En als ik nou de betaallink gebruik die in de mail zit en dan alsnog de ontbrekende 600 EUR (2x 300) ga claimen? Zou dat werken of zeggen ze dan dat ik akkoord ben gegaan met hun voorstel?
ChatGPT geeft aan eerst gratis https://www.schlichtung-reise-und-v...iation-request-schlichtung-reise-und-verkehr/ te proberen en daarna kun je ook nog gaan voor European Small Claims Procedure. Pas als laatste een Claimtoko omdat die zo'n hoog percentage inhouden. Controleer hoe dan ook even met AI wat je moet insturen. Ik zou overigens nog 1x Lufthansa schrijven omdat hun antwoord een mening geeft waarbij niet juridisch wordt ingegaan op feiten en dat jouw advocaat nu aangeeft dat je vervolgstappen gaat ondernemen.
@rickbeerendonk Als je opnieuw schrijft krijg je dit antwoord. Ik heb mijn mailbox vol ermee. LH: We understand your wish to receive compensation. However, please take a moment to understand why we are unable to fulfill your request. Our decision has already been carefully considered, taking into account, we are liable to pay that much only. Of course, our decision was made after carefully considering the legal situation along with goodwill considerations. Therefore, we kindly request your understanding that we choose to uphold our decision and consider the case closed. LX Regrettably, my correspondence dated on the same day has again failed to meet your satisfaction and we have not been able to offer amicable resolution. However SWISS has responded adequately in your case. I therefore trust in your understanding that this message reflects our final position and that this file is now considered closed. Yours sincerely OS We kindly inform you that we have provided you with our decision upon this case and whilst we would once again extend our sincere and genuine apologies for the dissatisfaction you feel with the way in which our company is handling this matter, regretfully we are unable to comment further. Thank you in advance for your continued faith in us despite the experience you had with Austrian Airlines. We are happy to be your preferred airline, simply: Austrian. Schlichtungsstelle is aan te raden en gratis. Het kan wel een jaar duren.
Bizar dat een bedrijfstak waar niet voor niets strenge eisen voor gelden, dat een bedrijf dan eigenlijk zegt: We hebben lak aan die regels. Normaal een signaal dat ze het elders in het bedrijf het ook niet zo nauw nemen met de wetgeving.
Het is gewoon een business model, standaard afwijzen van claims of waar er wel recht is de helft toewijzen zodat de kans dat iemand via een juridische weg het gelijk gaat halen relatief klein is, ook omdat inderdaad via een claimtoko door de commissie niet heel extra te krijgen is. Helemaal kosher is het niet maar het is financieel best aantrekkelijk om te doen.
Bedankt allemaal voor de reacties en adviezen. Ik kies dan idd maar eieren voor mijn geld. Geen zin om een jaar te wachten of alsnog het grootste deel af te staan.
Dat is psychologisch, een verlies van 100 Euro voelt 10x zo zwaar als het winnen van 100 Euro. Een claimtoko kan je dus alleen meer (nooit minder) geld opleveren en dat kost je niks en dan toch ervan afzien. Heeft @Ozzietukker gelijk.
Wel kan het via een claimtoko even duren, zeker als er moet worden geprocedeerd door de claimtoko, ben je zo 6 maanden tot een jaar verder… En hoewel EU claim ook de hotelkosten kan claimen gaat daar dan ook het percentage vanaf. Al zou ik gewoon uit principe wel verder gaan, want mijn doel is dan dat het ze zoveel mogelijk moet gaan kosten als men er dergelijke praktijken op nahoudt.
Ik heb prima ervaring met de schlichtungsstelle. Heb tijd geleden ook een akkefietje met Lufthansa gehad en net zo vaak tegen een muur gelopen bij hun. Via die organisatie binnen 2 maanden geregeld. Maar misschien hebben die het nu ook druk?
Als een claimtoko 31% + 33 EUR pakt is dat dus 482 EUR (van de 2x600 + 250 hotel). Dan zou ik dus 118 EUR meer krijgen. Ik ga kijken of een claimtoko het voor de 2x300 EUR die LH niet wil uitbetalen wil doen. Of mss eerst via Schlichtungsstelle. En als dat nu niet meer kan omdat ik akkoord ben gegaan met het voorstel van LH, dan maar niet. Dat gemis overleef ik ook wel.
Rechtsbijstandsverzekeringen zoals ARAG vragen niets (anders dan de kosten voor je polis). Dus het loont zeker het via die weg te proberen.
Gisteravond geland op Schiphol. Door de slurf, meteen een kapotte roltrap voor je giechel (helemaal ingepakt, dus wordt wel gemaakt). Zigzaggend langs hekken vanaf de D-pier naar aankomst. Richting Privium Excellence ook weer overal hekken. Nu is het goed dat ze de boel weer aan het opknappen zijn. Maar onze nationale luchthaven is wel een nationale schandplek.
Ik heb eea geprobeerd, https://www.amazon.nl/dp/B0CL6G33DQ is mijn favoriet! Niet echt een kussen, maar doordat je nek in positie blijft voor mij wel het beste om slaap te pakken.