InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.759
    Trofeepunten:
    1.573
    Go big or go home! :D
    Ik heb mezelf gisteren hiervoor ingeschreven, de Manaslu Trail Race in 2019, nu wachten op de uitnodiging... fingers crossed!

beuse242, Yoran Wijkstra, Didier13 en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Tijdje geleden een award ticket geboekt DPS-HKG met GA in business. Ben nu al vanaf vorige week bezig met het wijzigen van de datum. Expertflyer toont wijde beschikbaarheid in klasse "O". Maar bij FB kan niemand deze zien. Alternatieven worden niet geboden en het lijkt er ook niet echt op dat iemand het gaat uitzoeken ofzo.

Iemand een suggestie wat ik kan doen? Klacht indienen? Wil het ticket liever niet annuleren vanwege de recente mega devaluatie bij Flying Blue.

lloydje33 vindt dit leuk.
  3. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.075
    Trofeepunten:
    428
    Paar weken terug de Manaslu nog gezien, heul hoog. Fingers crossed good luck!

Lionell en Carel1 vinden dit leuk.
  4. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    523
    @jongesander probeerde in FB te kijken voor je, maar pfff, website werkt niet bij meerdere bestemmingen. Neem aan dat je een overstap in Jakarta hebt? DPS-CGK lukt wel, maar verder kom je niet. Als het systeem van de klantenservice dat ook heeft, tja... dan zien ze de vlucht idd niet. Kan Garuda je niet helpen?

5. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dank @Daan3. Op het moment heb ik een directe vlucht (GA 856). In EF zie ik de beschikbaarheid gewoon, zowel op 03/10 als 04/10

GAEX2.PNG
    GAEX.PNG

6. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    523
    @jongesander nu technische storing. Werkt nog slecht allemaal. Ik zou een klacht indienen

7. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Gedaan inmiddels. Screenshots van award beschikbaarheid meegestuurd en ze 10 dagen de tijd gegeven om het op te lossen.

Daan3 vindt dit leuk.
  8. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.597
    Trofeepunten:
    653
    Heeft iemand ervaring hier met het indienen van klachten over incompetent klantenservice personeel bij Transavia?
    Laatst hadden familieleden een geannuleerde vlucht vanuit Parijs wegens de stroomstoring op 29 april. Zouden pas om 22:30 vliegen dus lijkt mij geen reden om dit als overmacht te noemen toch. Noodgedwongen hebben zij de trein genomen omdat de overige AF/KL vluchten ook gecanceld waren. Nadien hebben zij een claim ingediend voor restitutie van ticket en vergoeding van treintickets. Ook hebben zij recht op 250 euro pp volgens EC261.
    Lang verhaal kort, klacht ingediend en na 4 weken pas antwoord dat alleen het ticket vergoed zou worden. Daarnaast heleboel onzin in de mail over dat de vlucht naar EIN zou gaan terwijl dit toch echt AMS was. Daarover gebeld en nogmaals het verhaal uitgelegd maar daar hadden ze nog nooit van EC261 gehoord. Later nog tweet gestuurd maar ze verwijzen allemaal naar elkaar. Persoonlijk ben ik nu wel even klaar met Transavia...

9. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.759
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja het is een schitterende omgeving, veel minder druk dan rond Everest.

Didier13 vindt dit leuk.
  10. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.121
    Trofeepunten:
    428
    Dank aan Norwegian voor de rondleiding rond een Boeing 737, die binnen was voor oa een S-check

5739D904-6404-45C4-9F5C-EF351A76C4E9.jpeg

Erwin, beuse242, Lionell en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Heren en dames, graag advies:

Ik had een vlucht met Air France naar GRU via CDG. CDG-GRU in Premium Eco (speciaal gekozen ivm Premium eco tov eco comfort van KLM). Vlucht is geannulleerd en ben omgeboekt naar AMS-GRU direct met KLM in eco.

Nu zullen sommige mensen het fijn vinden om direct te vliegen, maar ik vind eco comfort absoluut niet te vergelijken met Premium eco van AF. Wil de vlucht niet annuleren, want er zijn geen goede alternatieven beachikbaar. Kan ik een upgrade naar J eisen en zal dat gehonorreerd worden? Wat zijn andere opties?

Thanks!

Laatst bewerkt: 5 jun 2018
  12. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.016
    Trofeepunten:
    708
  13. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Thanks! Net gebeld en worden niet veel keuzes gegeven:

- een dag eerder vertrekken
    - een eco stoel met directe KLM vlucht.

vervelende is dat er de avond daarvoor nog een vlucht beschikbaar is in premium economy met 5 plaatsen, maar daar kan ik niet naar overgeboekt worden ivm tariefverschil...

14. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    2.016
    Trofeepunten:
    708
    Dat is raar. Als het binnen dezelfde reisklasse is zou tariefverschil bij een onvrijwillige wijziging niet uit moeten maken. Bel opnieuw en wijs ze op de downgrade compensatie als ze je niet in Prem Y om willen boeken.

thomassmit en Didier13 vinden dit leuk.
  15. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Net gebeld en bovenstaande uitgelegd. Ze kon echter niks doen, stoelen waren niet te boeken...
    Iemand ervaring met het indienen van een EC261 met downgrade compensatie request?

16. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    2.016
    Trofeepunten:
    708
    Post even de hele route met reisklasse per vlucht en ticketprijs. Dan bereken ik even wat je kan claimen.

17. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Wow, echt? Dat had ik niet verwacht. Aan de telefoon lijkt niks te kunnen!

18. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Edit: in verband met privacy exacte gegevens gewist

Laatst bewerkt: 5 jun 2018
  19. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    2.016
    Trofeepunten:
    708
    Een open jaw op één ticket? In dat geval zou ik zeggen dat je recht heb op zo'n €598 in compensatie. 75% van de ticketprijs en 50% pro-rata naar de vluchtafstand van de gedowngrade vlucht.

lloydje33 vindt dit leuk.
  20. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad een ticket. Bedankt voor je hulp! Ik ga me eens inlezen hoe ik dit het beste kan claimen.

Ik zal ook een update posten mochten mensen dit interessant vinden om te weten.

beuse242, Sandor en lloydje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina