InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    True. Wat overigens een knullige regel is… Hoop dat er snel versoepelingen zullen komen.
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Goed, op CDG checken ze in tegenstelling tot AMS wel op pcr of antigen testen bij de gate.
    En ja Portugal op uitzonderingen lijst bestond niet aldus medewerkster, ze staat hier elke dag... ga er maar aan staan om dan je gelijk te krijgen. En hoewel ik weet dat ik gelijk heb is gelijk krijgen op dat moment wel een dingetje.
     
    Urbanjazz, Carel1 en VinceG vinden dit leuk.
  3. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ow shit. En dan sta je daar. En wie heeft er nu gelijk gekregen? Of hoe is het opgelost?
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Je hoort eerst een aantal keer nee, maar ik ben overtuigend en op dat moment ook heel standvastig, dat heb ik ook nodig bij mijn werkzaamheden.
    Voordeel is dat hun eigen reisregels het aangeven, en dat na 3 x daarop gewezen te hebben en de (engelse) site van de rijksoverheid gegeven te hebben waar echt Portugal op staat als veilig land.
    Ik gaf ook aan in Lissabon geven ze mij de boarding pass en bevestigen zij dit ook dat de sneltest niet nodig was, maar dat levert wel een stress momentje op, ik heb geen zin om dat stuk te rijden, dat doe ik te vaak de laatste tijd...
     
    Thijsk, Bjorn en VinceG vinden dit leuk.
  5. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Top! Hoop dat snel andere landen (lees: Nederland) het voorbeeld van de V.S. volgen en de test- en quarantaineplicht afschaffen voor gevaccineerden.
     
    Thijsk, Bjorn, Timo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Erg vaag. Vorige maand was MXP (Milaan Malpensa) in de Promo Rewards, echter was ik deze helaas vergeten te boeken. Er waren een stuk of 5 rechtstreekse vluchten per dag vanaf AMS. Nu wil ik een retourtje cash boeken, en zijn opeens alle directe vluchten naar MXP verdwenen en vliegt KLM alleen nog rechtstreeks op Linate. Als ik dan alsnog op MXP wil vliegen, kost het nu opeens i.p.v €109,- RT, minimal €280,- met overstap op CDG. Of 15.000 miles (wat redelijk is) maar dan wel bijna €100,- bijbetalen aan fees. Mezelf aardig in de voet geschoten door ze niet te hebben geboekt vorige maand. Dan had KLM mij gewoon gratis moeten omzetten naar de itinerary via CDG toch? Of hadden ze me kunnen 'dwingen' op LIN te vliegen?
     
  7. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ze hebben 2 opties (als je al een ticket hebt):
    *Gratis omboeken naar de vlucht via CDG
    *Vervoer regelen van LIN naar MXP
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Kan iemand een testcentrum aanbevelen in de buurt van Hilversum? Ik heb een PCR of antigeen test nodig met een uitslag in het engels.
     
  9. Nielsdejongen

    Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Ik hebt het laatst bij Coronasnelcheck gedaan, die hebben meerdere locaties in de buurt van Hilversum. Test kost 85 euro met certificaat en ik had de uitslag ongeveer 24 uur na de afname van de test.
     
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    thx
     
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Coronalab.eu prima service en snel. Zitten bij het zenderpark.
     
    westi vindt dit leuk.
  12. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Lijkt me netjes als ze je gratis omboeken via CDG naar MXP. Maar reken niet op gratis vervoer van LIN naar MXP. Ze brengen je immers naar MILaan. Of dat LIN, MXP, of BGY is maakt volgens de vervoersvoorwaarden geen reet uit.
     
  13. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Niet geheel waar. Volgens de vervoersvoorwaarden (tijdelijk ivm corona) is KL/AF verplicht om, bij een invol destination change, vervoer te regelen. LIN is geen MXP, net zoals AMS geen RTM is.
     
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ik ben te lui om de vervoersvoorwaarden te regelen, maar als het binnen 2 weken voor vertrek is dan lijkt mij dat de vervoerder verantwoordelijk is voor vervoer naar de oorspronkelijk geboekte plaats, immers dan mogen ze ook niet ongestraft vluchten annuleren of grote tijdswijzigingen doorvoeren, op een andere luchthaven aankomen 2 weken voor vertrek en het betreft geen sluiting vanuit overheidswege zal m.i. worden gezien als schemawijziging.
    Nu moet worden gezegd mijn ervaringen met meerkosten bij KLM zijn niet slecht en ik zou hier dan ook een oplossing verwachten.

    Bij boekingen verder vooruit mag je weer kosteloos annuleren en zijn er wat minder dwingende bepalingen.
     
  15. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Uit het debat over de invoering van de verplichte quarantaine maakte ik op dat het alleen gaat om Zeer hoog risico landen waarvoor het ingevoerd gaat worden. En de Jonge verwacht dat tegen de tijd dat het ingevoerd wordt dat de meeste Europese landen deze classificatie niet meer hebben. :)
    Laten we het hopen!
     
    Carel1 en arjen05 vinden dit leuk.
  16. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Yup. Alleen beetje jammer dat Nederland zelf een hoog risicoland is voor bijvoorbeeld Duitsland.
     
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ja dat is omgekeerd, daar kunnen wij als land zelf weinig aan doen. Zelfde met portugal. Portugal staat voor Nederland op groen en kun je inreizen zonder testen. Maar andersom naar Portugal moeten wij nu in Quarantaine daar. Dus het werkt altijd 2 kanten op.

    Maar goed de wetgevers zelf geven aan dat de wet vrijwel onuitvoerbaar en controleerbaar is. Dus wederom een papieren maatregel.
     
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Dat de maatregel oncontroleerbaar is stond vanaf het begin al vast, want om verplichte quarantaine voor gezonde mensen in een hotel mogelijk te maken moet er nog meer met de wetgeving gebeuren, en er is geen zekerheid dat dit een meerderheid heeft.
    Maar nog veel belangrijker, door de landsgrenzen zou zelfs verplicht verblijf in hotel zo lek als een mandje zijn omdat je nooit al het binnenkomend verkeer kan controleren bij de landsgrenzen.

    De opmerking we gaan niet handhaven achter de voordeur, betekent dat als ik geen telefoon opneem, ik de deur niet open doe men dus verder niets kan? Want dat de maatregel voor de bühne is begrijp ik, maar als je niet effectief kunt controleren dan kan je toch ook geen boete krijgen?
     
    VinceG vindt dit leuk.
  19. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ja dat is zoals ik het ook zie. Spreek me voicemail maar in na 18 Mei (als de 1e kamer er mee akkoord gaat) :D
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  20. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Wordt toch maar zelf een autootje huren en van LIN naar MXP rijden. Super stom dat ik toendertijd niet geboekt had. Maar daar kunnen we niks meer aan veranderen. :p

    Weet iemand de, op dit moment, goedkoopste PCR test + certificaat lab? Ben benieuwd of er nog een goedkopere is dan coronasnelcheck.nl.:rolleyes:
     

Deel Deze Pagina