Het liep uiteindelijk een beetje anders. De man die verantwoordelijk was voor de kaartverkoop stond er op dat ik bij het Hilton uitstapte en niet bij Station Seoul. En zo gebeurde het ook, de bus sloeg de stop bij het station gewoon over. Daar toch maar een taxi genomen. Viel mee voor 3/K WON. Prima hotel trouwens.
@WorldTraveller en @jongesander in januari vlieg ik via seoul naar australie en terug. Op de terugweg komen we aan om 17:40 en vertrekken de volgende dag om 14:30. Dus er is wat tijd, hetzij krap, om seoul te bezoek. (?) Wat raden jullie aan om te bezoeken in deze tijd? Wat is leuk 's avonds en wat kunnen we het beste 's ochtends vroeg doen? Alvast dank als jullie kunnen helpen
Top! Dankjewel voor de tips! Gaan we zeker wat mee doen! -12?? Hmm we komen dan net terug van 4 weken australie in de zomer. Weet niet of we die shock wel aankunnen en dat we gewoon warm in het hotel blijven. Eigenlijk geen zin om me winterjas mee te slepen hehe. We gaan het zien! Maar nogmaals dank voor de tips!
Geweldige citytrip achter de rug naar de grand prix F1 van Singapore, mede dankzij informatie op dit forum, waarvoor dank! Business class gevlogen met Qatar en Malindo, beide top. In 5 dagen tijd Stockholm, Doha, Kuala Lumpur en Singapore bezocht. Op naar het volgende avontuur!
Zal misschien een gevalletje "selectieve perceptie" zijn, maar toen ik een tijdje geleden boekte, had ik nog nooit van Malindo gehoord. De afgelopen weken ineens een Youtu recensie en nu hier op IF weer. Ben ook reuze benieuwd (vlieg zondag), echt cheape tickets!
Ik betaalde 164 euro voor een BC ticket Kuala Lumpur - Singapore retour. Klein stukje maar dus ik verwachte eigenlijk een business class zoals KLM op europese vluchten maar het waren volwaardige BC stoelen. Ontvangst met een drankje, snack tijdens de vlucht, aardig (en mooi!) personeel. Loungetoegang in KL (slecht) en SIN (oke). Alleen boarding in KL ging vrij chaotisch met 4 vluchten die min of meer op dezelfde tijd vertrokken van een bus gate. Formaat en gewicht van de handbagage werdt niet gecheckt, ook niet in Y
Ik kreeg een papiertje met diverse opties, waaronder inderdaad starbucks en burger king. In de lounge was trouwens niemand, ook geen personeel dus daar zou je in theorie eerst even kunnen kijken en dan alsnog naar Starbucks gaan. Ik heb er even koffie gedronken en toen was mijn tijd op. De uitnodiging voor de lounge kreeg ik trouwens bij de transfer desk van Malindo. Ik was al ingecheckt maar had mijn boardingpass nog niet geprint.
Die geruchten zijn niet nieuw. Financieel zou het kunnen, operationeel kunnen die twee airlines nooit samengevoegd worden.
Ik ben wel heel benieuwd hoe die markt zich zou ontwikkelen, hypothetisch gezien, als ze zich daadwerkelijk zouden gaan samenvoegen.
Ten eerste moet de regering van Abu Dhabi zich er overheen zetten geen eigen luchtvaartmaatschappij meer te hebben. De airline is gestart door de sheikh en het zou gezichtverlies zijn om het op te moeten geven aan Dubai in wiens schaduw Abu Dhabi al vaak staat. Waarschijnlijk zal AUH ook minder invloed krijgen in een nieuw gecombineerd bedrijf. Maar zelfs als dat gebeurt, waar gaan ze de luchtvaartmaatschappij samenvoegen? Dubai World Central? Dan is het uitbreiding naar de Midfield Terminal op AUH voor niks geweest. DWC zal dan ook een snelle verbinding met Abu Dhabi moeten krijgen om nog als redelijk alternatief voor AUH gezien te worden en alle Etihad faciliteiten moeten verhuisd worden. Dan moeten de schema's van de airlines nog op elkaar aangepast worden. Zeker voor high frequency bestemmingen als London of Bangkok waar vluchten nu zelfs tot 5 minuten na elkaar vertrekken een uitdaging. Je kan ze niet zomaar herverspreiden i.v.m. slots. Daarnaast kan het zijn dat sommige landen restricties opleggen aan de hoeveelheid vluchten van één airline. Als Etihad en Emirates samengaan onder één maatschappij dan mogen ze mogelijk minder vluchten uitvoeren en verliezen ze marktaandeel. Ook moet de vloot van Etihad, met shorthaul vliegtuigen, worden geïntegreerd. Dan zou je óf op sommige shorthaul bestemmingen een mix van A320's en B777's krijgen óf de 777's worden vrijgemaakt voor langere routes. Maar waarheen? Ik denk dat Emirates sowieso al teveel widebodies, zeker A380's, heeft. Er is eerder al consolidatie geweest van grote airlines maar dan vooral in de VS. Deze airlines waren meer vergelijkbaar in grootte en operatie én hadden meerdere hubs waardoor samenvoegen geen verhuizing nodig had. Één superairline vormen vanuit Dubai zal een Herculeaanse taak zijn. Het is ook maar de vraag of je dit als passagier wil...
Vond het erg lekker! Op de vlucht van Seoul naar Kuala Lumpur heb ik het nogmaals besteld! De eerste keer kreeg ik er keurig een handleiding bij. Op de eerste vlucht moest ik er wel tegenaan eten trouwens. Waarschijnlijk heeft dit te maken met het strakke protocol en slechts een stuk of vijf mensen op het upperdeck .
Ah dank voor je tip! Dat is wel een handige! Om nou met 40 graden in australie een winterjas bij ons te hebben gaat beetje ver
Het is wel duidelijk dat Etihad er van de M3 Airlines het slechtst voorstaat. Volgens mij is het ook de kleinste van de 3? Deel je mening dat Airlines toch voor een hoop landen een prestige hobby zijn waar onbeperkt oliedollars in gestopt worden. Ik denk wel dat het toerisme in AUH ook wel erg gedreven is door Etihad. Bij een samenvoeging met Emirates kan dit ook een hoop schade oplopen.