Een brag tag is een naam voor een bagagelabel dat je status laat zien. Het werkt wel. Sinds ik een FB Platinum label om de rolkoffer heb, wordt ik met rust gelaten bij het innemen van bagage bij de gate.
Dat ben ik met je eens, eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik niet de IATA Rimowa heb die aan de formaten voldoet maar net één maatje groter (56 x 45 x 25 cm), maar die past alsnog in alle gangbare overheads, en idd dmv de AF/KL Gold tag nog nooit hoeven gatechecken, tot gister dus op ARN waar de groundstaff echt niet te vermurwen was, nog aangegeven dat er maar 3 man in J vloog (van de 8 plaatsen) dus dat er sowieso genoeg ruimte zou zijn maar het mocht helaas niet baten... Koffer was wel als eerste op de band en gelukkig ook niet beschadigd Benieuwd hoe er morgen gehandeld wordt op SVO, in J op een 77W naar DXB
Ik heb tot nu toe altijd de tag links laten liggen.... maar nu ik dit lees ga ik ze toch maar eens gebruiken
Wat is dat toch met schiphol/bagage afhandeling KLM. Ik had instrumenten in mijn bagage, dus ik moest ze wel inchecken. Van LUX naar AMS vandaag, met een priority label eraan en WEER op schiphol mijn bagage kwijt in het systeem. Hebben ze het meest moderne bagage systeem van Europa en dan in 20% van de gevallen blijft mijn bagage in het systeem hangen. Moet je 45 minuten gaan staan wachten tot iemand het handmatig op de band gaat leggen.
Kreeg vanmiddag ook een smsje dat ik gratis mn handbagage kon inchecken ivm de ruimte. Zit de kist slechts voor 60% vol . Btw: vinden jullie het avond eten in de KLM lounge ook wat tegenvallen?
Hehe, m'n vluchten die eindigde in AMS dit jaar hebben een perfecte 100% 'als laatste op de band met het SP label' score. In December vorig jaar waren ze het bakje met SP baggage kwijt. De laatste paar jaar staan er af en toe wel mensen te schrijven bij die banden, vraag me ondertussen alleen af wat ze rapporteren. Hoop eigenlijk dat ze een 'geen baggage na 20 minuten dan 20USD/2500 miles systeem' ala Alaska air/Delta Air Lines invoeren
Ik was er afgelopen zomer, omdat ik na een werkdag nog een avondvlucht ging maken, ook lounge toegang geregeld. Ik kon rond zes uur kiezen uit kip, kip en o ja kip en dan rijst erbij. Vond het erg tegenvallen. Ooit business gevlogen vanuit HEL naar AMS en aanbod qua eten in lounge en aan boord van Finn Air was lekker en ook aardig was groenten..
Geen gevarieerd aanbod nee. Het is ook echt maar een klein hoekje. Bij de bar boven was de service top. Kwamen mn drankje opnemen aan de tafel.
Nou dat zou op schiphol goed verdienen zijn! Ik pleit voor zo'n systeem. Denk dat ik er toch maar eens een klacht over ga indienen.
Zie een artikel van Upinthesky over nieuwe BC in A330 van AF. Ziet er goed uit. Opmerkelijk dat AF wel kiest voor een 1-2-1 configuratie terwijl KL voor 2-2-2 heeft gekozen. https://www.upinthesky.nl/2019/02/04/dit-wordt-het-nieuwe-interieur-van-de-air-france-a330s-fotos/
Interessant. Alles om AF aantrekkelijker te maken voor de premium reiziger. Moeten ze toch echt eerst met een beter soft product komen. De maaltijden zijn echt hit-and-miss en de FA's zijn meestal te arrogant. Opvallend dat ze nog steeds dezelfde (oncomfortabele) PE stoelen hebben, of zijn deze gewijzigd?
Heeft iemand ook een ervaringen met het On Business Member programma van BA? Zit erover na te denken om me aan te melden, evt referral code is ook welkom
Ja ken het programma vrij aardig. Het sparen gaat alleen niet erg rap.(Behalve als je op dure flexibele tickets vliegt want 1 pt per uitgegeven euro) Als je je aanmeld krijg je voor de eerste paar vluchten een 3x bonus. Dit tikt vooral aan op een J/F long haul vlucht. De punten worden berekend op de ticketprijs en uit mijn hoofd is 9000 punten een retourtje oostkust USA. (excl Taxes en fees en geen mogelijkheden om avios/tp te sparen op deze punten tickets). Referral code heb je helaas als nieuw lid niet zoveel aan omdat deze alleen 1500pts oplevert voor het bestaande lid. Meer info? PM me even.
Hallo, ik heb een vraag. Ik was al even aan het zoeken op het forum, maar heb nog geen antwoord kunnen vinden. Misschien weten jullie meer? Ik vlieg redelijk veel vanaf Dusseldorf; heeft er iemand ervaring met hun fastlane? Ik zag deze wel voorbij komen (blacklane pass, travel-services vip-service Dusseldorf airport), maar dat is niet wat ik zoek. Ben meer opzoek naar een snelle security- en grenspassage. Kan het zijn dat dat alleen voor BC of hoger van toepassing is? Of hebben ze daar ook een programma, zoals Schiphol (privium)?
Ik twijfel of ik zal boeken naar de F1 van Japan: Parijs - Abu Dhabi - Nagoya / Nagoya - Tokio - Abu Dhabi - Parijs in Business met Etihad ( oa A380-787/10-787/9) met stopover in Abu Dhabi van 12 uur voor E 1.630. Zonder stopover in Abu Dhabi is de prijs met kortingscode E 1.526 Ik hoop eigenlijk dat QR nog eens met een leuke aanbieding naar Japan komt, vandaar mijn twijfel