Volgens mij is er in Azië nergens personeels te kort. Zojuist op BKK airport via de fasttrack in 1 min door de beveiligingscheck en paspoortcontrole. Ze staan op reizigers te wachten.
Tja het massatoerisme is nog niet terug. Dat gaat wel komen maar heeft gelukkig wat tijd nodig, zolang China doet wat het doet blijft het rustig.
AMS — 20 minuten van aankomst trein tot KLM Lounge 52. Departures 3 geheel via Privium. De andere rijen waren wel heel lang, maar geen idee van de doorlooptijd.
Ik hoor geruchten dat dit weekend de KLM SkyPriority checkin in D2 gesloten was en iedereen in dezelfde checkin rij moest? Iemand hier die een ervaring ter plaatse kan delen?
Dat kan ik mij niet voorstellen, alle keren dat ik er was, was de SP geopend. Als je SP afsluit dan krijg je een heleboel klachten omdat net die groep weet hoe het werkt en dat ook kan ventileren via diverse kanalen. Zal wat zijn als ik achter Truus en Herman moet aansluiten voor hun jaarlijkse vakantie, en die bij de balie compleet verrast worden dat om hst paspoort gevraagd wordt en ter plekke gaan lopen zoeken waar die documenten nou kunnen zijn…
Ik kan het me ook niet voorstellen, maar heb het nu inmiddels via 2 verschillende kanten gehoord, maar beide niet direct, dus kon ook niet doorvragen wat er nu precies aan de hand was. Mijn vermoeden is dat mensen die vragen of ze langs de rij mogen door Schiphol personeel gewoon "in de rij" geplaatst worden, met name als de rij tot buiten de vertrekhal staat. Terwijl ze uiteraard gewoon naar binnen moeten gaan. Ben er zelf over anderhalve week weer, eens kijken of het dan nog zo'n chaos is.
(Beetje dubbel post) Vanochtend 5:15 alleen security poortjes aan de schengen kant open en dan nog maar 70% van de aanwezige poorten open. Privium ging gewoon weer in de SP rij weinig voordeel dus. SP was vanochtend wel gewoon open, wat ik wel zie is dat de controle bij ingang aan de kant van de Privium Lounge ook niet meer gedaan wordt. Voorheen stond er iemand te controleren. Nu kan iedereen daar gewoon doorlopen (beetje een sluiproute). Was zelf in 5-10 min door de controle, maar ik gok dat de normale reiziger wel meer dan 1 a 2 uur in de rij moet staan...
Vanmorgen met vrienden zonder status op een redelijk druk MAN (hier is het een vakantieperiode) binnen 40 minuten van uitstappen taxi in de lounge. Met fasttrack kon je zo doorlopen.
Wat wordt met D2 bedoelt? gewoon 9/10 SP toch? In dit artikel staat vandaag dat privium ook "in de rij" moet..klopt dat? https://www.telegraaf.nl/nieuws/173...iphol-zulke-rijen-heb-ik-nog-nooit-meegemaakt.
Hemelvaartsdag van AMS naar Dublin: 8:30 aanwezig op Schiphol voor een vlucht om 11:50. Om 9:15 waren we door de security en paspoortcontrole heen. Liep allemaal goed door, voldoende security lanes open. Terugreis DUB-AMS was één grote hel. 15:00 aangekomen op DUB voor een vlucht om 17:20. Uiteindelijk om 17:10 door de security, we hadden "geluk" dat de vlucht vertraagd was. Uiteindelijk pas om 18:30 take-off omdat er nog een hoop passagiers in de rij stonden waarvan de bagage van boord moest worden gehaald. Was echt één grote onoverzichtelijke zooi op Dublin. Veel ruzies, mensen in tranen.
Zag dit filmpje langskomen: https://www.reddit.com/r/ThatsInsan...ueue_to_get_into_dublin_airport_this_morning/
Zeker een hel! Ik als frequente DUB ganger (ben Iers) kan dat beamen. Regelmatig grote hel op DUB. Er wordt hier in Nederland in een "weg met ons" manie louter op AMS gefoetert oa in de media maar er zijn een aantal luchthavens in europa waar het ook een drama is....
Ook op de terugreis moet je geduld hebben op Schiphol. Kleine 10 minuten moeten wachten voor we naar beneden mochten, waar we gelukkig vrij snel aan de beurt waren omdat er weinig EU paspoorten in de rij stonden. Uiteraard waren de paspoortautomaten voor het ongemak maar weer eens uitgeschakeld. Waarom zijn die dingen het grootste deel van de tijd eigenlijk niet in werking? Zou een hoop wachttijd kunnen voorkomen.
Waarom de automatische paspoortautomaten niet altijd in werking zijn. In één zin, dat heeft te maken met overheid en IT. Deze machines zijn niet zonder 'gebreken' en naast dat er capaciteit moet zijn bij de KMAR moet het ook bij de 'leverancier' zijn voor ondersteuning, al dan niet on site. Het probleem bij aankomst is mij bekend, als het even kan kies ik de transfer paspoortcontrole, voordeel daar is dat je kan zien hoe druk het is. Komt ook bij dat ik meestal doorreis, maar ook als dat niet het geval is, is dat over het algemeen de snelste route, waar je in ieder geval vooraf kan beoordelen of het handig is om die rij te nemen.
Een security man in Billund vertelde mij vorige week dat in Kopenhagen de rij ook zo lang was geweest dat het metro station moest worden afgesloten omdat de rij verhinderde dat metro reizigers veilig konden uitstappen.
Komende vrijdag dus vertrek om 12.50u. Hoe zijn de laatste week de ervaringen voor niet-priority incheck en security? Net KLM gebeld, en die adviseren 5-6 uur van tevoren op het vliegveld te zijn. Liefst zo vroeg mogelijk (balies open om 04.30u) incheck, zodat je weet dat je mee kan. - Zijn er nog mensen die hun vlucht gemist hebben afgelopen week door wachten? - Is 5 uur van tevoren op dit moment voldoende om (enigszins zonder kletsnatte oksels) je vlucht te halen?