De meerprijs die je betaalt voor PE bij BA vind ik het eigenlijk niet waard. Het is zeker mooi als je een retour voor € 550 naar Dubai weet te scoren, maar meer zou ik er niet voor willen betalen. Zeker niet als je de oude toestellen hebt waar van alles asn mankeert.
Klopt. Ik had 'm voor 620 uit mijn hoofd. Ok, prima voor de miles bij OW...maar meer zou ik ook echt niet willen spenderen.....zodadelijk mijn eerste vlucht met Philipines in PE...
Sterkte inderdaad. Overigens ook aan iedereen die vandaag op Schiphol moet werken. Zat net met een vriendin die grondstewardess is bij KLM nog in m'n RPM-les en die zag al erg uit naar haar dienst later vandaag...
Eergisteren met PE van Philipines gevlogen van Dubai naar Manila. Wat een verschil met BA zeg! Heerlijk fijne stoelen, prima eten, wifi aan boord.......BA....eat your heart out!
Ik zag dat er 3 SPG hotels zijn bij LAX, welke is de beste? Het belangrijkste vind ik een rustige nacht, zonder herrie van buitenaf of andere kamers. Ik geloof dat hier best wat ervaringsdeskundigen zijn
Lange dag voor de boeg...maar krijg net een mail van Sri Lankan....bod geaccepteerd! Colombo naar Bangkok, 3,5 uur in nieuwe business class A330....115 euro! Totaal kostte het ticket 300 euro....dus een hele goede deal denk ik om 1 leg te upgraden voor dit bedrag. Voor de rest 13.05 - 18.05 Manila - Dubai (9 uur) Philipines Airlines, premium economy. Door deze vlucht behaal ik Etihad Guest Gold 22.50 - 04.55 Dubai - Colombo (4.35 uur) Sri Lankan, Economy. 07.50 - 12.55 Colombo - Bangkok (3.35 uur) Sri Lankan, Business. Door deze vlucht hou ik mijn iberia gold status. 14.00 - 15.30 Bangkok - Pattaya (1.30 uur) Met de bus...geen miles
Dat was me even een tegenvaller! Heerlijke PE van Dubai naar Manila gehad...maar op de terugweg...shocking! De 'vreemde' businessclass (waarbij je eigenlijk met de voeten in de hoogte elkaar 'kruist' zoek maar eens op youtube op)....en een premium economy die eigenlijk gewoon economy in het voorste deel was. Geen echte extra beenruimte. Geen IFE (wel op laptop...maarja...toch net niet gemakkelijk met eten)...en de FA'S 2 keer in 9 uur gezien. Stoel met normale recline...tja...daaar heb ik niet voor betaald ! :O
Hmmm....! In Dubai van maatschappij overgestapt (van PAL naar Sri Lankan). Ging soepeltjes. Bod voor 2e vlucht was geaccepteerd, had geen bod gedaan op de eerste. Aan de gate kreeg ik te horen dat ik op de eerste ook geupgrade was. Had echt het aller goedkoopste ticket, ook via OTA, ben wel Oneworld Saphire, wellicht daardoor, of omdat ik die andere vlucht had geupgrade? In ieder geval prima, oude businesclass in a330-200 is prima. Kom ik in Colombo aan (uur vertraging) en ga een half uur voor vertrek maar eens vragen van welke gate we vertrekken.... ''ooh you did not hear they cancelled the flight?''. Nee, niet echt, waar moet ik dat vanaf weten? ''Oh we are re-scheduling now, the next flight to Bangkok leaves in about 8 hours, you can wait here in the lounge for more information''. Aha. Dat gaat geen EU261 worden, ben benieuwd wat ze gaan doen met A. refunds B. de betaalde upgrade. Ik bedoel; ik had die upgrade bewust gedaan op een a330 met een bed, als ik inderdaad de vlucht over 8 uur krijg is dat met een A321....dus ben benieuwd hoe ze dit op gaan lossen....to be continued...
Yes die is zaterdag pas, had gewoon even 2 dagen vrij gepakt, maar had wel al hotel enzo voor vandaag geboekt...ben benieuwd hoe ze dit oplossen. Alles verder wel netjes geregeld, goed hotel met eetvouchers en taxi geregeld.
Voordat ik een forumthreat open voor niks. Iemand ervaringen met het Hipotels Rewards programma en status matches?
Is het een idee dat iemand die naar de FTU gaat ook een kort verslag maakt. Begreep dat Lionell een presentatie verzorgd. Tijd voor een meet up van de zomer als ik terug ben
Iemand recente ervaringen met Alitalia op business in europa en premium economy longhaul? Hoor erg wisselende verhalen en ben benieuwd naar jullie ervaringen.
voor de liefhebbers: BA First pyama, navy in L en M, met amenity bag.. ik hoef er niks voor te hebben, alleen evt verzendkosten, of afhalen in Amsterdam. (is dit in strijd met de forum-regels dan haal ik het weg)
Loop ik vanochtend naar de incheckbalie van NZ in SYD en krijg ik te horen dat mijn toestel is gewijzigd van een Boeing 777-200 naar een A320 ZONDER! business class. Ik heb direct gevraagd wat mijn opties zijn en vroeg of ik een latere vlucht kon nemen naar Auckland. Nu vlieg ik pas vanavond naar Auckland in plaats van 11:50 in de ochtend. Daardoor wel business class op een wide body en ticket nummer start nu met 236 dus verdien er denk ik nog miles mee ook (ticket was geboekt als UA award). Sydney Airport heeft mooie lounges dus ik vermaak me vanmiddag wel