InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Bij Pott Exchange op het Damrak haal ik altijd. Veel betere koers als bij de banken. Buitenlanders wisselen hier hun dollars voor euro’s dus willen ze weer van die dollars af.
     
    Christian, jongesander en Tim82 vinden dit leuk.
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    En de groeten uit JL2502. Prima gratis wifi aan boord.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Lionell, lloydje33, jongesander en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Bij mij is het een ritme waar ik in ben gekomen. Tijdens m'n vakantie in Sri Lanka vorig jaar ben ik langzaam weer begonnen met hardlopen. De fout gemaakt van eerst met verkeerd schoeisel te lopen en door een ongelukje na het douchen een blessure gehad waar ik lang last van heb gehad.

    Als voorbereiding op m'n trektoch in Nepal heb ik veel gelopen. Ik merk voor mezelf dat als ik een doel heb, dat ik kan blijven trainen. Op een gegeven moment voelt het ook gewoon lekker als je jezelf aan het uitsloven bent (lees verslaafd aan endorfines).
     
    Arjan69 en lloydje33 vinden dit leuk.
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik bedoelde het in de goede zin, die verhalen werkten motiverend. Het zijn uitdagingen die ik wil aan gaan. :)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Yep, elke eerste 15 minuten denk ik moet dat nou en dan kom je in de flow en loop je lekker.
     
    Lionell, Didier13 en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Gewoon doen en opbouwen, dat is het ook ja.

    Dat laatste herken ik van vroeger, uitsloven en endorfine.. :)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  7. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    In Australië kan je heel makkelijk sowieso silver status halen bij Virgin. Velocity, FF program van Virgin, werkt samen met Flybuys (klantenkaart van grote supermarktketen, inclusief alcohol winkels). Hierbij spaar je 1 status point per $100, met een maximum van 10 per maand. $1000 is +-€600. Silver status kost je 150 punten, oftewel je haalt al vrij gemakkelijk met je wekelijkse boodschappen 120/150 status points. Kon dat maar zo makkelijk in Nederland ;) Daar naast kan je ook nog de flybuys punten die je spaart omzetten tot award miles.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Hmm...ik zit met Sri Lankan in een geschil. Misschien weten jullie raad.
    Vlucht van DXB - CMB - BKK in goedkoopste klasse. 300 euro betaald via OTA. Upgrade bod gedaan van 115 euro op CMB - BKK, geaccepteerd. Wilde die vlucht voor de lie flat seats. Ik kom in CMB aan en hoor een half uur voordat ik zou gaan dat de vlucht gecancelled is en dat ze voor me gaan zoeken. Na 4 (!) uur in de lounge zitten kwamen ze dat er geen andere mogelijkheid was om de vlucht van 14 uur later te pakken, net na middernacht in een narrowbody....ok moet dan maar. Miste daardoor een afspraak en een nacht in mijn hotel waar ik voor betaald had (1 van de 2 nachten) en mijn geboekte bus transfer. Al met al kwam ik dus een dag te laat in Bangkok aan. Ik gemaild...mailen ze terug....sorry (Standaard verhaaltje) en ik kon een voucher van 80 USD krijgen voor in hun duty free shop. Ik terug gestuurd dat ik het een lachertje vond (ik weet dat EU261 daar niet geldt, maar dan alsnog)....dus kreeg eergisteren een mail dat ze het her-overwogen hadden er 120USD shop tegoed van wilden maken. Wat moet ik hiermee?
    Verder maakten ze excuses dat ik mijn 'upgrade' gewoon had moeten betalen, ondanks dat ik niet het product had gekregen waar ik voor betaald had (ik had juist ge-upgrade om een nieuwe business class stoel, reverse herringbone te krijgen) maarja...dat hing samen met operationele veranderingen van het vliegtuig.....al met al een beetje vreemd. Moet ik de 120 'gewoon' maar accepteren...of wat zouden jullie doen?
     
  9. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Deels eens. Ik bekeek het ook zo; stel je koopt een nieuwe mercedes met zwarte AMG velgen. Zonder met je te overleggen wisselen ze met witte AMG velgen...'zelfde' product maar dan alsnog heb je wat gekregen waar je niet voor betaald hebt...
     
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Tsja, dan koop je ook een Benz. Nu heb je slechts een dienst gekocht, die je van CMB naar BKK bracht in een vliegtuig in business class.
    Dat heb je dan ook gekregen.
     
  11. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Dat ben ik met je eens, maar ik vind wel dat ze me op de hoogte hadden kunnen brengen en / of me een keuze hadden moeten geven. Daar gaat 't me om. Ik had die upgrade namelijk niet genomen als ik dit wist. Het gaat me trouwens niet om de 120 euro. Blijft wel staan dat mijn totale vertraging 24 uur was.
     
  12. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Nouja ik wist niet dat ze 2 van de 3 vluchten per dag met een a321 deden en 1 met a330 (mijn oorspronkelijke vlucht) dat zag ik pas wanneer ik aan boord ging...

    Op het tweede punt; geduldig wachten en om 't uur vragen of ze al meer wisten. Hotel werd geboekt -was ver uit de buurt maar wel netjes- en driver ook. Maar de dag en nacht die ik in bkk mistte plus de afspraken....dat is andere koek. Ik had 120 usd en restitutie van de upgrade OK gevonden maar dit aan de magere kant, zeker gezien de wetgeving uit Europa (waar ik geen recht op heb nu)
     
  13. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Wel om gevraagd, niet mogelijk zeiden ze
     
  14. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    3 dagen na elkaar bij temperaturen van 25-30 graden toch gaan hardlopen... zweten! :D Als het eind oktober in Valencia ook zo warm is dan wordt het geen topprestatie haha!
     
  15. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    @RickJansen
    Gebeurd helaas als je regelmatig vliegt.
    Zou zeker ook het hotel op de hoogte stellen zodra je weet dat het foute boel is of en jouw geval ter plaatse de situatie uitleggen. Vaak zijn ze coulant.

    Wat je ook kunt doen is de eerste hotel nacht refundable boeken.

    RE: 4 uur in de lounge wachten: Abbo op Expertflyer nemen zodat je zelf weet op welke vlucht nog plaats, wat het vliegtuig type is en zodoende eventueel je wensen aan de agent kenbaar maken. Ook al is alles vol dan weet je dat tenminste een paar uur vroeger en kan je alvast plat in een hotel.

    Equipment changes gebeuren nu eenmaal, soms is het in je voordeel de andere keer is het in je nadeel, business class cabine heb je echter gewoon gevlogen.

    Vergoedingen: Da's helaas Azie voor je. Zeker als je niet vaak met een bepaalde maatschappij vliegt zijn ze vaak nogal waardeloos/moeilijk te gebruiken.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  16. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    En toch is zeker niet alles slecht qua customer service in Azië. Zat in december vast op Bali vanwege de vulkaan en kwam zelf met een vluchtoptie die nog niet volgeboekt was, wel met AirAsia zelf, en ik werd gelijk naar die vlucht verplaatst. Het duurde even voordat ik aan de beurt was, wat logisch is als een hele luchthaven al dagen plat ligt, maar daarna was het wel gelijk zonder mitsen en maren geregeld. En dat bij een LCC. Kan bijv. een Ryanair een groot voorbeeld aan nemen.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  17. In sept vliegen wij met gezin, vrouw, kind 5 weken oud, kind 1 jaar en 11 maanden en ik naar Maleisie met Emirates.... op de heen reis vliegen we first met beide kinderen op schoot, maar nu is mijn oudste jarig tijdens de vakantie en zou ik officieel een ticket voor haar moeten kopen voor de terugreis.... Zal ik dit aangeven of doen alsof ik van niks weet? Scheelt 1090 euro
     
    beuse242 en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Eentje voor de kenners :) @RickJansen sta jij soms zo achter je decks? :D
     
    RickJansen en lloydje33 vinden dit leuk.
  19. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    you got me ! :O
     
    beuse242, lloydje33 en Lionell vinden dit leuk.
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Nog een plaatje van mijn trip naar Nepal, geen woorden bij nodig.
    DSC06669.jpg
     
    Daeni, Daan3, Tim82 en 11 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina