Ooit uitgedaagd omdat je van je Elite voordelen gebruik maakt?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TheFlyingDutchboy, 4 aug 2014.

  1. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Als je kinderen op een award ticket reizen genieten ze dezelfde status als degene die de tickets heeft geboekt - dus als de boeker gold is, dan heeft iedereen de gold voordelen, zoals lounge toegang.

    Maar bij een betaalde ticket gelden de 'normale' regels.... dus inderdaad mensen die alleen reizen aanklampen...
     
  2. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Even de zuurpruim modus aan...
    nu ken ik je niet, maar mijn ervaring met gezinnen met jonge kinderen in de lounge is dat het door jonge kinderen vaak niet als leuke omgeving wordt ervaren. De meeste lounges (uitzonderingen daargelaten!) zijn ingericht om te ontspannen of te werken, maar niet om te spelen. En dat merk je: ik zie regelmatig dat kinderen zich vervelen of moe zijn vanwege de prikkels van een lange reis, met als gevolg dat ze zich duidelijk laten horen - en daar kunnen andere reizigers best wel eens last van hebben.

    De vraag is dan ook: wie doe je precies een plezier door met kinderen in de lounge te gaan zitten? De meeste luchthavens hebben plekken die veel beter op kinderen zijn voorbereid. Als het je te doen is om de kosten van wat drankjes uit te sparen, stel ik voor dat je je rekeningnummer geeft, dan maak ik direct een tientje naar je over. ;-)
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  3. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63
    @RobertFB bedankt voor je tip over de awardboeking! Dat wist ik niet, maar dat is zeker een optie voor de volgende keer.
    Ik zal voor deze keer een bordje maken en bij de lounge ingang staan.

    @Krabnov de keren dat wij met 2 kids de lounge ingingen waren ze (nog) stil. Ze vonden het wel interessant dat je lekkere dingen kon pakken ed.

    Maar snap je punt, we zoeken altijd een hoekje uit waar wij proberen niemand tot last te zijn.
    De crown lounge is wel prima te doen, omdat die best groot is in Amsterdam.
    En goed zicht hebben op de vliegtuigen, dat werkt wel als afleiding voor kids.

    Op DUS hebben we maximaal 2 uur de tijd en CDG max 1,5 uur de tijd. Het is even prettig ergens rustig te zitten en een drankje te doen voor je volgende vlucht van 11,5 uur. We zullen wel zien zij ons de lounge in laten gaan. Gelukkig vlieg ik 20:35 en om 23:35, dan zijn de meesten letterlijk al vertrokken.
     
  4. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Ik reis volgende week weer met het gezin met KLM. Helaas geen awardtickets en dus ook geen SP. Iemand tips om toch gebruik te kunnen maken van SP met name bij de security? Gezien de verwachte vakantiedrukte eigenlijk geen zin om achteraan te sluiten. (Verwend denk ik)

    Andere optie is natuurlijk om in de lounge te wachten tot vrouw en kinderen voorbij de security zijn, alleen levert dat natuurlijk scheve gezichten op.
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Non-Schengen? Vanuit de SP check-in kom je automatisch bij de priority ingang voor security.
     
  6. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63
    Als je zegt dat het je familie is die met je meereist, is toch geen probleem voor de security?

    Dat zou ik ook doen bij inchecken en boarden. Ik doe dit altijd als ik reis met de familie, geen problemen mee gehad. Iemand moet wel tenminste Elite+ member zijn.
     
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Niet persoonlijk bedoelt, ik zou zelf hetzelfde willen, maar ik hoop dat ze de regels strikt hanteren. Dit is precies de reden waarom er devaluaties in het programma plaatsvinden. Wij als community zeuren dat de voordelen van FB silver niets meer waard zijn maar ondertussen wil iedereen de regels als niet-SP omzeilen. Hierdoor zijn er zoveel "schaduw"elites dat inflatie ontstaat en er gesneden wordt in mensen die wel veel vliegen en eerlijk elite niveau bereiken. Het laten draaien van de SP-pers geeft op korte termijn voordelen maar op lange termijn vooral nadelen. Als Elite+ heb je waarschijnlijk zoveel gevlogen dat er best wat miles afkunnen voor een upgrade waarbij deze voordelen vanzelf zitten.
     
    Carel1, WorldTraveller en thomassmit vinden dit leuk.
  8. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Dan zit je dus meteen aan een upgrade naar BC. Voor 4 personen is me dat echt te gortig op een vlucht van 2 en half uur. Upgrade naar EC levert geen SP op, dus geen optie, ander had ik dat allang gedaan.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  9. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Schengen.
     
  10. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Wes vindt dit leuk.
  11. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik reisde binnen Schengen met mijn vriendin, twee weken geleden. Ik ben FB Gold, zij FB Silver, maar zij mocht niet mee door de fasttrack bij de security. Ik weet neit of dit beleid is, maar het lijkt erop dat ze redelijk streng handhaven.
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Zonder SP gaan de poortjes ook open.
     
    high_class en Flying doc vinden dit leuk.
  13. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Inderdaad, ook zo bij ons. Alleen gold mocht erdoor.
     
  15. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Het is toch ook juist een argument om loyaliteit te belonen dat wanneer je samen op 1 boeking vliegt de SP voordelen voor de ander ook gelden. Zou voor mij juist een pluspunt zijn, ik vlieg regelmatig met een (steeds andere) collega die met mij meerijdt naar Schiphol en door het ontbreken van SP zijn we genoodzaakt een stuk eerder te vertrekken.
     
  16. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik neem mijn vriendin wel altijd mee door SP. Heb trouwens wel een keer een aanvaring gehad om dat zij niet mee mochten inchecken bij de SP balies. Meisje aan de poort kreeg uiteindelijk een standje van haar manager hiervoor
     
  17. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63
    Wanneer gaan deze poortjes open? Boarding pass met SP laten scannen oid
     
  18. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb nog wel een leuke, toen ik op MAD de SP wilde gebruiken als minder jarige kwam de agent direct naar de poort gelopen om me tegen te houden. Na het laten zien van mn AZ E+ kaart mocht ik toch door lopen maar ik mocht de fast lane bij de security niet gebruiken en mocht ook geen bagage label. Waarom? Omdat volgens hem het niet uitmaakt of het Sky Team is of niet je krijgt het alleen als je bij Flying Blue een status hebt. Na een 5 minuten lange discussie heb ik me er bij neer gelegd. Wel tot gevolg dat ik 45 min ongeveer moest wachten bij de band op mn bagage...
     
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ik ben er door heen gegaan met een SP boardingpass en mijn gezin zonder SP kon er ook doorheen.
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Vindt een maatschappij het überhaupt wel goed als mensen op een zelfde boeking apart inchecken? Moet ook zeggen dat ik hier nooit problemen mee heb gehad. 1 persoon toont een kaart en dan mag je door; anders zou het lang duren. Zal wel een nieuweling zijn geweest die het volgens het boekje wilde doen?
     
    high_class vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina