Revolut Kaart

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Thijsk, 26 apr 2019.

  1. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Gebruik zelf ABN, daar betaal je 1.95%+15cent per transactie op pinbetalingen, bij Revolut is dat 0.00 :)

    ICS heeft ook een koersopslag van 2.00% en Amex 2.50%, je betaald dus zelf voor je punten in het buitenland.
     
    JustinCase, BartF en westi vinden dit leuk.
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dat denk ik ook. Ik wacht even af tot de uitgaven definitief zijn (zijn nu nog reserveringen) en dan laat ik nog wel even weten wat deze banken doen.
     
    BartF vindt dit leuk.
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dat weet ik, laatst op ticket bij QR 78,03 EUR aan commissie betaald, maar ja een annuleringsverzekering hier kost nog meer.
     
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ook even een update met mijn ervaringen met Revolut.
    De metal card zou ik niet voor gaan. Ik vind het een onding! Hij is zwaar en glijd overal tussenuit. Ben hem al 2 keer uit mijn kaarthouder verloren. Wel handig dat je direct in de app een kaart kan blokkeren en deblokkeren zodra je hem weer gevonden hebt. Maar ik heb weer een plastic kaart aangevraagd en dat is veel prettiger.
    Ik heb dus een metal plan en betaal 13,99 per maand. Vooral de verzekering die erbij zit is erg handig vooral omdat deze ook vertraging bij slecht weer vergoed. Ik had eerder dit jaar een flinke vertraging met KLM ivm storm en die vergoeden ze bij KLM niet. Met de verzekering van revolut kreeg ik netjes het maximum van 320 pond over gemaakt. En ging heel makkelijk!
    Daarnaast zit er een cashback optie op die ik helemaal vergeten was. Daar staat inmiddels wel meer dan €20 in na een paar maanden.

    Voor mij in ieder geval veel voordelen en ik gebruik hem erg vaak.
     
    lloydje33, Miya en BartF vinden dit leuk.
  5. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb zojuist mijn Revolut Metal Mastercard aan mijn Wallet toegevoegd zodat ik deze met Apple Pay kan gebruiken. Weet niet of het met andere Revolut kaarten ook werkt, maar ik ben er in ieder geval erg blij mee :)
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Thanks voor de tip! Net ook de reguliere Revolut Visa toe kunnen voegen.
     
    BartF vindt dit leuk.
  7. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Hi @Luu_k, it’s very simple: Open the Revolut app, head to the Cards tab and tap the "Add to Apple Wallet" button. Alternatively, open the Wallet app on your device and tap the + symbol. For Apple Watch, open the Apple Watch app on your IPhone and select 'Wallet & Apple Pay,” then tap “Add Credit or Debit Card.”

    I copied this from the Revolut website covering this subject. Here’s the link to the site: https://www.revolut.com/revolut-with-apple-pay

    Hope you’re able to add your card to Apple Wallet. It should work with at least the Visa and Mastercard.
     
    Luu_k vindt dit leuk.
  8. anique

    anique Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb net een revolutkaart aangevraagd, plastic. Ik wil het gaan gebruiken om rekeningen mee te betalen (acceptgiro). De revolutcard ga ik opwaarderen met een mastercard(bijenkorf).

    Ik heb een grote rekening 6000 euro. Zou het veilig zijn omdat met de bovenstaande constructie te doen? Of heb ik kans dat de rekening geblokkeerd wordt?
     
  9. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    zelf zou ik niet de gehele €6000,- erop zetten. Als Revolut failliet gaat ben je je gehele saldo kwijt en niet voor verzekerd. Top uppen is in seconden gebeurt dus zou gewoon elke keer als je een acceptgiro wilt betalen, je via de app er het bedrag opzetten met je cc.
     
  10. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Zorgverzekeringen voor een groot gezin? :) Niet over nagedacht om de mijne met acceptgiro te betalen :eek:.
     
  11. anique

    anique Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Ik ben een beetje huiverig om een groot bedrag te top uppen en vervolgens meteen te betalen. Ik ben bang dat ze de rekening te blokkeren. Het gaat inderdaad om de zorgverzekering. Dit jaar doe ik het toch nog een keer via de gewone overschrijving. Misschien heb ik volgend jaar meer vertrouwen in de revolut card.
     
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb eind november nog +/-4500 EUR van mijn Poolse M&M visa card erop gezet en direct overgeboekt naar mijn eigen rekening. Geen probleem.

    Ik was ook een beetje huiverig, dus eerst een kleinere overboeking gedaan en toen maar geprobeerd. Ik wilde toch nog proberen de laatste keer dat het gratis kon extra miles eruit te persen :D
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  13. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik zet er af en toe +- 1.000,- op en dat gaat prima! Maar zeker niet doen als het nog niet goed voelt. Ik ben in ieder geval nu al meer dan een jaar heel tevreden over Revolut :)
     
    anique vindt dit leuk.
  14. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb er in het afgelopen jaar aantal keer vrij grote bedragen op gezet (€5000+-) om dat om te zetten naar ponden en dat dan gelijk door te storten naar mijn Engelse bank account en dat ging allemaal zonder problemen.
     
    anique vindt dit leuk.
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Niet doen! Ze selecteren betalingen die ze niet vertrouwen op de digitale wijze. Kostte mij 2 weken om weer beschikbaarheid te krijgen over mijn geld dat op de Revolut stond. Daarna in buitenland geprobeerd geld op te nemen, weer geblokkeerd! Wat een gedoe. :( Kaart gaat eruit bij mij.
     
  16. arne671

    arne671 Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    https://revolut.com Ik reis vaak naar diverse landen. Van elke muntsoort heb je een bankrekening. Scheelt heel veel geld qua bank fee. En vele voordelen.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2022
    MoonJ vindt dit leuk.
  17. Qcharted

    Qcharted Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
  18. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.435
    Trofeepunten:
    358
    Weet iemand hoe het zit met Indonesische valuta in Revolut? Ik weet dat je geen IDR wallet kan aanmaken maar je het gewoon in USD kan laten staan en dan pinnen. Maar hoe zit het dat met eventuele wisselkoersen als je pint bij een ATM als de markt dicht is?
     
  19. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    In het weekend (ik geloof vrijdag na 17.00) krijg je een opslag op de koers berekend. Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer hoeveel die opslag is.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.303
    Leuk Bevonden:
    3.192
    Trofeepunten:
    483
    Even gekeken voor je en de laatste keer (november 2022) betaalde ik 1% toeslag op de laatst bekende wisselkoers.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina