Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Dit merk ik ook, maar het helpt niet veel. Vooral als je in de lane achteraan staat heb ik vaak moeite om de bakjes erdoor te krijgen omdat degene op de eerste positie vaak al alles volgebouwd heeft.
     
  2. lomas

    lomas Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Sprak in okt. met Marijke Brokmann van Schiphol Groep, zij is interimmanager Privium. Schiphol wil de nieuwe security lanes optimaal benutten dus geen eigen lane meer voor Privium, dat zou teveel kosten voor inzet personeel. Maar de Privium leden betaalden in feite zelf voor deze eigen lane! Privium is 100% onderdeel van de Schiphol Groep dus hier is sprake van een belangenconflict. Het Priviumlid wordt een rad voor ogen gedraaid omdat je hetzelfde betaald als in 2014 maar het essentiele voordeel van de exclusieve lane er niet meer is (Schengen passage), en allerlei priority passagiers worden "gemengd" met Privium leden. Voor het geld van het lidmaatschap zie ik geen extra waarde meer terug (heb ook freq. flyer passen en Priority Pass). Privium management zegt vanwege de relatie met de Schipholgroep hier niets aan te kunnen doen.
     
  3. LittleMol

    LittleMol Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Enige reden dat ik net Privium aanvraag is voor Global Entry in de US. Fijne koppelverkoop.
     
  4. LittleMol

    LittleMol Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Net via de loopbrug vanaf P2 naar de B/C gewandeld. Bij de security bedacht ik me pas dat ik met Lufthansa vlieg ipv KLM terwijl ik bij die eerste geen status heb. Bleek geen enkel probleem, ze keken naar mijn boarding pas op m'n mobiel en vroegen verder niets.
     
    Jack of all trades vindt dit leuk.
  5. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Ben je in bezit van Global Entry? Ik heb het onlangs aangevraagd, maar een privium lidmaatschap was niet nodig...
     
  6. LittleMol

    LittleMol Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Klopt, ik dacht dat de jaarlijkse bijdrage voor Privium was, maar het is voor Flux. Inmiddels heb ik ook het US interview gehad en de aanvraag is goedgekeurd.

    Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van Global Entry in Australië? De US customs zeiden dat het per afgelopen november ook daar mogelijk moet zijn.
     
  7. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Geen ervaring. Sorry. Weet jij mss hoe lang het interview duur in de States? Ik zit na te denken om het tijdens een transfer te doen 2 uur op JFK, is dat redelijk???
    Ik heb inmiddels al een interview gehad in Nederland. Dat ging heel erg snel.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2015
  8. LittleMol

    LittleMol Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ik was in 10 minuten klaar. Ze lopen door de gegevens heen die je hebt ingevuld, je krijgt een A4tje met instructies over de kiosk, en dat is het dan. Op SFO doen ze absoluut geen walk-ins maar als je op de dag zelf een afspraak hebt, mag je wel eerder als er een plek leegkomt. Je kan het best even op flyertalk kijken als je wilt weten hoe ze op JFK daarmee omgaan.
     
  9. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Wat houdt dat interview in NL precies in?
     
  10. LittleMol

    LittleMol Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    In mijn geval letterlijk niets meer dan iets in een computersysteem invoeren. Verder even gehad over dat het zo lastig is om het interview in de US te plannen. Denk dat ik er anderhalve minuut gezeten heb.
     
  11. LittleMol

    LittleMol Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ik denk trouwens dat veruit het meeste werk in de background screening gedaan wordt. Ik heb er alle vertrouwen in dat ze een stuk meer over ons kunnen inzien dan we zelfs maar kunnen vermoeden.
     
  12. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Hoe lang is het proces van aanvraag tot het ontvangen van de kaart ongeveer?

    Ja ik ben ook altijd wel benieuwd wat ze dan over je gaan opzoeken.
     
  13. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Ik was /ben sceptisch over de toegevoegde waarde van Privium, vooral als je bij vertrek met je FFQ status (bijna) dezelfde prioriteit krijgt bij non-schengen security en de self-service paspoortcontrole de biometrische grenspassage (zo goed als) overbodig maakt, maar... De laatste paar keer dat ik uit de UK terugkwam was ik toch even blij dat ik een Privium-pas had...

    [​IMG]
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Was er toen een rij bij de automated kiosks?
     
  15. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Eerlijk gezegd heb ik dat niet kunnen zien, maar ik weet eigenlijk ook niet zo goed waar ik die automaten bij aankomst kan vinden...
     
  16. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    de lounge stelt niet veel voor meer design dan comfort ik zit altijd in de klm lounges, lichter, betere locatie, meer ruimte. de enige reden dat ik al jaren een tevreden privium gebruiker ben is de irisscan. werkt altijd en scheelt zeeen van tijd perfect gewoon.
     
  17. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Morgen testen of de nieuwe cateraar een verbetering is, ben benieuwd
     
    Mike vindt dit leuk.
  18. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Een paar impressies van het aanbod gisteren, ik vind het een erg grote verbetering. Hier kan de Crown lounge IMHO zeker niet aan tippen.

    IMG_8761.JPG IMG_8762.JPG IMG_8767.JPG IMG_8768.JPG IMG_8769.JPG IMG_8770.JPG IMG_8772.JPG IMG_8773.JPG
     
  19. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ziet er goed uit! Crown Lounges zijn veel te groot en hebben te veel bezoekers om zo'n soort aanbod consistent aan te kunnen bieden (helaas).
     
  20. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Dat ziet er heel goed uit! Alhoewel ik het aanbod voorheen ook goed vond voor het ontbijt (heb sinds ik lid ben bijna alleen ochtend vluchten gehad ) ik ben benieuwd!!
     

Deel Deze Pagina