Voor de Alitalia gangers hier... Welk vliegveld/lounge is beter voor je intercontinentale vlucht: MXP of FCO? #luxeproblemen
Ok. Thanks voor de imput . Ben nogal verstokt vanuit mijn Milaan-tijd, maar jullie hebben me overtuigd .
Proost vanuit Milaan! Had vandaag 4.5 uur layover op LIN en goed van de mogelijkheid gebruik gemaakt om te Lounge Hoppen. Eerst Casa Alitalia (Skyteam elite), heerlijk rustig met goed uitzicht op het vliegveld zelf en landingsbanen, kreeg ook warm welkom van de staff. Wel beperkt eten en drinken maar wat er was, is prima. Vooral de Pinot Grigio beviel me . Daarna Sala Leonardo (via Priority Pass). Stuk drukker, geen uitzicht maar eten en drinken stuk uitgebreider, vers en variatie. Ook betere plekken om even wat werk weg te krijgen. Staff was wel beetje knorrig.
Wat is volgens jullie de beste First Class? En waarom? Ik ga met mijn moeder eind april...wilde Emirates doen, maar misschien eens wat anders proberen.
Emirates, maar dat zeg ik omdat het nog de enige fc is waar ik mee gevlogen heb. Nadeel is dat wanneer je vanaf Schiphol vliegt, er geen Emirates lounge is. Je krijgt in ruil daarvoor een voucher die je vrij kan gebruiken voor eten en drinken of toegang tot de Aspire lounge. Voor de rest uitstekende service van de internationale crew. Top gerechtjes en lekkere wijnen. Alles onbeperkt en wanneer je wil. In de A380 voor de landing even douchen zodat je weer fris aankomt. De amenity kit is een tas vol producten, maar dat verschilt per vlucht. Waar gaan jullie naar toe?
Btw die voucher krijg je bijna 2 jaar niet meer...en de Aspire lounge sla ik altijd over...Wat een verschrikkelijk, armoedig hok is dat zeg
Qua route is Emirates (naast Korean) de enige die je van Amsterdam tot Bangkok volledig in F kan vliegen. Bij een andere maatschappij zul je dus altijd een stuk in C moeten afleggen.
Voor wie er wat aan heeft: let op met AeroMexico's V fare. Het is een tarief dat wel XP en miles oplevert, maar waar Elite Plus voordelen niet gelden. Afgelopen weekend een ticket AMS - MEX - HAV / MGA - MEX - AMS geboekt voor volgende maand (in V) en kreeg, toen ik via de Aeromexico Chat gratis AM Plus stoelen wilde selecteren, te horen dat dit dus niet kon. En dat ik ook geen bagage kon inchecken of loungetoegang had. Knap waardeloos; het staat goed verborgen onderaan bij de T&C. Gelukkig kon ik annuleren (geboekt bij een US OTA). Uiteindelijk voor 4 tientjes meer dezelfde itinerary kunnen boeken via AA (wel AM vluchtnummers natuurlijk ;-) ) in een klasse waar E+ voordelen wel gelden.
Wat een rare gang van zaken. Dat je op tarieven geen punten of complimentary upgrades krijgt kan ik inkomen maar een verdere inperking, raar. Jammer. Hoop niet dat ze daarmee de trend gaan zetten!
Een hoop maatschappijen hebben tegenwoordig die basic/light fares. De opties/fare klassen staan duidelijk aangegeven wanneer je boekt met AM: Basic, Classic, AM Plus, Comfort, Premier. Als je er op klikt krijg je meer info. Het probleem is vaak de 3e partijen die deze info niet goed doorgeven.
Iets soortgelijks meegemaakt gisteren. Ik wist iets niet (jullie misschien wel). Heb via AirFrance-KLM voor komende zomer een maand naar Brazilië geboekt als combinatie werk+vakantie. Heen AMS-FOR, terug SSA-FOR-AMS. Voornaamste doel is om Nederlands koloniaal erfgoed (ja, Nederland had 1630-1654 een kolonie in Brazilië) te bezoeken en een beetje vakantie te vieren. Ik ga samen met mijn vriendin en mijn ticket wordt vergoed door mijn werkgever, dus ik zou extra bagage boeken bovenop mijn FB-Gold vrijstelling. Maar omdat SSA-FOR door GOL wordt verzorgd, geldt de E+ bagagevrijstelling dus niet (ook niet voor het FOR-AMS deel van de route), en heb ik op de terugweg alleen de bagage die ik extra heb geboekt. Alle vluchten hebben KL-vluchtnummers. Ik kan bovendien niet extra bagage vooraf bijboeken en ben dus afhankelijk van wat het blijkt te kosten op het vliegveld. We reizen vermoedelijk met 2 backpacks dus extra zuur omdat we vast niet boven de 23kg uitkomen. EDIT: had voor mezelf de 'standaard' optie gekozen om extra bagage te verkrijgen (niet eens het LIGHT tarief dus).
Vorig jaar enkele binnenlandse vluchten met GOL genomen. Bagage kostte iets van 10 EUR per stuk. Ik zou wel aanraden vooraf op de website bij te boeken, scheelt de helft. Helaas werkte de engelse site niet, dus moest alles in het Portugees.
Iemand die nog voor 1 Februari met Delta vliegt? Ben er al een paar kwijt maar heb nog steeds wat drink vouchers heb die na 01/31/2019 verlopen.