InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Nederlands is niet mijn geboortetaal maar:...Nederlanders raken in oorslogsstemming als de d, t of dt in de spelling ter sprake komt, Bij ons op kantoor gaan de Nederlanders elkaar bijna te lijf als het over de d of t gaat...Op diverse fora kan je er op wachten dat het ter sprake komt..het heeft even geduurt maar voila! de dt discussie barst ook hier los....;)

Ik weet nog steeds niet hoe het nu zit met 't fokschaap oftewel 't kofschip...

Laatst bewerkt: 4 apr 2018
    Didier13, Carel1 en Lionell vinden dit leuk.
  2. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    803
    Trofeepunten:
    348
    @Carel1 Kom er maar in! ;-)

3. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Nee één foutje van iemand die Nederlands niet als moedertaal heeft en verder perfect schrijft, vind ik netjes. Complimenten dus voor @MollyMoon.

MollyMoon, MichaelNight, beuse242 en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.759
    Trofeepunten:
    1.573
    Wisten jullie dat...
    Screen Shot 2018-04-04 at 21.35.29.png

En als je de kartonnen rol uit het midden haalt, dan weegt een rol WC papier nog maar 126 gram, zo had ik ineens weer 100 gram bespaard op m'n uitrusting. Tot zover deze volledig nutteloze mededeling van een inpak-autist :D

Marcelle, DirkOnTour, beuse242 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Van die baalmomentjes voor de miles mensen: had een mooie route uitgestippeld (uitgestippeldt), maar dat gaat dus niet lukken.

Eerst:
    AMS-LHR-HKG-BOM-SIN-NRT-HKG-BKK-DOH-MCT-DXB-MUC.

AMS-LHR-HKG (CX F) en MCT-DXB-MUC (EK F) dacht ik even met een JAL Award te doen voor 105/K miles. Programma ken ik nog niet zo goed en kwam er dus achter dat je bij JAL geen mix tussen EK en andere OW airlines kunt doen. En ook telt de afstand tussen HKG en MCT dan mee als totale afstand. :(

En bovendien:
    Ik dacht BOM-SIN-NRT even met Singapore Airlines First Class te doen, maar ook hier heb ik geen ervaring mee. En Singapore geeft geen first class award stoelen aan partners. :(.

Dus, er is nu nog maar weinig overeind van dit award tripje (alleen NRT/HND-HKG-BKK-DOH-MCT). Voor de rest maar weer even opnieuw beginnen met puzzelen.

Fripsmaster, Carel1, FlyingFonz en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.759
    Trofeepunten:
    1.573
    Zo blijven je avonden goed gevuld met puzzelen @jongesander :)

Carel1, lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  7. Ik heb 6 weken alleen met handbagage een club tour gedaan in Azië... gewoon de belangrijke dingen hotels laten wassen en shirtjes koop ik daar.
    Btw Boracay gaat per direct dicht.... Ik zou nog geen vluchten boeken daarheen

8. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.683
    Trofeepunten:
    478
    Gaat per 26 april dicht en moet er de 28e zijn...dus dat gaat m niet worden...hoop op een refund...vlieg met PE

9. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.759
    Trofeepunten:
    1.573
    Proost op het leven!
    Screen Shot 2018-04-06 at 17.59.45.png

MVA20, Godenzoon14, Daeni en 8 anderen vinden dit leuk.
  10. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.683
    Trofeepunten:
    478
    Ik wilde morgen tot en met maandag nog snel even weg voor ik 5 weken ga touren...even zoeken....bijna alles +200 euro. Tot ik een beetje open jaw ging zoeken......en toen vond ik dit voor 75 euri's!

Za 10.00. Dusseldorf - Palma de Mallorca (norwegian)
    Ma 09.00. Palma de Mallorca - Eindhoven (ryanair)

beuse242, Pedro1989, noppie en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.597
    Trofeepunten:
    653
    Is het nog steeds mogelijk om de fast-lane op Schiphol te nemen als non status pax met iemand die daarvoor acces heeft en reist op dezelfde itinerary? Of kan dit helaas niet meer sinds de controle daarop strenger is?

MVA20 vindt dit leuk.
  12. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.317
    Trofeepunten:
    248
    Ze doen al moeilijk als ik met mijn minderjarige dochter reis. Meestal lukt het wel, maar kost wel moeite.

MVA20, Lionell, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.759
    Trofeepunten:
    1.573
    De laatste paar dagen werken wegen het zwaarst. Continue naar weerberichten in Nepal kijken. In Lobuche en Dingboche is het 's nachts momenteel -16 en overdag -6! Op de lager gelegen gedeelten van de tocht wordt zelfs regen en/of sneeuw voorspeld. Voor de tigste keer na het werk alle bagage doorspitten: "Moet dit wel mee? Of misschien moet ik dat toch meenemen?"

Ik neem nog een extra koffer mee ook. Waarom? De lokale gidsen en dragers zijn dolblij als ze kleding krijgen na een trek of expeditie. Ik heb door de jaren heen zoveel trekking kleding verzameld waarvan ik veel niet meer draag. Ook van m'n pa heb ik zelfs nog spullen. Fleecejacks, regenjacks, goretex hiking schoenen, mutsen, handschoenen,... noem maar op. Alle spullen verkeren in prima conditie maar ik gebruik het gewoon niet meer, dus kunnen beter naar iemand die het goed kan gebruiken.

Nog 2,5 dagen werken en zaterdag eindelijk vertrekken! :)

beuse242, VinceG, EmielFielt en 13 anderen vinden dit leuk.
  14. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.683
    Trofeepunten:
    478
    Ik vertrek morgen voor het mooiste festival van het jaar, voor de 4e keer, thais nieuwjaar, SONGKRAN!

Carel1, Lionell en lloydje33 vinden dit leuk.
  15. Christian

Christian Administrator Captains

Leuk Bevonden:
    451
    Trofeepunten:
    83
    Laatst lukte het wel toen een collega met mij mee liep. De dame van Security zei wel dat het eindelijk niet mocht. Maar voor deze ene keer ;-).

MdT, Lionell en lloydje33 vinden dit leuk.
  16. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    En 2x hoera voor de Hollandse voetbalvrouwen...In een lang weekend gewoon alle twee de delen van mijn land verslagen : eerst 7-0 van Noord-Ierland en dan een paar dagen later..2:0 van Ierland...
    upload_2018-4-11_6-55-59.png

Lionell, MichaelNight, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.075
    Trofeepunten:
    428
    Voel de spanning helemaal. Paar jaar terug Annapurna trekking gedaan en moesten helaas vanwege hevige sneeuw terug. Balen. Succes!

Lionell en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Is er hierbij eigenlijk nog een verschil tussen Schengen / niet-Schengen? Omdat ze bij de security voor Schengenlanden weer apart naar je BP vragen, omdat hij los van de SP check-in staat. Neem zelf eigenlijk nooit gasten mee, maar tijdens de zomervakantie vriendinlief naar een Schengenbestemming :). Dan scheelt het wel als je fasttrack hebt!

lloydje33 vindt dit leuk.
  19. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.163
    Trofeepunten:
    428
    Tijdens de 1 april AMS-DTW inaugural had ze ook een hoop bekijks. Was vooral duidelijk tijdens het taxiën. Zowat elke (KLM) grondmedewerker/team buiten stopte met werken zodra we langskwamen om een plaatje/filmpje te maken....was wel apart/leuk om te zien.

Lionell, Erwin en lloydje33 vinden dit leuk.
  20. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wat vond je van het product aan boord?

lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina