Ooit uitgedaagd omdat je van je Elite voordelen gebruik maakt?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TheFlyingDutchboy, 4 aug 2014.

  1. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik heb nog nooit een VIP voucher moeten laten zien op de luchthaven van BCN. Sterker nog, ik weet niet eens hoe zo'n ding eruit ziet.
     
  2. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Heb je dan wel gebruik gemaakt van de priority lane voor de security check? ;-)

    De persoon die de priority lane 'bewaakte' was (in ieder geval in ons geval) vrij strikt en had zelfs enkele mensen voor ons nog naar de reguliere rij gestuurd. Als hij er gestaan zou hebben was je er zonder zo'n voucher echt niet langs gekomen...
     
  3. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ja. Ik heb ooit 1x een stempel achterop mijn boarding pass gekregen, maar veder had ik op vertoon van mijn boarding pass waar Sky Priority op stond genoeg.
     
  4. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Paar jaar terug op een vlucht van HKG naar AMS vond een passagier dat ik in zijn stoel (J) zat. Twee FA's kwamen gelijk aangerend om onze boarding passes te verifiëren en wat bleek nou... Het was mijn stoel en hij mocht nog een rij of 20 naar achteren lopen. Dit was eigenlijk mijn enigste nare ervaring.
    Natuurlijk, de evil eyes die blijven, maar dit komt waarschijnlijk door mijn jonge leeftijd.
    Personeel op de grond en in de lucht behandelen me netjes. Ze zien mij kennelijk aan als iemand die in J reist of iemand die elite status heeft. Ik moet wel bekennen, als ik reis, kleed ik me niet als een typische vakantieganger.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2014
    SVDH en TheoS vinden dit leuk.
  5. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Ik herinner me dat ik ooit eens op een vlucht van Madrid naar Brussel in business zat, met mijn pre-departure glaasje champagne in de hand terwijl de rest van de passagiers aan boord kwamen. Een nogal typisch uitziende huisvrouw bekeek me minachtend en siste tegen haar man "tja, als ge het breed hebt moet ge het breed laten hangen zeker"... Tja, jaloezie is een lelijk beest.
     
  6. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Lang, lang geleden stond ik bij een gate in Singapore voor een vlucht terug naar Amsterdam. Ik was 16 of 17, vloog economy en stond achter 2 vriendinnen op leeftijd (ik schat dat ze zo'n 60+ geweest moeten zijn) in de rij om te boarden. Het was een volle vlucht en er stond een behoorlijke rij. Links van ons passeerden enkele mensen die of in C/F vlogen of status hadden en ik hoorde een van de 2 vriendinnen, enigszins geïrriteerd, iets zeggen in de trant van: "Waarom mogen zij gewoon doorlopen?" Waarop haar vriendin antwoordde: "Dit is de rij voor het gewone volk." Nog steeds geïrriteerd keek die andere vriendin de passerende mensen aan en elke keer dat er weer iemand langs liep hoorde je geklaag en een zucht... Nog geen 10 minuten later mochten wij, van het 'gewone volk' uiteindelijk ook boarden. Eind goed, al goed... ;)
     
    SVDH en TheoS vinden dit leuk.
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.460
    Leuk Bevonden:
    2.304
    Trofeepunten:
    558
    ^Dit. Ik zag dit onlangs op mijn vlucht naar ABZ, passagiers met zon'n flyer.

    ^Dit is goed om te weten aangezien ik over een aantal weken naar BCN reis.

    Zelf ben ik bijna geweigerd op ARL omdat de dame bij de gate niet wist dat Silver ook SkyPriority heeft. Ik heb toch eventjes KLM via Twitter erop geattendeerd dat als ik een Quality Observer was dat ze een onvoldoende hadden gekregen.
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Silver heeft geen Skypriority maar is wel 'welkom' bij priority boarding.
    Op GVA stond eerst nog een bordje dat priority boarding alleen voor Business, Club2000 en Platinum was!
     
  9. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Sky priority staat toch niet op je KL app boardingcard? Persoonlijk vind ik dat op sommige vliegvelden echt hinderlijk.
     
  10. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Ook via de app staat (in het rood dikgedrukt) SKYPRIORITY op de boarding pass. Tenminste dat was bij mij het geval bij mijn laatste paar trips met KL...
     
  11. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Same for me.
     
  12. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Vreemd. Dan zal het toen wel een foutje geweest zijn. Laatste keer dat ik het probeerde stond het er niet bij. Was sindsdien weer gaan printen.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2014
  13. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    [​IMG]

    Dit was de laatste die ik zo snel terug kon vinden.
     
  14. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Heb even mijn passbook app bekeken, het staat altijd net boven de QR code in kleine, maar dik gedrukte rode letters.
     
  15. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Hmm. Vreemd
     
  16. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Op de website van Flying Blue staat dit over Silver:

    SkyPriority-services- Voorrang bij inchecken3
    - Voorrang bij bagageafgifte
    - Voorrang bij aan boord gaan
    Alleen op Amsterdam-Schiphol:
    - Voorrang bij douane
    - Voorrang bij ticketkantoren en transferbalies

    3 behalve in Roissy Terminal 2E en Terminal 2F voor vluchten naar niet-Schengenlanden

    Op de website van SkyTeam staat dit:

    Voorrang bij het aan boord gaan
    Op vertoon van uw SkyTeam Elite- of Elite Plus-deelnemerskaart krijgt u voorrang bij het aan boord gaan. Zo heeft u meer tijd om uw zitplaats te zoeken en uw handbagage op te bergen. En als u wilt, kunt u natuurlijk ook later aan boord gaan. (4)

    (4) Op Aeroflot-vluchten die op de meeste luchthavens beschikbaar zijn. Aeromexico biedt deze service op alle vluchten, met uitzondering van vluchten tussen Mexico-Stad en Monterrey en tussen Mexico-Stad en Guadalajara. Air France biedt deze service uitsluitend op internationale vluchten. Delta biedt deze service niet aan op vluchten van Delta Shuttle en Delta Connection.

    Is Silver nu wel of geen Skypriority dan?
     
  17. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Kort maar krachtig. Silver is GEEN skypriority.
    Kijk het promo filmpje van fb gold is. Daar wordt 1000x het skypriority logo vertoond en bij silver 0x.
    Silver krijgt bijvoorbeeld geen priority handling van bagage dacht ik.
     
    kevin990 vindt dit leuk.
  18. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Geen. Maar individuele airlines kunnen, al dan niet aan hun eigen, Skyteam Elite leden gedeeltelijk of volledig de Skypriority voordelen bieden. Maar je hebt dat niet op je BP staan. Dan staat bijvoorbeeld bij check-in een boord: 'Skypriority, we also welcome Skyteam Elites'.
     
    kevin990 en Basjep vinden dit leuk.
  19. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    De KLM iPhone app vind ik sowieso dramatisch. Je kan alleen je boarding pass in passbook krijgen als mobiel incheckt. Check je via internet in, dan kan je hem niet nog eens in via passbook binnenhalen. Iets wat wel kan bij BA.
     
  20. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Als je niet alleen reist (dus 1 pax op 1 PNR) maar samen met 2 of meer pax op 1 PNR dan kun je de boardingpass ook al niet in je passbook krijgen... Dan kun je alleen gebruik maken van de link die per sms wordt verstuurd of de e-mail met barcode... Best jammer allemaal... :(
     

Deel Deze Pagina