Hoe ver van de voren zoeken jullie naar mileage-runs? Ik ben van plan om er een te maken tussen eind januari en eind maart. Met name dan het aziatische traject.
Ik ben niet echt een mileage-runner, maar meestal wacht ik tot er een mooie error fare komt. Ik zou tot een week of 6-8 voor je uiterlijke datum wachten of er een mooie error fare komt waar je iets mee kunt. Zo niet, dan boek je gewoon je run nog. Hangt overigens ook een beetje van de alliance af: Bij KLM zie je veel minder vaak error fares dan bijvoorbeeld bij Iberia.
Linkje doet het nog niet. Ik zou ook nog wel een leuke One worldrun willen doen dit jaar, kom nog 120 tier points te kort om Bronze status bij BA te halen.
Ik heb even een vraagje; MILEAGE OF THE OPEN SEGMENT MUST BE EQUAL/LESS THAN MILEAGE OF THE SHORTEST FLOWN FARE COMPONENT. PROVIDED - THE OPEN SEGMENT MUST BE -BETWEEN ZRH AND GVA/BETWEEN ZRH AND LUG/BETWEEN BSL AND GVA/BETWEEN BSL AND LUG -WITHIN AREA 3 Wat is het 'OPEN SEGMENT'? Ik heb gezocht op o.a. FT maar ik kon niets vinden. Weet een van jullie wat een OPEN SEGMENT is? Alvast bedankt!
Weet je wat een open-jaw flight is? Het open segment heeft met een open jaw te maken. Stel je zoekt een fare BSL-JFK-BSL en je ziet deze regels. Dan kun je er een open Jaw van maken door bijv. BSL-JFK-GVA te boeken (De afstand GVA-JFK is namelijk korter dan BSL-JFK), maar BSL-JFK-ZRH kan niet. Dat is niet alleen omdat de fare-rules het simpelweg niet toestaan, maar ook omdat ZRH-JFK langer is is dan BSL-JFK en je zodoende dus de ZRH fare ipv de BSL fare zou moeten betalen.
Met de route OSL-AMS-KUL (same plane) -CGK en CGK-KUL-CDG-OSL in de routeregels van OSL-CGK (KL) en CGK-OSL (AF) staan onder 'transfer restrictions' de volgende gegevens: Wat betekent de laatste zin 'as per routing requirements'? Alvast bedankt!
je moet kijken in de routing rules die geven precies aan welke routes je mag vliegen en dus ook waar je transfers mogen zijn.. (helaas niet via ita te zien!)
Dit zijn de routeregels voor OSL-CGK met KLM/AirFrance (2 willekeurige datums gechecked , zelfde routeregels): /WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/ MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT 1. OSL-KL/AF-PAR-KL/AF-AMS-KL/AF-PAR-SIN-VF/KL/JQ/GA/AF-JKT 2. OSL-KL/BT-AMS-KL/AF-PAR-SIN-VF/KL/JQ/GA/AF-JKT 3. OSL-KL/FI-AMS-KL/AF-PAR-SIN-VF/KL/JQ/GA/AF-JKT 4. OSL-KL-AMS-KL/AF-PAR-SIN-VF/KL/JQ/GA/AF-JKT 5. OSL-OV/KL-AMS-KL/AF-PAR-SIN-VF/KL/JQ/GA/AF-JKT 6. OSL-KL/AF-PAR-KL/AF-AMS-KL/AF-PAR-KL/AF-BKK-GA-JKT 7. OSL-KL/BT-AMS-KL/AF-PAR-KL/AF-BKK-GA-JKT 8. OSL-KL/FI-AMS-KL/AF-PAR-KL/AF-BKK-GA-JKT 9. OSL-KL-AMS-KL/AF-PAR-KL/AF-BKK-GA-JKT 10. OSL-OV/KL-AMS-KL/AF-PAR-KL/AF-BKK-GA-JKT 11. OSL-KL/AF-PAR-KL/AF-AMS-KL/AF-PAR-AMS-KL/CI-BKK-GA-JKT 12. OSL-KL/BT-AMS-KL/AF-PAR-AMS-KL/CI-BKK-GA-JKT 13. OSL-KL/FI-AMS-KL/AF-PAR-AMS-KL/CI-BKK-GA-JKT 14. OSL-KL-AMS-KL/AF-PAR-AMS-KL/CI-BKK-GA-JKT 15. OSL-OV/KL-AMS-KL/AF-PAR-AMS-KL/CI-BKK-GA-JKT 16. OSL-KL/AF-PAR-KL/AF-AMS-KL/AF-PAR-SGN-VN/KL-BKK-GA-JKT 17. OSL-KL/BT-AMS-KL/AF-PAR-SGN-VN/KL-BKK-GA-JKT 18. OSL-KL/FI-AMS-KL/AF-PAR-SGN-VN/KL-BKK-GA-JKT 19. OSL-KL-AMS-KL/AF-PAR-SGN-VN/KL-BKK-GA-JKT 20. OSL-OV/KL-AMS-KL/AF-PAR-SGN-VN/KL-BKK-GA-JKT 21. OSL-KL/AF-PAR-KL/AF-AMS-KL/AF-PAR-SHA/HKG/BKK-GA-JKT 22. OSL-KL/BT-AMS-KL/AF-PAR-SHA/HKG/BKK-GA-JKT 23. OSL-KL/FI-AMS-KL/AF-PAR-SHA/HKG/BKK-GA-JKT 24. OSL-KL-AMS-KL/AF-PAR-SHA/HKG/BKK-GA-JKT 25. OSL-OV/KL-AMS-KL/AF-PAR-SHA/HKG/BKK-GA-JKT 26. OSL-KL/AF-PAR-KL/AF-AMS-KL/AF-PAR-KUL-MH/KL-JKT 27. OSL-KL/BT-AMS-KL/AF-PAR-KUL-MH/KL-JKT 28. OSL-KL/FI-AMS-KL/AF-PAR-KUL-MH/KL-JKT 29. OSL-KL-AMS-KL/AF-PAR-KUL-MH/KL-JKT 30. OSL-OV/KL-AMS-KL/AF-PAR-KUL-MH/KL-JKT 31. OSL-KL/AF-PAR-KL/AF-AMS-KL/AF-PAR-SIN-SQ-JKT 32. OSL-KL/BT-AMS-KL/AF-PAR-SIN-SQ-JKT 33. OSL-KL/FI-AMS-KL/AF-PAR-SIN-SQ-JKT 34. OSL-KL-AMS-KL/AF-PAR-SIN-SQ-JKT 35. OSL-OV/KL-AMS-KL/AF-PAR-SIN-SQ-JKT Je zou in theorie dus via BKK en Saigon kunnen routen...
Hi all! Eerste post hier. Top site, eindelijk echt 'inhoudelijk' Nederlands werk over travel hacking, goed werk! Heb al wat ervaring met segment runnen, maar miles runnen is toch vaak lastig: veel programma's hebben in de cheapass boekingklasses maar 25% en dat levert gewoon te weinig op. BA was daar een goede uitzondering op, maar dat gaat per eind april helaas ook veranderen. Voor miles runnen blijft er denk ik niet veel over dan uitzonderlijke premium fares in de gaten houden en maximaliseren met (tijdelijke en/of tier) bonussen. Vraagje aan Sanne: de routing regels zijn vaak van groot belang om het maximale uit een trip te halen. Voor mij, en velen met mij denk ik, zijn de routing regels vaak lastig te vinden. Je ziet vaak 'as per routing requirements', zoals hierboven, of andere regels die verwijzen naar een routing map. Ik ben me ervan bewust dat er software bestaat naast ITA die uitgebreider is rondom routeregels, maar kun jij uitleggen waar je de bovenstaande routing regels vandaan hebt en waar wij ze in het algemeen het makkelijkst kunnen vinden?
Ik ben mezelf de laatste weken weer aan het verdiepen in mileage runs, met name voor volgend jaar aangezien ik door m'n aankomende US trip in juni zeker ben van American Airlines Platinum. Het beste resultaat wat ik tot nu toe heb gevonden voor een run is dit: 1 week vliegen met 17 vluchten verspreid over 3 continenten... of het gezond is dat is een andere vraag
Wij maken in September de Mileage run naar Hawaii, waardoor we in 1x gold status hebben bij BA. Onze fare: CPH - HEL - LHR LCY - JFK - PHX - HNL retour. Volledig business class trip met vlucht BA001.. Volledig busines class toestel.