Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

1. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Ja dat kan, creditering naar rato.

2. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Ja dat kan.

Inloggen op de Amex site en klikken op voordelen en sparen.

Selecteer uit de kaarten de Platinum kaart, klik op Snelle grenspassage Schiphol, klik op Direct aanmelden. Hier klik je vervolgens op Privium Plus.

3. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Thanx voor de reacties! Dan moet het goedkomen!

Ruut vindt dit leuk.
  4. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    ClubLounge 25? Bedoel je nou Lounge 25, of de Club Lounge? :D

Airbl0k, Urbanjazz en Ruut vinden dit leuk.
  5. Airbl0k

Airbl0k Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    hmmm, dat moet inderdaad de club lounge zijn geweest :)

MoonJ vindt dit leuk.
  6. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Moet zij dan ook de Amex Platinum partner kaart hebben? Die staat nl. gewoon op mijn naam..

7. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ja, diegene moet wel extra platinum kaarthouder zijn. Waarom zou je de extra Platinum kaart op je eigen naam zetten? o_O

8. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Ja was niet slim destijds.. Gebruik er 1 "zakelijk" en 1 privé ...

9. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ik zou ff AMEX bellen kijken of je van kaarthouder kan wisselen, had ooit gelezen dat dit volgens mij na 1 jaar kan. Kan je beter een extra gold card aanvragen voor die 'zakelijke' uitgaven!

10. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Reden om eigen naam te houden was ook mijn vrouw een jaar niet lid te laten zijn van Amex om daarna weer een referral te doen voor haar ;-)

De zakelijke uitgaven is best flink bedrag dus die wil ik graag x 1,5 punt doen!

11. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Bij een extra gold card die onderdeel is van een Platinum membership, krijg je bij alle aankopen met die kaart ook gewoon 1.5 punt. Alleen als iemand zelf echt gold card member is niet, dan is het 1 MR per euro - maar alle extra kaarten vallen onder het puntensysteem van de hoofdkaarthouder, wat dus 1.5 MR per euro is.

Ruut vindt dit leuk.
  12. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Ah okay goed om te weten! Zal er vd week weer eens induiken.
    Zolang het niet het "elkaar referren" in de weg gaat staan, want dat levert uiteindelijk wel veel op op de lange termijn :)

13. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Je kunt trouwens ook gratis een additional card (AC) aanvragen. Deze staat dan op dezelfde naam als de hoofdkaarthouder en zo kun je bijv. je zakelijke uitgaven apart houden. Hiervoor gewoon even Amex bellen volgens mij.

Hou er daarnaast rekening mee dat er hier op het forum meerdere mensen zijn geweest die problemen hebben gehad omdat ze zakelijke uitgaven met hun privékaart hebben gedaan. Misschien handig om je daar nog even over in te lezen voordat je het allemaal zo inregelt.

Robinho vindt dit leuk.
  14. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb de laatste paar keer bij de security check in het Schengen gebied de privium poortjes gebruikt om vervolgens aan te sluiten in de rij voor de gewone economy passagiers. Is dit toevallig slechte timing geweest of hebben meer mensen deze ervaring?

15. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Mooi dat je het vraagt. Ik wilde iets vergelijkbaars vragen. Ik weet dat er verschillen tussen de verschillende hallen zit. En die boven de KLM balies bij 2 vind ik soms echt heel slecht.
    Wat zijn de recente ervaringen qua beste poortjes bij vertrek voor zowel Schengen als Non-Schengen.

16. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Denk dat het vooral dankzij COVID is. In 2022 al diverse keren meegemaakt dat er geen SP/fast track open is, non-Schengen (boven KLM incheckbalies SP 9/10 is het dacht ik) was ook al een keer totaal dicht.

17. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Afgelopen week ging ik naar boven bij de Privium aan de raamkant (kiss & ride) en werd vervolgens gewezen naar de rij van de 'Schengen' security. Toen kwam ik vooraan terecht bij de eerste twee scanners. Echter stond niemand daar verder dus voelde me een beetje 'aso' dat ik schoof voor de mensen die in de rij stonden, maar goed...

Airbl0k en Ruut vinden dit leuk.
  18. Airbl0k

Airbl0k Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    Voor de mensen die al staan te wachten kom je ook echt zo de hoek om om voor te dringen. Voelt niet goed inderdaad en moet anders kunnen.

19. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Geen enkel.probleem mee persoonlijk. Wij betalen meer dan 300 euro per jaar. Als ze graag vooraan willen staan doen ze dat ook maar.

VinceG en Ruut vinden dit leuk.
  20. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Klopt, lijkt mij ook.
    Daar heb je gelijk in, maar ik kan het de mensen die in de rij staan niet kwalijk nemen dat ze dit niet weten en dus chagrijnig kijken. Uit hun oogpunt lijkt het alsof jij onder een lintje bent doorgekropen en vooraan de rij voordringt. Er zou nog een medewerker moeten staan die de 'gewone' rij even tegenhoudt en jou naar een scanner wijst.

Ruut en Airbl0k vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina