InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb straks een paar dagen Boekarest gepland, maar mijn rooster geeft nog extra ruimte vanwege extra roostervrije dagen. Nu zat ik te denken nog even een citytrip Barcelona te doen.
    Als ik het KLM Light ticket heb, niet te wijzigen of annuleren, gaan zij dan moeilijk doen als ik op de terugvlucht niet kom opdagen?
    Want dan zou ik heenreis OTP - BCN met HiSky kunnen doen voor €114, dat red je bij lange na niet wat ik vinden kan vanaf AMS.
    Terug BCN - AMS kan ik dan weer met KL of Vueling voor een leuk prijsje boeken.

Geeft dit problemen als ik dus bij KL de terugvlucht OTP - AMS niet uitvoer?

Een andere optie die ik overweeg is om langer in Boekarest te blijven.

Weet nog niet precies of ik langer op reis blijf, maar ik overweeg de opties.

Laatst bewerkt: 1 feb 2025
  2. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    270
    Trofeepunten:
    63
    Opzich hoeft er met code geel niks ernstigs aan de hand te zijn, het is meer een soort van he let ff op dat je niet op je bek gaat als je de kliko aan de weg zet en de files zijn vandaag wat langer.

Ruut vindt dit leuk.
  3. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.168
    Trofeepunten:
    408
    Uiteraard blijft het een gok, wel is het zo dat de luchthaven de maatregel neemt op basis van een onafhankelijke expert van buitenaf die heel specifiek het weer voor de luchthaven voorspelt.

En ik ben met je eens dat de code geel en oranjes je om de oren vliegen, aan de andere kant zorgen maatregelen vooraf ervoor dat er geen chaos ontstaat waardoor op de dag zelf, zeker als het weer wat beter wordt lijkt of het voor niets is.

Vervelend is het zeker en blijft kiezen tussen twee kwaden. En als is gekozen voor annuleren kan je niet opeens toch de vluchten door laten gaan omdat de roosters al zijn gemaakt.

VinceG vindt dit leuk.
  4. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.265
    Trofeepunten:
    223
    Als je ticket naar OTP een retour is zonder extra vluchten na OTP-AMS, dan is het geen probleem om de retourvlucht te skippen.

5. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.168
    Trofeepunten:
    408
    Zeker als je ook niet incheckt voor de vlucht. Dan verstoor je het proces al helemaal niet.

Persoonlijk snap ik trouwens ook de keus om niet langer in Bucaresti te willen blijven dan nodig.

Menno vindt dit leuk.
  6. Brangeri

Leuk Bevonden:
    270
    Trofeepunten:
    63
    Nav het Malta code-share gedoe is het nu een Canarisch eiland geworden. TUI kwam het beste uit qua tijden, bleken ze geen Amex te accepteren. Prima joh boek ik toch via een derde partij die het wel doet.

Ruut vindt dit leuk.
  7. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.982
    Trofeepunten:
    648
    De airline of touroperator? De laatste accepteert wel AMEX, maar met een toeslag.

8. Brangeri

Leuk Bevonden:
    270
    Trofeepunten:
    63
    De airline. Toeslag is het me prima waard ivm reisverzekering enzo.

9. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.168
    Trofeepunten:
    408
    Ik vrees dat de afwasmachine van lounge 25 weer kapot was, want ik zit opeens van papieren bordjes met houten bestek te eten....

Urbanjazz, Menno, Ambtenaruh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.455
    Trofeepunten:
    558
    Was dit rond het tijdstip dat je postte?

11. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.168
    Trofeepunten:
    408
    Nee wat eerder op de dag gisteren. Maar ik had het idee dat het al even aan de gang was gezien ik al wat catering trolly's met opgehaald papier plastic spul zag staan.

12. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    220
    Trofeepunten:
    43
    Heb minder dan een jaar geleden een TUI vlucht geboekt via hun Belgische site vanwege dit probleem. Kon daar wel met Amex betalen namelijk.

michiel1 vindt dit leuk.
  13. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag eens de belabberde structuur op OTP mogen ervaren. Aankomst bij Departures met de taxi doet iedereen maar wat, staat een poppetje ergens op een fluit te blazen dat het doorrijden moet etc. Eenmaal binnen is het vrij "krap" en druk.
    Wat een ongeorganiseerde teringbende bij de security. Zo ongeveer over de hele breedte kon je erheen lopen, en dan was het ineens terug naar 6 poortjes, om vervolgens als een stel op hol geslagen kippen een plekje te zoeken bij een band. Geen lijnen, niks.
    De lege bakken die maar ergens neergepleurd worden door het personeel (en dat is zeker niet bij de band zelf, maar ergens in het midden) maakt het niet georganiseerder.
    Zelf vertrokken van gate 15, maar ook hier was het niet echt met rijen gestructureerd. Ja, rechts voor SkyPriority/zones 1/2 en links voor zones 3/4/5. Werd bij boarden wel gecontroleerd op de zones, maar iedereen stond maar ergens en er was alles behalve van een rij te creëeren door de onlogische indeling aldaar.

14. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.014
    Trofeepunten:
    333
    :D klinkt als mijn ervaring deze week op Poznan. Is voordringen trouwens een Poolse nationale sport ofzo?
    Inchecken, security en boarden was 1 totale chaos.

15. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.265
    Trofeepunten:
    223
    Nee, over het algemaan staan ze netjes in de rij op hun beurt te wachten.

VinceG vindt dit leuk.
  16. Gin_klm

Gin_klm Newbie

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Goedemorgen,

In een groep zag ik onderstaande deals voorbij komen. Ik weet dat virgin atlantic te boeken is via Flying blue echter dat zal zeker niet voor onderstaande prijs zijn.

Kun je MR punten ook rechtstreeks bij virgin atlantic krijgen of is dit alleen te boeken via flying blue?

Bijgevoegde bestanden:

17. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.699
    Trofeepunten:
    598
    Via US Amex over te boeken naar Virgin Atlantic. Maar Virgin Atlantic heeft ook een points sale promotie.

Gin_klm vindt dit leuk.
  18. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.014
    Trofeepunten:
    333
    Via US Amex. Dus vrijwel onmogelijk..... ;)

19. Gin_klm

Gin_klm Newbie

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Geprobeerd om punten te kopen echter dit was niet mogelijk aangezien ik nog geen activiteit op mijn account heb.

Voor 9000 punten vlieg je naar LAX of SFO vanuit LHR en andersom. Echt waanzin die lage prijzen als je dit met KLM vergelijkt.

20. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.699
    Trofeepunten:
    598
    Nou, er zijn inmiddels genoeg mensen in NL die een US Amex hebben.

Godenzoon14, VinceG, Ready2Board en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina