Ooit uitgedaagd omdat je van je Elite voordelen gebruik maakt?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TheFlyingDutchboy, 4 aug 2014.

  1. VRR

    VRR Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ha @STH1984,

    Ik heb vorig week online ingecheckt voor mijn vlucht, Ik heb daarna wel automatisch me boarding pass (passbook) op me IPhone gekregen.
     
  2. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    @WorldTraveller13, ik denk dat @VRR reageert op jouw comment. Ik heb na het online inchecken ook geen problemen om de boarding pass in de app en in passbook te krijgen als ik als enige in de PNR sta; staan er meer dan 1 pax in de PNR dan krijg je een foutmelding en kan de boarding pass niet in de app worden getoond EN kun je de boarding pass dus ook niet in passbook opslaan... :(
     
  3. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Vorige week nog voor mijn vlucht met KLM van AMS naar MAD: werd op Schiphol vriendelijk verzocht om naar de self-service baggage drop-off te gaan. Na m'n STE-pas te hebben getoont mocht ik, ondanks wat scheve blikken, toch doorlopen. Vervolgens werd ik aan de incheckbali nog een keer gevraagd naar mijn STE-pas: 'bent u niet wat jong voor een Elite reiziger, meneer?'.
    Na een kort gesprekje met de agent merkte hij op dat er nog een stoel vrij was in de Y-comfort zone, dus die kreeg ik als 'goedmakertje'.
    Het leven van een minderjarige FF is zwaar:p
     
    FlyRicky, Maan en LVH vinden dit leuk.
  4. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Op BHX (Birmingham, UK) had ik vorige maand door wegwerkzaamheden wat vertraging en op het vliegveld dus nogal wat haast. Natuurlijk had ik precies toen besloten om check-in bagage mee te nemen... Maar goed... Aangekomen op het vliegveld stond er een behoorlijk lange rij bij de check-in balies en er was wel een SkyPriority 'lane', maar die leidde niet tot een aparte balie, maar via die lane kwam je een soort van 'vooraan' in de rij. Toen de balie vrij was en ik ernaartoe wilde lopen duwde de meneer die vooraan in de 'niet SkyPriority rij' stond me opzij en zei iets in de richting van: "Ga jij eens gewoon netjes achter in de rij aansluiten'... Nog voordat ik kon reageren greep de check-in agent in en zei ze tegen die meneer dat die rij voor Business Class en Elite passagiers is bedoeld en dat de beste heer mij even voor moest laten gaan. De meneer... Tsja, die draaide zich om en zocht support bij de mensen achter hem in de rij: "Kun je dat nou geloven, wat een asociaal gedoe... Volgende keer ga ik ook lekker voordringen..." (vrij vertaald)...
     
    high_class vindt dit leuk.
  5. ph-mkk

    ph-mkk Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Ik had het pas in BCN toen ik naar AMS vloog met KLM. Ik was een beetje aan de late kant en kwam aanlopen toen er al een behoorlijke rij stond. De rij stond een beetje scheef en het was onduidelijk waar de priority rij begon dus ik wurmde mij er maar tussen achter een paar andere elite passagiers. Een vrouw uit de rij, die dus een soort van achter mij stond, riep ineens iets van "Meneer, dat is heel erg onbeschoft, ga net als iedereen in de rij staan". Goed, uit die opmerking kon ik al wel een beetje duidelijk maken dat het vast geen elite cardholder was, die zouden wellicht wat andere "instructies" geven. Gelukkig hoorde een grondstewardess alles en zag ze dat ik status had en goed in de rij stond en ze vertelde mij "It's ok sir, stay where you are". Vreemd genoeg zei ze niets tegen de vrouw die mij toeriep, misschien later nog maar toen zat ik natuurlijk al lekker op mijn stoel.
     
    AEHE en STH1984 vinden dit leuk.
  6. vlieggraagverweg

    vlieggraagverweg Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    haha lijkt me wel leuk om dat uit te proberen een keer...nog ff sparen :p
     
  7. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Afgelopen week in Abu Dhabi, stond te wachten voor de lounge (ok ik zag er wat backpack-erig uit), word ik opzij geduwd door ik denk een Amerikaan. Zegt hij zuchtend tegen die Etihad medewerkster "pff, You should allow only top level tier to the lounge" waarbij hij met een schuin oog naar mij keek. Even later in het vliegtuig kwam hij me voorbij lopen en kon ik het niet laten om mijn glas champagne naar hem te heffen "cheers mate, have fun in the back!".

    Ik vind het altijd opvallend dat als je je niet kleed als business men, je toch anders behandeld wordt. Iemand anders ervaring mee?
     
    Alexo, Flying doc, AEHE en 9 anderen vinden dit leuk.
  8. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ja hier heb ik zeker ervaring mee. Nou moet ik ook wel zeggen dat er af en toe wel wat asociaal volk in de lounge te vinden is. Maar toch, iedereen verdiend op zijn manier recht om toegelaten te worden in de lounge en die moeten in mijn ogen dan ook gelijk behandeld worden.

    Qantas gaat wel de lounge dress code beter handhaven. Weet niet zo goed wat ik daar nou van moet vinden.

    http://edition.cnn.com/2015/02/16/travel/qantas-lounge-dress-code/
     
  9. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    tja, de perceptie van anderen over jou is nou eenmaal anders als je in t-shirt, shorts en flip-flops loopt dan in overhemd, nette broek en dito schoenen.

    'erger' dan casual kleding vind ik asociaal gedrag gebaseerd op aannames over jou op basis van je kleding...
     
    thom bauwens, vlieggraagverweg en Basjep vinden dit leuk.
  10. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Het Skypriority principe is nog niet helemaal neergedaald op de transferdesks van KQ in NBO. Voorrang, forget it, aansluiten in de rij is het credo.
     
    SVDH vindt dit leuk.
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik had gister voor het inchecken een aparte ervaring. Na het segment met de Thalys vanaf Antwerpen naar schiphol te hebben volbracht liep ik met mijn vriendin en een vriend naar de KLM/ Sky Team business class check in. Vervolgens vroegen ze of ik elite was of business class en ik zei dat ik silver was, maar technisch gezien gold aangezien ik net mijn 30ste segment had uitgevoerd. Het meisje vertelde mij vervolgens dat omdat ik silver was niemand mee kon nemen. Na discussie werd het 1 persoon en als ik goud was geweest was het geen probleem. Ik vertelde dat ik dit nog nooit had meegemaakt en altijd met meerdere personen kon aankomen (mijn vader ook al jaren met het hele gezin 5 personen) waarop ze zei dat ze ook al jaren daar werkte en dit niet kon. Toen ik haar naam vroeg zodat ik een klacht kon indienen vertelde zei mij geen naam te hebben en uiteindelijk wilde ze mij wel naar haar supervisor brengen. Achter de elite checkin area zit een kamertje met twee supervisors. Het meisje deed het verhaal aan deze twee dames met het feit dat ik met 3 vrienden probeerde in het gebied te komen. Ik corrigeerde haar dat dit 2 extra personen waren en de eerste supervisor het dat ze het een gek verhaal vond.. ik dacht o nu komt het, maar ze zei toen dat ze het altijd accepteerde en dat ze niet snapte dat het meisje ons had geweigerd. Het meisje kon nu met de staart tussen haar benen afdruipen, waarop supervisor 2 nog even kwam uitleggen dat het officiele regels waren etc etc maar dat het meisje nog wel erop aangesproken zou worden. Of dit werkelijk is gebeurd weet ik niet, maar mijn kleine overwinning (die ik overigens niet echt dat te halen) was zoet.:D
     
    SVDH, FlyRicky, LVH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Kan je überhaupt apart inchecken op één boeking of vinden ze dat maar vervelend?
     
  13. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Denk dat ze gewoon gestrest is door de drukte, heb dat namelijk nog nooit meegemaakt.
     
  14. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben zelf ook een vrij jonge gozer, en merk dat dat heel soms vragen oplevert.

    Bij Schiphol bagage drop off verassend vaak de vraag hoe ik zo jong aan status kom en wat voor werk ik doe, maar is volgens mij meer verwondering dan dat ik er ooit problemen mee heb gehad.

    Ben wel een keer op Schiphol bij security waar ik eigenlijk verwachtte gewoon door te kunnen lopen, staande gehouden. SkyTeam Elite pasje werd grondig bestudeerd, paspoort ernaast gelegd en uiteindelijk met een verraste glimlach toegelaten en me een hele fijne Elite vlucht gewenst :).
     
    SVDH, Jan van Putten en Flying doc vinden dit leuk.
  15. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ik had het eens op EZE...vloog C, maar de man die de mensen moest verdelen onder Priority en geen priority geloofde het nauwelijks (was wel wat toeristisch gekleed, met goedkoop rugzakje :))....later in het vliegtuig kwam diezelfde man binnen toen ik al zat, en checkte mijn paspoort...nou ja, het is misschien om een andere reden, maar hij checkte wel alleen mijn paspoort...misschien had ik eerst moeten weigeren om mijn paspoort te laten zien :) Kijken wat er dan gebeurde :)
     
  16. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    In het artikel meld Qantas "The dress guidelines for our lounges are the same as most restaurants and clubs."
    Met dat verschil dat je voor een vlucht reeds betaalt hebt natuurlijk! Moet je binnenkort ook in Y gaan zitten als je flip flops hebt met een C ticket?
    Vind het BS!
     
    SVDH vindt dit leuk.
  17. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik vind een 'smart casual' dresscode voor de lounge geen enkel probleem. Blote voeten, blote schouders en slippers zijn leuk op het strand, niet in de lounge. Lounges zijn in mijn optiek in eerste instantie gericht op het bieden van een rustige (werk)omgeving voor zakelijke en premium passagiers. Dat leisure-passagiers door hun status of premium-ticket gebruik maken van de lounges is prima, maar ik vind dat van ze verwacht mag worden dat ze zich een beetje aanpassen aan de atmosfeer van een lounge.

    Op blote stinkpoten mag een passagier sowieso worden aangesproken vind ik, ongeacht de klasse waarin hij/zij reist! Zie de 'passenger shaming' topics op dit forum... blote voeten is no-go (dus teenslippers ook).
     
    Genyi, Basjep en Flying doc vinden dit leuk.
  18. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben sinds dit jaar wat fanatieker aan het vliegen en binnenkort mijn eerste intercontinentale (lees met bagage) vlucht die niet business class is. Mijn vriendin reist met mij mee. Gaat daar een probleem van gemaakt worden als wij samen inchecken en bagage afleveren bij de SP desk van KLM met mijn "silver" status? En de short cut naar de beveiliging?
     
  19. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.311
    Trofeepunten:
    558
    Als je zegt dat jullie samen reizen, denk ik dat er geen probleem is. Mijn partner is ivory en ze kon gewoon met mij mee bij check-in, beveiliging en zelfs boards.
     
  20. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Inchecken is geen probleem. Security op AMS tegenwoordig helaas wel.
     

Deel Deze Pagina