Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

1. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    349
    Trofeepunten:
    63
    ja, gisteren terug en wat zag ik daar? Heerlijk toch old school handwerk in een high tech omgeving.

upload_2025-10-1_10-25-17.jpeg

2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Opgelost! Durfde de kraan alleen aan te zetten in verband met de kit ;-)

Bijgevoegde bestanden:

bernard vindt dit leuk.
  3. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Liep gisteravond terug naar mijn auto via ‘het toilet’ en het was me toch een partij smerig. Er was in ieder geval niets ‘Excellence’ aan.

Morris en bernard vinden dit leuk.
  4. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Zojuist een nieuwsbrief van Schiphol ontvangen, met daarin de bekendmaking dat kinderen tijdelijk welkom zijn in de Privium lounge (11-26 okt). Wat mij betreft een kwalijke zaak. Ik mag hopen dat dit geen overlast geeft.

De Privium-lounges zijn nu net regelmatig de enige oase van relatieve rust; terwijl andere lounges regelmatig vol zitten met drukke gezinnen (tevens ook met asociale lui die voor alles de luidspreker gebruiken, maar dat terzijde). Nu hoop ik dat het type gezin dat hiervoor kiest ook een bepaald decorum hanteert...

Ruut vindt dit leuk.
  5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Als vader van twee jonge kinderen die al aardig hebben gezien van de wereld, en ze dus overal mee naartoe nemen - inclusief lounges - zou ik mijn kinderen niet zo snel meenemen naar de Privium Lounge. Zeker niet als ik daar €25 de neus voor moeten betalen. Ook al zou ik ze daar met hun tablet neerzetten. Ik ga dan liever "gratis" naar de KLM-kantine :D

Er is in de Privium Lounge verder niets te doen voor kinderen en als er meer dan één gezin zit dan is al aardig het vol. Overigens zijn de meeste vervelende mensen in lounges, waaronder de Privium Lounge, volwassenen ;)

Je kunt kinderen veel beter laten uitrazen in de speeltuin bij non-Schengen. Al accepteer ik het als ouder niet - als ze wel in een lounge zijn - dat er rondgerend of hard gespeeld wordt. Kwestie van opvoeding, maar ook al vanaf de geboorte blootstellen aan reizen en alles wat daaromheen hangt, zodat ze snappen hoe dat werkt.

Ik zie dit dus vooral als poging tot aanboren van een extra revenuestream. Maar zelfs als Privium Plus lid met partner, zou ik het mijn kinderen niet aandoen om ze mee te nemen naar zo'n 'saaie lounge' als de Privium Lounge ;)

Ctk, mitchelldejong en bernard vinden dit leuk.
  6. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    Kinderen kun je wel mooi in die geluidsvrije belcellen opsluiten in de privium lounge :rolleyes:

Morris, Sokkenpop, finsdeflyer en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ik ga meteen een lounge voucher voor ze kopen! :D

8. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.483
    Trofeepunten:
    558
    @Dan1 het verbaast me vooral dat ze een pilot doen in de herfstvakantie. Waarom niet op een rustiger moment, waar ze enkele kinderen kunnen verwachten. Ik ben het met je eens dat het daar aardig vol kan zitten zodra gezinnen binnenkomen.

9. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    767
    Trofeepunten:
    368
    @Dan1 ze hebben ook leuke spelletjes voor kinderen in de Privium lounge, vang de muis bijvoorbeeld

VinceG, Morris, Sokkenpop en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    :D

11. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Iemand nog gezinnen met kinderen in de lounges gezien deze vakantie?

Morris vindt dit leuk.
  12. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Nee, eigenlijk niet. Wo-ochtend was het wel weer zeer druk, maar geen gezinnen met jonge kinderen. Alsnog was deze drukte beter dan de absurd luide terminal erbuiten, waar ik spontaan weer medelijden kreeg met ouders met jonge kinderen op een vliegveld ;)

13. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Heeft Privium eigenlijk nog paspoorthouders? Ik heb een relatief oude die eigenlijk aan vervanging toe is.

14. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Ja, die zijn er nog - maar ik ben niet onder de indruk

15. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Zijn dat die plastic tasjes/zakjes i.p.v. de stevige houders van weleer? Zo ja, dan misschien toch links laten liggen...

16. Morris

Morris Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    33
    Helaas is het in sommige delen van de wereld heel normaal om je video call met familie, vrienden of collega's met de directe omgeving te delen. Of als een TikTok junkie door een stapel filmpjes heen swipen met het geluid op 10.

Daar kan ik mij ook enorm aan storen... hoe moeilijk is het om even een koptelefoon op te zetten?

Ik ben verder geen voorstander van kinderen in de lounge, vooral als ze slecht zijn opgevoed. Uitzondering op de regel is als er een "kids zone" in de lounge aanwezig is, zoals bij Turkish Airlines... maar dat zie ik verder niet zo vaak.

VinceG, Ruut en michiel1 vinden dit leuk.
  17. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    708
    Goede proef vandaag met een medereiziger zonder Privium. 3x raden wie er na de paspoortcontrole als eerste stond te wachten… Snap nog steeds niet dat Schiphol de priority rij steeds vult met de reguliere rij, waardoor je uit eindelijk langer staat te wachten!

VinceG, Morris, Grouchy en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Morris

Morris Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    33
    Ja precies... waar zijn die dagen gebleven dat wanneer het Schiphol personeel zag dat je een Privium pasje had (vaak hoefde je deze niet eens actief te tonen), je begeleid werd naar vooraan de rij.

Het is opvallend hoe lang de de priority rijen (bij security) zijn vandaag de dag. Of je business class, en/of met Privium reist, maakt niks meer uit. Het enige voordeel van Privium is dat je wel snel door de paspoort controle loopt.

Ruut vindt dit leuk.
  19. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ja, dat ze bovendien de timeslots (vaak) in dezelfde rij stoppen vind ik ook vreemd. Ik heb overigens wel altijd voorrang gekregen zodra ik een personeelslid tegenkwam, maar het was soms even langs een aantal kwade gezichten lopen om bij diegene te komen. Vooral bij arriveren vanuit non-Schengen en dan de trap af.

20. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    wat bedoel je hier precies mee? laatste keer dat ik niet schengen vloog was maart vorig jaar en toen waren de 2 rechter poortjes bij paspoortcontrole privium en daar stond toen totaal geen rij?

Deel Deze Pagina