Het staat inmiddels ook op de CPH site..over 2 weken gaan wij naar CPH..ben benieuwd... Aan de andere kant staat er ook:
Net met de PA lijn gebeld, en Ik hoorde net van de PA lijn dat SkyPriority inderdaad af en toe gesloten was als er niet genoeg personeel was.
Vandaag 12 uur op schiphol, sky priority geen rij, de gewone rij was ook kort (niet langer dan 10 min denk ik)
Vandaag omstreeks 15h00 door security, geen zak te doen bij Privium/SP. Ook geen rijen bij de normale lanes bij 2. Priviumlounge is dan weer wel dicht wegens gebrek aan personeel.
Is er ergens een manier om te achterhalen of de lounge open is? Ben wel benieuwd, voordat ik daar straks voor een dichte deur sta...
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat de SP check-in open was, maar dat de trap naar boven afgezet was met een lint.
Zojuist (11.00h) even gecheckt op schiphol hoe en waar ik het beste door de security kan voor mijn vlucht vrijdag met QR naar Doha om 1615 (vertrek 3). Er stond geen rij bij SP (balie 9/10), maar zag dat de 'sluiproute' schuin tegenover de privium lounge voor SP was afgesloten en er stond een medewerker bij om mensen tegen te houden / om te leiden. Alleen Privium leden kunnen deze route dus nemen via het poortje. De lift tegenover de lounge was overigens 'locked' dus je moet kennelijk wel via het poortje en de (rol) trap.
Dat kon ik vanaf het niveau van de incheckbalies in Vertrek 2 niet goed zien, maar de rij voor de reguliere securitypoortjes tegenover de SP desks was niet zo lang. Vanuit kantoor heb ik zicht op de tenten buiten bij vertrek 1 en daar staat nu geen rij, terwijl die er gister rond dezelfde tijd wel stond.
Als ik zo op BBC kijk hebben ze een hele liveblog over de problemen in de luchtvaart. We zijn niet de enige.. Why are airlines cancelling flights, and how long will it last? - BBC News
Afgelopen dinsdag op de CDG vanaf terminal 2E naar F 1,5 uur in de rij gestaan voor de beveiliging om ca. 09:00. Veel geschreeuw en mensen die onder de linten doorkropen. Vliegen deze zomer gaat geen pretje worden in Europa.
Vorige week vanaf TGV naar 2E was een makkie. Overal personeel die het in goede banen leidde. Prio incheck bij AF zag er rustig uit met ook hier veel personeel. Op welke tijd je er bent lijkt veel uit te maken.
Ik hou m'n hart vast voor morgen, ik vlieg dan om 12:25 naar CDG. Gelukkig heb ik alleen handbagage mee, hoeft niet langs de paspoortcontrole en heb SP. We gaan het beleven...