Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Schijnbaar is er een efficiënter aanvraagproces, alleen weet niemand hoe dat dan wel niet werkt ;)

    Als lid van het FLUX programma willen we u graag informeren dat het programma per 1 januari 2017 stopt. U kunt in de toekomst echter gewoon gebruik blijven maken van de snelle grenspassage in de VS. Uw Global Entry lidmaatschap loopt namelijk onveranderd door. In deze brief leest u wat er voor u verandert per 1 januari 2017.

    Einde lidmaatschap FLUX
    De Nederlandse overheid heeft een nieuwe overeenkomst met de VS afgesloten, waardoor het aanvraagproces efficiënter is geworden. Daarom wordt het FLUX programma per 1 januari 2017 beëindigd. Hiermee stopt ook uw lidmaatschap, uw jaarlijkse FLUX lidmaatschapsbijdrage, de FLUX website (www.flux-alliance.eu) en de ondersteuning van het FLUX Alliance team.

    Global Entry loopt door
    Uw Global Entry lidmaatschap in de Verenigde Staten loopt onveranderd door. De Nederlandse Overheid zal het achtergrond onderzoek voor Nederlandse Global Entry leden in de toekomst blijven faciliteren. U kunt zelf uw Global Entry lidmaatschap iedere 5 jaar online verlengen en uw nieuwe paspoort registreren via uw persoonlijke GOES account.
     
  2. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
    Ik lees heel veel berichten dat Schiphol een chaos is mbt security en wachtrijen. Ik heb geen behoefte om 3 uur van te voren aanwezig te zijn voor een internationale vlucht. Kortom ik ben benieuwd of Privium sneller gaat. Iemand ervaring???
     
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Heeft iemand wel eens een klacht bij Privium ingediend en is daar nog iets als compensatie uit gekomen?
     
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Heb Privium, het voordeel ten opzichte van SP is dat je na security of na aankomst eigenlijk geen wachttijd hebt bij de KMAR. Een ander voordeel is dat je 1, 1a, 2 en 3 kan gebruiken als je ziet dat er ergens langen rijen staan (3 is wel een omweg als je een Schengen land aanvliegt maar soms is dat gewoon sneller)

    Wat betreft klachten stuurde eigenlijk alleen een DM via twitter als er een poortje defect is zodat ze op de hoogte zijn en actie kunnen ondernemen.
     
  5. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Kan je dit ook doen zonder Privium, eigenlijk? Volgens mij is dat veel dichter bij de Crown Lounge 52...
     
  6. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Zonder Privium heb je kans dat je behoorlijk lang moet wachten bij de paspoort controle van non-Schengen naar Schengen. Maarreh poortje gaat zonder Privium bij 3 zoiezo niet open wanneer je een BP met Schengen bestemming hebt.
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2017
  7. Verburg

    Verburg Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik denk erover om een privium lidmaatschap afvte sluiten om een betere route te hebben voor de bagagage en paspoort controle. Er zijn toch aparte lanes voor schengen en niet chengen. Is het niet erg onhandig de priviumlounge outside de controles te hebben of is er ook nog een lounge achter de controles.
     
  8. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Privium heeft nu alleen een lounge aan de landside kant tussen vertrek 1 en 2. Wellicht komt er in de toekomst nog een lounge in de buurt van vertrek 3. Als je alleen een snellere doorgang wilt volstaat een basislidmaatschap. Je hebt dan geen toegang tot de lounge.
     
  9. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Hoelang is de gemiddelde doorlooptijd ongeveer bij security/KMAR bij zowel Schengen als non-schengen in de huidige drukte en de aankomende drukte tijdens de zomerpiek? Overweeg namelijk om een privium proefabbo. te nemen aangezien ik aankomende zomer tijdens de vakantie een paar keer (ica en eur) ga vliegen. (geen status/ M-class). Is het de 79 EUR waard?
     
    FlyingFonz, JustinCase en lloydje33 vinden dit leuk.
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Zover ik tips kan geven voor vliegen in de zomer vanaf schiphol als non status houder. Vertrek sowieso op tijd! Als je ziet dat het druk is bij security in hal 2 loop dan alsjeblieft door naar de filter in vertrek 3 daar is het vaak rustiger. Maak bij de paspoort controle als het kan gebruik van de self service kiosks die zijn echt het snelst. Bij aankomst moet je geluk hebben dat je in de goede rij staat. Zelf ga ik altijd voor de EU rij deze is vaak het snelst. Eventueel kun je het privium abonnement doen maar kijk wel of dat het geld waard is voor die paar keer.
     
    RickFlyer vindt dit leuk.
  11. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Vergeet niet dat je als geen status/M-class pax ook al de benodigde tijd kwijt bent bij het droppen van je baggage:

    Rijen zoals hier op twitter gezet bij een pax heb ik de afgelopen maand vaker gezien:
    https://twitter.com/Schiphol/status/858959545707761664

    Plus berichten vanmorgen vroeg dat het 45 minuten duurde om alleen door security te komen. Is natuurlijk geen indicatie voor de toekomst maar tijdens de mei en zomervakantie gaat dit natuurlijk alleen nog maar langer duren. Als je ICA reist komt er ook nog de benodigde tijd voor paspoortcontrole bij.
     
    RickFlyer vindt dit leuk.
  12. RobVance

    RobVance Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb ook al sinds de start Privium plus, maar ben er mee eens dat sinds de centrale security de waarde reusachtig achteruit is gegaan. Ik gebruik graag de Privium lounge, maar vanwege het Security debacle moet je nog steeds ver van te voren de lounge verlaten omdat de voorkeurspositie die je hebt met de Priority lines teniet wordt gedaan door security personeel wat iedereen gewoon op de Privium/Priority lanes laat gaan staan. Duurt het nog een half uur voor je door security bent. Waardeloos! Weet niet of ik nog lid blijf, want het is echt 50% minder waard dan vroeger
     
    Daeni en FlyingFonz vinden dit leuk.
  13. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Heb je het over non-schengen dan? Bij Schengen kost het me zelden meer dan 5 minuten.
     
  14. RobVance

    RobVance Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Non Schengen inderdaad, alhoewel ik het bij Schengen ook vaak zie gebeuren dat er maar 1 persoon bij de nacontrole staat voor koffers die tweede inspectie nodig hebben waardoor er lang gewacht moet worden.
     
  15. joke_name

    joke_name Newbie

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben nieuwe hier.

    De komende periode staat veel vliegen (Schengen / Non-schengen) op het programma voor mijn werk.
    Heb een privium card aangevraagd.

    Zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten om een beter collectief te vormen?

    Ik hoorde van een kennis dat bij vertrekhal 3 om 06:20 in de ochtend de privium poort niet open was en hij gewoon in de rij moest staan.
     
  16. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Gelukkig is het grootste deel van de reizigers hier een frequent flyer dus moet met priority door de security e.d. heen komen niet zo'n heel groot probleem zijn, alhoewel ik wel moet zeggen dat ik "Priority" inmiddels ook niet meer zo'n "Priority" vind, vaak alsnog veel wachten, behalve bij de nieuwe terminal, daar gaat het vrij snel!
     
  17. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Er is ook een andere oplossing voor de mensen die al vrezen voor de wachtrijen tijdens de komende zomervakantie, gebruik maken van het VIP centrum op Schiphol. Kost een paar euro, maar geen wachtrijen..
     
  18. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Meestal gelukkig wel. Er zijn echter genoeg situaties waar menig FF een aantal keren per jaar geen 'priority' heeft en ook in de file op Schiphol staat, lang moet wachten bij terugkomst of vroeg moet gaan omdat je reisgenoot het niet heeft;
    Reizen met je vriendin/familie, vrienden en/of collega's die geen FF zijn of geen Privium hebben. Of reizen met bijvoorbeeld Air Baltic, Icelandair, any random non-alliance carrier...
    Als het dan ook nog piekdag is heb ie tegenwoordig een probleem op Schiphol.

    "Priority": Juist in de situaties waarvan je denkt 'gelukkig heb ik Privium' zodat je niet in die lange rij hoeft te stoen gaat het mis.
    Als het niet druk is mag je er gebruik van maken maar als het echt druk is dan laten je ze er niet langs want andere pax raken kunnen er negatief op reageren?!?
     
  19. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Het VIP Centrum is inderdaad een aanrader. Laatst ook gebruik van gemaakt en nog opgenomen in mijn tripreport hier op IF.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  20. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb dat inderdaad ook wel eens gehad maar ik geloof dat je je er niet zoveel van aan moet trekken. Als je voorang hebt dan kan je daar lijkt mij gewoon gebruik van maken. Maar je moet natuurlijk wel altijd de aanwijzingen van het personeel opvolgen :)
     

Deel Deze Pagina