (gewoon overmaken kan uiteraard ook ).

    Even nieuwsgierig, waarom ben je klaar met Curve? Ik heb me er wel eens in verdiept, maar omdat Amex altijd ontbrak en ik Revolut al had, had het voor mij geen zin.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Was er klaar mee toen ik via de chat aangaf dat er 1 betaling niet klopte.
    Toen hebben ze, zonder mij eerst te informeren, de kaart geblokkeerd. Dat was heel vervelend omdat ik die kaart als voorkeur opgeslagen had bij Uber betalingen. In Colombia deed ik het merendeel van mijn verplaatsingen via Uber.

    Uiteraard toen ik er achter kwam bij een betaling in een restaurant direct mijn Uber voorkeur veranderd, maar communiceer dit met je klant!

    Overigens nam ik Curve omdat je die kunt koppelen aan, in mijn geval, Visa.
    Kun je me aangeven hoe ik dat met Revolut doe?
     
  14. mijora

    mijora Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Eenmaal aangemeld en online dan staat in app op het home scherm + Geld toevoegen, dan kom je op een scherm waar je je kaart kunt toevoegen.

    Nog even over de kaartkosten, als ik nu in de app een fysieke nieuwe kaart zou willen (keuzes Visa Standaard of Maestro Standard) geeft de app aan 5,99 met leveringskosten van 7,99. Maar volgens mij zijn dit vervangingskosten. Zie hier voor details, 1e kaart is gratis excl evt. verzendkosten. Het kan zijn dat ik toen een actie te pakken had of niet naar die eenmalige 6 euro heb omgekeken, website is leidend.

    Overigens als je hem nog niet hebt aangevraagd en de app niet op je tel hebt, kun je mijn referral link gebruiken dan help je mij ook een beetje. Voorwaarden staan hier.

    Als je in detail nog meer wil weten, stuur dan ff een dm.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  15. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Dank je wel zover, kaart komt binnenkort binnen maar hier heb ik wat aan;)
     
    mijora vindt dit leuk.
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Heb je die ING vpay kaart?
     
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Ja! Maar heb er ook nog een met Maestro en die werkte ook niet. Dus het lag niet per se aan Vpay.
     

Deel Deze Pagina