Oktober 2017 was mijn laatste ervaring:
Europese segment in business: AMS - FCO - AMS (beide A321).
- Was niet bijzonder. Er staat mij meer bij wat ik vooral niet goed vond...

- Warme maaltijd was exact dezelfde als de maaltijd die ik daarna ook op de longhaul kreeg aangeboden. Pasta/Lasagne was redelijk tot goed.
- De BC stoel was een standaard 'Europese' BC stoel met vrije stoel in het midden. Geen stroompunten om iets op te laden.
- Personeel was ongeïnteresseerd en deed niets meer dan ze gevraagd werd.
Transatlantisch Premium Economy: FCO - BOS (A330), JFK - FCO (B777).
- Warme maaltijd was dezelfde als in de BC vluchten en was redelijk dit keer. Ontbijt was niet bijzonder en heb ik ook geen foto's van.
- In vergelijking met de AF stoelen in de A380 vond ik de AF stoelen fijner. Beenruimte was prima, maar de recline viel me wat tegen. Op de A330 kan je het best de achterste rij nemen in het midden als je alleen reist. Deze geeft erg veel privacy omdat de gordijnen naar Economy dicht gaan en dit zorgt dat er niemand aan de andere kant van het gangpad zit.
- Amenity kit was niet bijzonder met standaard dingen zoals een slaapmasker, oordopjes, tandenborstel/tandpasta.
- IFE systeem: was redelijk modern.
- Personeel was ook niet echt geïnteresseerd en liep eigenlijk rond met een houding dat ze toch al wisten dat er binnenkort een eind aan komt.
Klik om te vergroten...