InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Als ge kiest voor een voor terugbetaling van je ticket dan is de schadevergoeding afhankelijk van het type van je oorspronkelijke geboekte vlucht.

Bedrag in euro’s - Afstand
    250 -1500 km of minder
    400 - Meer dan 1500 km binnen de EU en alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km
    600 - Meer dan 3500 km

Je hebt geen recht op schadevergoeding bij een alternatieve vlucht (geloof in dit geval voor jouw vader nvt)..CTRL C +V:

als u meer dan 14 dagen van tevoren op de hoogte wordt gebracht
    • als u tussen 7 en 14 dagen voor het geplande vertrek op de hoogte wordt gebracht en u een alternatieve vlucht wordt aangeboden waarmee u:
      • niet meer dan twee uur voor de oorspronkelijk geplande tijd hoeft te vertrekken en
      • uw eindbestemming minder dan vier uur na de oorspronkelijk geplande aankomsttijd kunt bereiken
    • als u minder dan 7 dagen voor het geplande vertrek op de hoogte wordt gebracht en u een alternatieve route wordt aangeboden waarmee u:
      • niet meer dan 1 uur voor de oorspronkelijk geplande tijd hoeft te vertrekken en
      • uw eindbestemming minder dan twee uur na de oorspronkelijk geplande aankomsttijd kunt bereiken

Laatst bewerkt: 17 okt 2022
    MoonJ vindt dit leuk.
  2. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ziet er naar uit dus als hij voor de refund kiest, hij ook nog aanspraak maakt op 400 euro p.p gezien het meer dan 1500 km is. Ik denk dus gewoon te moeilijk over dat een refund kiezen grijs gebied is qua 'vertraging' die je oploopt. Bedankt voor je hulp!

3. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Hoe lang blijft bij KLM een dummy boeking staan? Ik heb net een bestaande boeking proberen aan te passen op de site, en toen bedacht ik me ineens dat ik nog een voucher code had en heb ik even de computer uitgezet. Vervolgens doe ik poging 2 om de boeking te wijzigen maar is die al gewijzigd zonder te betalen.
    Dus er is niks meer aan te passen, maar op een gegeven moment wordt ie er weer uitgespuwd om het zo maar te zeggen. Na hoeveel uur is dat?

4. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Dat kan verschillen, blijft ook wel eens een dag staan, ik ging daar ooit eens de mist in toen ik dacht dat er dus al een boeking stond en ik twee keer had geboekt, vervolgens ga ik in contact met PA opeens met schaamrood op de kaken er achter komen dat ik het fout had.
    Hij was daarna wel trouwens gelijk verwijderd de 'dubbele' boeking.

5. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Mijn ervaring is dat ie meestal in de nacht eruit wordt gehaald.

Tim82 vindt dit leuk.
  6. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Heb maar even gebeld en het was binnen 3 minuten geregeld.

7. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
  8. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Ruut vindt dit leuk.
  9. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb eerder een KL/AF ticket geboekt waarbij ik BC heen en economy terug vloog. Nu wil ik economy heen en BC terug, maar dat pakt de website niet. Is er een manier om dit omzeilen? Andere tips wellicht?

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  10. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Via Google doorklikken? Ik had laatst namelijk wel heen eco en terug BC.

Fripsmaster vindt dit leuk.
  11. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Lukte mij laatst ook niet dus toch maar even gebeld...

Fripsmaster vindt dit leuk.
  12. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Het lukt mij alleen als ik bij economy 'standard' kies op de heenweg om terug business te vinden. Met light krijg je die optie niet. Heb je dat al geprobeerd?

Daeni en Fripsmaster vinden dit leuk.
  13. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Ja, super, dit werkt!! Thanks!

Tim82 vindt dit leuk.
  14. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Tijdje terug had ik vanuit m'n hotel pizza besteld bij Domino's filiaal Osdorp.
    Dat ging mis dus kreeg een voucher van 10,-- euro te besteden bij Domino's Osdorp.

Als ik hier nog iemand blij mee kan maken stuur me dan even een PB.

ErwinLansing vindt dit leuk.
  15. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Volgens mij moet je een Eco Flex ticket heen kiezen om Business als optie te krijgen bij de terugvlucht

16. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Qatar Airways blijft toch wel een fishy airline op het gebied van boeken en klantenservice. Als ik ingelogd ben (Gold member maar 0 Avios nu) en ik zoek een award ticket op voor QR124 op Nov 27 kan ik deze boeken (helaas de avios niet). Nu wil ik op mijn baas zijn account dit boeken, maar als ik inlog via zijn account is deze vlucht (+ een aantal andere opties) niet beschikbaar. Ligt het aan mij of is dit heel erg verdacht?

DirkOnTour vindt dit leuk.
  17. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    348
    Inloggen men iemand anders zijn account is inderdaad verdacht;)

Wordt jouw zoekopdracht niet tijdelijk "gereserveerd", waardoor er voor jou baas geen plek meer is?

MichaelNight en MoonJ vinden dit leuk.
  18. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Haha, dat ook...

Nee want ik klik verder helemaal niks aan - ik blijf puur bij de zoekopdracht.
    Valt me op dat dit bij meerdere opties is (BER, MUC) dat bij het inloggen via mijn baas' account geen enkele beschikbaar is, maar bij mij wel. Ben benieuwd wat de QR Premium Whatsapp service hier mee gaat doen..

DirkOnTour vindt dit leuk.
  19. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    April 2023 heb ik tickets naar Tokio geboekt (totaal 3 weken). Na eerder de “grote” steden bezocht te hebben, wil ik nu onbekendere delen aan doen (zoals isu peninsula). Heeft iemand ervaring met het boeken van een auto in Japan? En misschien tips voor de beste manier om in Japan hotels te boeken buiten de grote steden? Het aanbod op o.a booking valt mij tegen.

20. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Azie boek ik hotels buiten een keten eigenlijk altijd via Agoda, die hebben een veel groter aanbod in Azie dan Booking is mijn ervaring.

noppie en BartF vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina