Ooit uitgedaagd omdat je van je Elite voordelen gebruik maakt?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TheFlyingDutchboy, 4 aug 2014.

  1. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Ook nog nooit geen problemen mee gehad. In ZRH vroeg ik het ooit aan de gate agent, die bijna verwonderd iets zei in de trant van "natuurlijk mogen jullie samen de priority lane gebruiken, jullie moeten toch samenblijven" :)

    Toen ik vanuit LHR met Singapore Airlines vloog stond er ook een immense file aan de economy check in. Wij dus naar de business class rij. Onmiddellijk werden we door een file manager aangesproken met "Excuse me, do you fly business class?" Waarop mijn vriend zijn Aegean gold bovenhaalde (love you A3!!) "Nope, but we've got this" en we doormochten. Ik vroeg nog al grappend aan mijn vriend of we niet op business klasse passagiers lijken, waarop de filemanager onmiddellijk NO zei... en dan zelf besefte wat een fout ze net gemaakt had en zich uitgebreid begon te excuseren :D
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Soms heb ik indirect het gevoel dat ze me niet aanzien voor Elite/J. Bijvoorbeeld bij check-in in Genève heb je niet echt een aparte check-in desk voor Skypriority maar wel een aparte rij naar de desks toe. Dus ik sta daar in de Skypriority rij te wachten voor een beschikbare agent en naast me staan mensen in de Economy rij. Nou die staff haalt alleen maar Economy mensen naar voren en negeert mij gewoon. Dan vraag je na een tijdje om een DYKWIA. :oops:
     
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, als je er niet uitziet als status pax (door kleding, leeftijd, of wat dan ook), moet je eigenlijk wel assertief zijn en gewoon naar voren lopen en de SKYP boarding pass onder hun neus drukken :)
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Achja, GA's zijn ook maar mensen he, iedereen doet aannames :rolleyes:
     
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Mijn vriendin heeft dan wel geen SKYP, ik zorg er wel voor, als het even kan, dat ze Silver blijft.

    Toen je bij de FBAMEX nog de 'status voor 2' had (althans, de houder van de partnerkaart kreeg automatisch de status van de hoofdkaarthouder) vond ik dat een groot voordeel van die kaart. We hebben op die manier een jaar samen kunnen 'genieten' van Gold, daarna een Silver soft landing, en vorig jaar dan maar 'verdiend' Silver :)
     
  6. Andersom ook wel gezien, passagiers met elite/gold status die gelijk denken dat ze koning zijn. Leuren met het pasje aan boord om betere stoelen te krijgen of business class eten terwijl ze economy zitten. Ja dag, je voordelen zijn er, maar beperkt. Daar kan ik me dan aan irriteren:)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  7. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ohja, de DYKWIA's...
    In economy gaan zeuren om business class eten heb ik nog nooit gezien - vind het ook wel een beetje brutaal.
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Business class eten vragen? Hoe halen ze het in hun hoofd?! Vragen/eisen om de voordelen die je officieel hoort te krijgen is wat mij betreft OK maar dit gaat gewoon te ver. Dan moet je gewoon voor Business Class betalen maar niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
     
  9. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Wat is een DYKWIA? :)
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    DYKWIA = Do You Know Who I Am?
    Of te wel iemand die met zijn status te koop loopt omdat hij/zij zichzelf zo belangrijk vindt daardoor.
     
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    DYKWIA = Do You Know Who I Am
     
  12. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Weer wat geleerd haha. Status niet niet percee gelijk aan belangrijk zijn
     
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Nee zeker niet. Maar het wordt vaak gebruikt voor types die met als excuus hun (vaak niet eens top tier) status allerlei freebies en prioriteit willen terwijl dat ze daar helemaal geen recht op hebben.
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Of was het nou 'Don't'? Dat maakt het net wat meer retorisch. :D
     
  15. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, Don't you know who I am is het :)
     
  16. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Nee, status geeft prioriteit en perks enzo, maar als persoon ben je gelijk aan een ander. Dat laatste wordt door sommigen wel eens vergeten...
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  17. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    DYKWIA mag ook in het afkortingen topic :)
     
  18. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ik had afgelopen jaar een vlucht met China Airlines van Taipei naar Hong Kong. Ik was toen nog Flying Blue Gold.
    Het was een wide-body toestel met twee stoelen aan de raamzijde en ik had een raamplaats. Naast mij zat niemand.
    De purser kwam persoonlijk naar mij toe om me welkom te heten toen ik net zat. Leuk gebaar. Op de stoelen in het middenstuk zat een groep Chinezen en er was een man die uit zichzelf in de stoel naast mij ging zitten. Nouja vooruit, wie ben ik om daar wat van te zeggen?

    Op een gegeven moment kwam de purser weer voorbij lopen en ze zag die man naast me zitten. Direct vroeg ze hem naar zijn boardingpas en begon toen luid en duidelijk in het Chinees (ik begrijp wat woordjes Chinees) te vertellen dat die man direct terug moest naar zijn eigen stoel en dat deze stoel speciaal vrijgehouden was. "Deze meneer (en ze wees naar mij) is namelijk een Skyteam Elite+ lid!"
    Alle mensen die daar in de omgeving zaten keken mij ineens aan, zo van: wow... daar zit één of andere VIP!

    Deze over-ijverige purser zorgde ervoor dat ik me eerder opgelaten voelde en ik had liever gehad dat me meegenomen had naar een lege stoel in de business class... ;)
     
    DutchFrequentFlyer vindt dit leuk.
  19. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Een paar weken geleden vanaf Schiphol gereisd met vriendin die geen SkyPriority had en geen enkel probleem bij check-in, security en boarding; in alle gevallen kon ze gewoon 'met mij mee'. Bij de beveiliging moet je je boardingpas wel scannen, maar volgens mij wordt er door de machine niet gechecked op status. Er staan airportmedewerkers bij de poort die je boardingpass (en /of frequent flyer card) fysiek controleren; toen ze mijn boardingpas gechecked hadden konden we allebei onze boardingpassen scannen en doorlopen.

    Op de terugweg (Barcelona) konden we ook zonder problemen inchecken via de SP-desks en werden beide koffers van een priority-label voorzien. Voor de security priority-lane heb je op BCN een 'VIP' voucher nodig. In eerste instantie hadden we die niet gehad (ik denk dat de check-in medewerker het was vergeten), maar toen ik haar vroeg hoe het met de security check zat, kregen we allebei een voucher voor de priority-lane. Ook in BCN konden we zonder problemen samen met de overige priority groepen boarden.
     
    TheoS vindt dit leuk.
  20. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    In BCN heb je inderdaad een voucher nodig om va de priority lane gebruik te mogen maken - als je online of mobiel incheckt en alleen met handbagage reist (wat ik bij voorkeur doe) kom je er noiet door - ook al staat er ST Priority op de boarding pass of app.
    Bij Schiphol is het afhankelijk van wie er staat te controleren bij de priority lane - soms mag degene met wie ik reis wel mee ("voor de laatste keer"), maar vaak ook niet.
     

Deel Deze Pagina