InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.378
    Trofeepunten:
    508
    Nee, je ESTA is 2 jaar geldig en binnen die 2 jaar kun je gewoon vrijuit in- en uitreizen met de maximale termijn in ogen nemend.

2. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.999
    Trofeepunten:
    273
    Je hebt in 2018 een vlucht geboekt voor Juni 2019 naar de VS en toen heb je ook gelijk een ESTA aangevraagd? Heb je deze in de tussentijd ook gebruikt of laat je deze liggen tot juni/maart?
    Zo ja, dan is dit erg zonde, want je kan hem vanaf goedkeuring 2 jaar gebruiken. Eerst kon je de ESTA zelfs zeer kort van tevoren aanvragen, maar nu moet het toch minimaal 72 uur van tevoren. Maar zou het niet langer dan 2 - 4 weken van tevoren doen.

3. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    268
    Trofeepunten:
    288
    2 jaar, wel gedurende 2 jaar dezelfde paspoort.
    Verander je van paspoort dan moet je namelijk ook weer opnieuw een esta aanvragen.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  4. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.771
    Trofeepunten:
    253
    Ik heb ergens gelezen (kan het nu alleen niet meer terugvinden) dat als je binnen de periode dat de ESTA geldig is, opnieuw een ESTA dient aan te vragen

Zie nu alleen dat je een nieuwe moet aanvragen indien:
    *vraag dit voor een vriend natuurlijk :rolleyes:, kan iemand mij adviseren?
    Esta aangevraagd, in maart naar USA, in mei verhuizen, in juni weer naar USA, nieuwe ESTA?

5. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    308
    Je ESTA is 2 jaar geldig vanaf het moment van aanvragen. Binnen die 2 jaar kun je zo vaak reizen als je wilt. Krijg je een nieuw paspoort (omdat deze bijv. verlopen is), dan moet je wel weer een nieuwe ESTA aanvragen.

6. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Nee, volgens mij kun je gewoon reizen zolang je hetzelfde (geldige) paspoort hebt en je geen geslachtsverandering hebt ondergaan ;)

7. Nasil

Nasil Blue Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Nee, hoeft niet. Ik ben in één jaar tijd ongeveer hetzelfde gaan doen in andere maanden.. Esta aangevraagd, januari usa, in februari verhuisd, in november usa. Kon allemaal op zelfde Esta.

8. r0gerthis

r0gerthis Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Hey, nu pas dit topic ontdekt... leuk! Heb deze week de 300xp grens bereikt en nog 4 maanden te gaan.. niet slecht! Komt nog wel wat bij ook!
    Platinum for life zit er voorlopig niet in, zit pas in het eerste jaar... Voel er ook niet zoveel voor om nou te gaan vliegen voor de status. Vlieg al genoeg!

Trouwens iemand ervaring met de business class van China airlines? Vlieg na de zomer met CI naar Syndey, eerst 13u in de 777 en dan 9,5u in de A350. Kijk er naar uit!

lloydje33 en beuse242 vinden dit leuk.
  9. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.999
    Trofeepunten:
    273
    Vorige week had ik bij KLM al een klacht ingediend dat wederom mijn bagage voor de zoveelste keer in het systeem bleef hangen op Schiphol. Helaas niets van terug gehoord. Dat is jammer.
    Maar nu afgelopen donderdag had ik een overstap van 65 minuten op CDG en is mijn koffer achter gebleven! pffff Dat moet toch voldoende tijd zijn om in het aansluitende vliegtuig te komen lijkt me?
    Maar goed, PIR ingevuld en omdat ik de volgende dag weer zou vliegen en de instrumenten in mijn bagage nodig had werd er afgesproken dat zodra mijn koffer op AMS zou zijn dat ze dan contact op zouden nemen of ik het bezorgd wilde hebben of dat ik het 's avonds of op vrijdagochtend op zou komen halen.

Krijg ik tegen 19:00 een sms dat het overgedragen was aan TNT! Dus gebeld, ze verzekerden dat het vandaag nog bezorgd zou worden en dat elite members prioriteit zouden krijgen.
    Ik zag dat de bezorgtijd tot 22:30 was. Om 22:20 ging de deurbel....... :mad:
    De bezorger wilde niet eens naar boven komen, maar ik was al richting bed.....

Ben blij dat mijn koffer er was, maar vind het niet echt een toffe service. Nu begrijp ik waarom iedereen zo veel handbagage mee neemt! In het buitenland gaat het prima, maar op schiphol/cdg raakt het kwijt.

Zouden jullie hier nog iets mee doen? op mijn vorige klacht kreeg ik ook geen antwoord.

10. Raymond01

Raymond01 Newbie

Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Nouja, je hebt al een klacht ingediend dus zou er nu niet weer één indienen. Ik zou wel even een reminder sturen of bellen om een status update. Er zou mss niet direct al een oplossing zijn maar dan weet je in ieder geval dat je klacht in behandeling is.

11. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.356
    Trofeepunten:
    558
    Groetjes uit de Waldorf Astoria in Berlijn!! Een upgrade naar een junior suite is altijd fijn. :)

KarinS, VinceG, lloydje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Mooi! Geniet ervan :)

lloydje33 en Fripsmaster vinden dit leuk.
  13. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.475
    Trofeepunten:
    303
    Jij weet ook altijd zulke mooie kamers voor elkaar te krijgen. Wat is jouw geheim? :)

FlyingFonz vindt dit leuk.
  14. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.475
    Trofeepunten:
    303
    Zijn er hier veel ervaringen met Corsica? Ik heb voor de zomervakantie een retourtje Zaventem- Bastia met Brussels Airlines geboekt voor 102€ en ben een beetje aan het orienteren voor hotels. 3 nachten (van de 13) wil ik in Hotel Sofitel Golfe d'Ajaccio doorbrengen. Iemand hier toevallig ook in dit hotel geweest?

Voor mij eerste keer Corsica en Brussels Airlines. Ben benieuwd.

15. FlyingFonz

FlyingFonz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Hij tovert ze uit zijn hoge hoed natuurlijk ;-)

jongesander, beuse242 en lloydje33 vinden dit leuk.
  16. jeroen100

jeroen100 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Is Abu Dhabi de moeite waard om een dag rond te brengen?
    Ik overweeg een PAR-NGO te vliegen met Etihad en kan kiezen voor een layover van 2 uur of een layover van 06.45 tot 21.30 uur. Deze laatste optie is 110 (1.632 in plaats van 1.521) euro duurder omdat de kortingscode niet werkt op multi city boekingen. Je hebt recht op een gratis hotel omdat je business class vliegt.
    Vorig jaar een layover gehad in Doha maar dat vond ik niet een heel bijzondere stad.

17. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.963
    Trofeepunten:
    648
    Weet je zeker dat je recht hebt op een hotel als je een eerdere connectie kan boeken?

jeroen100 vindt dit leuk.
  18. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.356
    Trofeepunten:
    558
    Het helpt als je Diamond member bent. ;)

jongesander en lloydje33 vinden dit leuk.
  19. jeroen100

jeroen100 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Ja, heb ik nagevraagd, specifiek met de genoemde tijden. Niet heel belangrijk om overdag een hotelkamer te hebben maar wel lekker om even op te frissen en handig om handbagage op te kunnen slaan

We have free stopover offers for our First Class, Business Class and The Residence guests flying on confirmed Etihad Airways tickets through Abu Dhabi.
    Our Business Class guests receive a free night’s stay in a 5-star hotel in Abu Dhabi, and our First Class guests receive two free nights’ accommodation. While our guests flying in The Residence will be treated to two complimentary nights at the Khaleej Suite at the Luxurious Emirates Palace.

Dit zijn de beschikbare hotels:
    Anantara Eastern Mangroves Hotel and Spa | Intercontinental Abu Dhabi | Jumeirah at Etihad Towers
    Rosewood Abu Dhabi | Shangri-La Qaryat Al Beri | The Ritz Carlton Abu Dhabi Grand Canal
    The St. Regis Abu Dhabi | Yas Viceroy Abu Dhabi

beuse242 vindt dit leuk.
  20. MartinR

MartinR Silver Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Als je er nog nooit ben geweest, dan is een dagje Abu Dhabi zeker de moeite waard

lloydje33 en jeroen100 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina