InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.005
    Trofeepunten:
    333
    Waarom blijft Hilton Schiphol airport zo'n mooi hotel met zulke slechte service?Ik woon 20 minuten rijden van Schiphol. Vandeweek kwam ik aan om 21:00 en moest volgende ochtend al om 6 uur vlucht hebben. Geen zin om naar en van huis te rijden, dus parkeren op Privium 1 en lekker in Hilton slapen.
    Goede rate van 153 euro (supercheap!) en online inchecken en voor upgrade gegaan omdat ik graag kamer aan oostkant op 8e verdieping wilde hebben (laatste verdieping voor de executive floors). Dus uiteindelijk mooie hoekkamer op de 8e voor uiteindelijk 180 euro.
    checkte in by een trainee die werd begeleid met een trainer. Heb gold status.
    Ik was al beetje geirriteerd dat ik digital key niet kon gebruiken en moest naar de frontdesk.
    Blijkbaar hebben ze op Hilton schiphol een identificatieplicht (onzin denk ik), maar als dat zo zou zijn geef dan niet de optie voor digital key.
    Maar goed, check in was redelijk vlot en kreeg mijn kaart. Op laatste moment: Ow we hebben u geupgrade!! Heel enthousiast gebracht. Alsof je je dan heel erg bevoorrecht moet voelen werd het gebracht.
    U zit nu op de executive floor op de 11e!
    Gelijk de mededeling: Helaas sluit de executive lounge om 21:00.......:confused: En het was 21:20 ofzo.
    Ok nou in ieder geval 3 verdiepingen hoger en zag dat ik van 843 naar 1143 was gezet dus ging er van uit dat het kamer aan zelfde kant was met uitzicht.
    Niet dus! Zat bij de kantoren naar binnen te kijken en binnenterrein van Schiphol.
    Had inmiddels al wat uitgepakt en was moe en moest nog genoeg werk doen.
    Wel even naar receptie gegaan (in kader van training) om te melden dat dit geen upgrade is, maar een downgrade. Had geen zin om te verhuizen, verder werd er niets gedaan of aangeboden.
    Ik ga hier altijd (gelukkig niet te vaak) weg met een ontevreden gevoel.

ppt, Bijzonderetickets en lloydje33 vinden dit leuk.
  2. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.730
    Trofeepunten:
    1.573
    Mag ik jullie vragen voor steun voor een goed doel wat me nauw aan het hart ligt? M'n nicht heeft voor de 3e keer kanker en deze keer is er geen genezing mogelijk... Ik ken niemand anders die onder haar omstandigheden zo positief blijft.

Ze is een even fervente loper als ik en we organiseren een benefiet op 6 april. Al het opgehaalde geld gaat naar het Erasmus MC voor onderzoek naar endeldarmkanker. Steunen kan via deze link https://onderzoeknaarkanker.inactie...&utm_campaign=erasmus-mc-foundation&locale=en

lloydje33, PieterMaurits, Erwin en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Karsten1993

Karsten1993 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    53
    Iedereen hele fijne feestdagen en een mooi 2025 vol mooie reizen :)

Ruut, Enzo, theflyingrobman en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.596
    Trofeepunten:
    478
    Nou...net de upgrade der upgrades gehad. Op een avios reward ticket in economy ge-upgrade naar first!
    Ok ok ok, wel van DOH naar AUH, welgeteld 39 minuten vlucht, maar wel lekker voor mij en m'n +1. Helaas wist ik het van te voren niet, anders had ik ook nog al safwa bezocht. Wel leuk voor het eerst een ticket met 'first' op :)

FlyingBlob, westi, Ruut en 10 anderen vinden dit leuk.
  5. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.253
    Trofeepunten:
    223
    Ik zit te kijken naar BC tickets naar Japan vanuit WAW.
    Air China is de goedkoopste, LH is 50% duurder en LO zelfs 150% !!!

Iemand ervaring met Air China in business class? Hoe zijn de stoelen, gemaakt op maat Chinees of kan iemand van 185cm er ook in liggen? Hoe is het eten aan boord, welke keuzes zijn er?

De overstap van ruim 3h is in Peking. Ik neem aan dat je dan lounge toegang krijgt?

6. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    735
    Trofeepunten:
    123
    En ik al blij zijn met mijn premium economy maaltijd in economy class begin dit jaar bij Air France. :D

Nooit met hen gevlogen, maar ik kijk wel vaak video’s van Simply Aviation op YouTube. Air China (zowel economy als business) komen er niet echt goed vanaf.

Laatst bewerkt: 30 dec 2024
    westi vindt dit leuk.
  7. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.730
    Trofeepunten:
    1.573
    Wat een levendige boel hier :D

8. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.591
    Trofeepunten:
    598
    Als er een Amex promotie komt dan leeft het forum weer op.

Dan1, Amsterdam, VinceG en 8 anderen vinden dit leuk.
  9. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.596
    Trofeepunten:
    478
    Hoe betrouwbaar is wheretocredit nog? Ik moet voor de F1 naar Melbourne en dat is natuurlijk een flinke klap miles. Wil met OW reizen en de tijden van Cathay bevallen me wel. Maar via wheretocredit zie ik voor Economy Light én Essential 0% miles naar QR privilege club staan. Dat zou...zonde zijn ;) Kan iemand me helpen óf ik ga sparen en hoeveel procent? Of kan ik het zelf ergens anders dan op wheretocredit kijken?

10. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.518
    Trofeepunten:
    653
    Qatar heeft een earnings calculator, vul de luchtvaartmaatschappij en de route per segment in en je hebt je antwoord.

FlyingFonz, Amsterdam, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.596
    Trofeepunten:
    478
    Merci! Ik dacht dat deze alleen voor QR uitrekende...maar heel OneWorld dus. Heel fijn, thanks voor je tip!

lloydje33 vindt dit leuk.
  12. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.596
    Trofeepunten:
    478
    @lloydje33 het gekke is alleen dat als ik economy wil boeken, de boekingsklasses die Cathay opgeeft ik niet kan boeken. In de 'hoogste' economy klasses kom ik uit op Q en N, maar die staan in de calculator van QR er niet eens bij. Lijkt me niet dat de essential en flex tarieven (bijvoorbeeld mét 2 koffers en stoelselectie) niet zouden crediteren. Dus...een beetje apart wel. Of het gaat mis bij Cathay, of bij QR.

13. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    735
    Trofeepunten:
    123
    Gaat iemand nog voor een voordelige XP-run met die 30% ITA korting in Februari? Heb wat zitten zoeken maar ik kom niets tegen wat echt 'te goed om te laten liggen' is. En het weer in februari helpt natuurlijk ook niet mee.

14. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    123
    Interessant interview met Barry Madlener, de Min van Luchtvaart ( o_O ) in Luchtvaart Magazine.

Hoewel hij zeer veel zinnige dingen zegt, vind ik het jammer dat de interviewer niet met hem gesproken heeft over de exorbitant hoge vliegtaks. Zeker gezien zijn partij afschaffing daarvan in hun partijprogramma had staan. Hier had hij best wel over de tand mogen worden gevoerd.

Hij laat in ieder geval een meer realistisch geluid horen over klagers van geluidsoverlast van vliegtuigen. Zelf denk ik dat dit probleem heel pragmatisch opgelost kan worden door iedere klager op een wereldwijde no fly list te zetten, aangezien het probleem van overlast door vliegtuiggeluid natuurlijk bij jezelf begint :D

VinceG, Ruut en Menno vinden dit leuk.
  15. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    523
    over hoge tax gesproken, je mening wordt gevraagd

https://www.internetconsultatie.nl/differentiatievliegbelasting/b1

Amsterdam, arjen05 en Dan1 vinden dit leuk.
  16. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.596
    Trofeepunten:
    478
    Ik moest een vlucht naar Melbourne boeken en deed dit eerst direct via de QR site. Ik dacht..toch eens via skyscanner kijken. En daar staat dezelfde vlucht, te boeken via de QR site, voor 30 euro minder. Op 1400 euro geen super groot bedrag, maar toch. Ik dacht juist dat deze 'doorverwijssites' minimaal even duur waren of juist commissie pakten, maar niet dus. Had via de QR site overigens ook nog eens een kortingscode gebruikt...

17. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag met AF DXB - CDG - AMS, stonden kwartier voor vertrek al volledig gereed met de gate los etc. Pas 17 minuten na gepland vertrek kwam de pushback, uiteindelijk ongeveer 20 minuten te laat geland op CDG (15:55 ipv 15:35), maar pas 16:13 aan de gate, de overstap naar 2F gate 51 werd dan wel krap. Helaas bij de security in de Transit zaten er een paar achter de knoppen die weinig haast hadden en het erg traag ging met scannen etc (leek me ook al wat oudere apparatuur). Uiteindelijk pas 16:39 aan de gate (16:35 closure), maar na mij kwamen er nog 4 uit DXB waar op gewacht werd. Maar toch punctueel vertrokken en zelfs te vroeg geland op AMS.
    Dan is die overstap toch een best eind lopen, en zeker als je minder goed ter been bent.

18. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    264
    Trofeepunten:
    63
    Net een codeshare geprobeerd te boeken met de KLM richting Malta maar dat ging niet helemaal lekker. Zowel site als app gaven bij de laatste stap een algemene foutmelding en ook telefonisch kwamen ze er niet uit, de boeking werd niet geaccepteerd volgens de servicemedewerker...
    Hij kon niet veel anders dan adviseren via KM Malta zelf te boeken maar dan zijn de tickets geen €500 maar €1000o_O

19. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    593
    Trofeepunten:
    123
    @Brangeri voor wanneer het je wel lukt; houd er rekening mee dat als je een KL codeshare KM Malta vlucht hebt en er toevallig een overstap in Frankrijk bij zit, je van een koude kermis thuiskomt.

KM Malta vertrekt namelijk vanaf terminal 2D, wat er voor zorgt dat als je aankomt op CDG met KL\AF je opnieuw door security check heen moet.

Met een light ticket; handbagage wordt op de terugreis ingecheckt en geen stoelkeuze, ongeacht je status.

20. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    123

Deel Deze Pagina