Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

  1. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij is er in Azië nergens personeels te kort. Zojuist op BKK airport via de fasttrack in 1 min door de beveiligingscheck en paspoortcontrole. Ze staan op reizigers te wachten. :)
     
    William, Bijzonderetickets en Ruut vinden dit leuk.
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Tja het massatoerisme is nog niet terug. Dat gaat wel komen maar heeft gelukkig wat tijd nodig, zolang China doet wat het doet blijft het rustig.
     
  3. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Vanuit NCE vanmiddag ook geen wachtrij in t2. Prima geregeld
     
  4. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    AMS — 20 minuten van aankomst trein tot KLM Lounge 52. Departures 3 geheel via Privium.

    De andere rijen waren wel heel lang, maar geen idee van de doorlooptijd.
     
    lloydje33, Ruut en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  5. RoelB

    RoelB Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Ik hoor geruchten dat dit weekend de KLM SkyPriority checkin in D2 gesloten was en iedereen in dezelfde checkin rij moest? Iemand hier die een ervaring ter plaatse kan delen?
     
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Dat kan ik mij niet voorstellen, alle keren dat ik er was, was de SP geopend.
    Als je SP afsluit dan krijg je een heleboel klachten omdat net die groep weet hoe het werkt en dat ook kan ventileren via diverse kanalen.
    Zal wat zijn als ik achter Truus en Herman moet aansluiten voor hun jaarlijkse vakantie, en die bij de balie compleet verrast worden dat om hst paspoort gevraagd wordt en ter plekke gaan lopen zoeken waar die documenten nou kunnen zijn…
     
  7. RoelB

    RoelB Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Ik kan het me ook niet voorstellen, maar heb het nu inmiddels via 2 verschillende kanten gehoord, maar beide niet direct, dus kon ook niet doorvragen wat er nu precies aan de hand was. Mijn vermoeden is dat mensen die vragen of ze langs de rij mogen door Schiphol personeel gewoon "in de rij" geplaatst worden, met name als de rij tot buiten de vertrekhal staat. Terwijl ze uiteraard gewoon naar binnen moeten gaan. Ben er zelf over anderhalve week weer, eens kijken of het dan nog zo'n chaos is.
     
  8. Rob_L

    Rob_L Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    (Beetje dubbel post) Vanochtend 5:15 alleen security poortjes aan de schengen kant open en dan nog maar 70% van de aanwezige poorten open. Privium ging gewoon weer in de SP rij weinig voordeel dus.

    SP was vanochtend wel gewoon open, wat ik wel zie is dat de controle bij ingang aan de kant van de Privium Lounge ook niet meer gedaan wordt. Voorheen stond er iemand te controleren. Nu kan iedereen daar gewoon doorlopen (beetje een sluiproute).

    Was zelf in 5-10 min door de controle, maar ik gok dat de normale reiziger wel meer dan 1 a 2 uur in de rij moet staan...
     
  9. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Vanmorgen met vrienden zonder status op een redelijk druk MAN (hier is het een vakantieperiode) binnen 40 minuten van uitstappen taxi in de lounge. Met fasttrack kon je zo doorlopen.
     
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
  12. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Bij de laatste update is die opmerking over privium al weer verwijderd....
     
    Ruut en Carel1 vinden dit leuk.
  13. boeing767

    boeing767 Blue Tier

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    33
    Hemelvaartsdag van AMS naar Dublin: 8:30 aanwezig op Schiphol voor een vlucht om 11:50. Om 9:15 waren we door de security en paspoortcontrole heen. Liep allemaal goed door, voldoende security lanes open.

    Terugreis DUB-AMS was één grote hel. 15:00 aangekomen op DUB voor een vlucht om 17:20. Uiteindelijk om 17:10 door de security, we hadden "geluk" dat de vlucht vertraagd was. Uiteindelijk pas om 18:30 take-off omdat er nog een hoop passagiers in de rij stonden waarvan de bagage van boord moest worden gehaald.
    Was echt één grote onoverzichtelijke zooi op Dublin. Veel ruzies, mensen in tranen.
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Zag dit filmpje langskomen:
    https://www.reddit.com/r/ThatsInsan...ueue_to_get_into_dublin_airport_this_morning/
     
  15. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Zeker een hel! Ik als frequente DUB ganger (ben Iers) kan dat beamen. Regelmatig grote hel op DUB. Er wordt hier in Nederland in een "weg met ons" manie louter op AMS gefoetert oa in de media maar er zijn een aantal luchthavens in europa waar het ook een drama is....
     
  16. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Ook op de terugreis moet je geduld hebben op Schiphol. Kleine 10 minuten moeten wachten voor we naar beneden mochten, waar we gelukkig vrij snel aan de beurt waren omdat er weinig EU paspoorten in de rij stonden. Uiteraard waren de paspoortautomaten voor het ongemak maar weer eens uitgeschakeld. Waarom zijn die dingen het grootste deel van de tijd eigenlijk niet in werking? Zou een hoop wachttijd kunnen voorkomen.
    3ACD659F-DEEC-4729-8970-EEF73F86E93C.jpeg
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Waarom de automatische paspoortautomaten niet altijd in werking zijn. In één zin, dat heeft te maken met overheid en IT.
    Deze machines zijn niet zonder 'gebreken' en naast dat er capaciteit moet zijn bij de KMAR moet het ook bij de 'leverancier' zijn voor ondersteuning, al dan niet on site.

    Het probleem bij aankomst is mij bekend, als het even kan kies ik de transfer paspoortcontrole, voordeel daar is dat je kan zien hoe druk het is. Komt ook bij dat ik meestal doorreis, maar ook als dat niet het geval is, is dat over het algemeen de snelste route, waar je in ieder geval vooraf kan beoordelen of het handig is om die rij te nemen.
     
  18. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Een security man in Billund vertelde mij vorige week dat in Kopenhagen de rij ook zo lang was geweest dat het metro station moest worden afgesloten omdat de rij verhinderde dat metro reizigers veilig konden uitstappen.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  19. Datdus

    Datdus Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Heeft iemand dit gedaan en werkt dit?
     
  20. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Komende vrijdag dus vertrek om 12.50u.

    Hoe zijn de laatste week de ervaringen voor niet-priority incheck en security?

    Net KLM gebeld, en die adviseren 5-6 uur van tevoren op het vliegveld te zijn. Liefst zo vroeg mogelijk (balies open om 04.30u) incheck, zodat je weet dat je mee kan.

    - Zijn er nog mensen die hun vlucht gemist hebben afgelopen week door wachten?
    - Is 5 uur van tevoren op dit moment voldoende om (enigszins zonder kletsnatte oksels) je vlucht te halen?
     

Deel Deze Pagina