IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hmm misschien moet ik hem dit jaar ook maar eens boeken. @tjappie je schrijft nu nog 50k, gaat ie qua prijs omhoog?
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
  4. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Inderdaad vervelende verhoging en sowieso eens met de auteur dat de andere hotels in NL veel te hoog zijn geprijsd. Vind het zonde om een HIX voor 30-35k of een CP voor 40k te boeken.
    De 60k voor het Amstel hotel is straks nog steeds ok (zeker met de Accelerate punten).
     
    Lionell en FlyingFonz vinden dit leuk.
  5. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ha zeker doen, gisteren geboekt voor september en 10% rebate maakt 45000 punten. 2 jaar geleden ook geweest, hotel en ontbijt zijn top. Gaan nu voor clubarrangement waarschijnlijk.
     
    tjappie en Lionell vinden dit leuk.
  6. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Naar het zwembad en sauna, je ziet de bootjes met toeristen foto's maken terwijl jij lekker baddert.
     
    FlyingFonz, tjappie, noppie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb trouwens ook maar snel in Auckland het Crowne Plaza en Holliday inn airport geboekt, worden respectievelijk 10000 en 5000 punten duurder.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    haha....gaan we zeker doen op de zondagochtend....
    Vraag me af of High Tea ook worden geserveerd als ik al ben uitgecheckt?
    Ben geen Ambassador en heb dus geen late check out en zou dus om 12u eruit moeten.
    staat ook niet vermeld bij mijn Club International aanbieding van € 105:
    upload_2018-1-5_9-20-17.png
     
    Didier13 en Lionell vinden dit leuk.
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Laat uitchecken maakt deel uit van het club Intercontinental arrangement. Je kunt in onderstaand artikel alle details lezen:

    https://insideflyer.nl/nu-ook-club-kamers-bij-het-amstel-hotel/

    Je kunt bij het arrangement zelf aangeven waar je de high tea wilt hebben: op de kamer of in de a-bar. Als je liever op check out dag je high tea wilt dan verwacht ik dat dit wel mogelijk moet zijn, meestal doen ze niet moeilijk in het Amstel Hotel. Ik zou het dan wel even aangeven tijdens de check in.

    Hou er wel rekening mee dat de high tea vanaf 16.00 uur geserveerd wordt. Met de Royal High tea moet je ook echt om 1600 uur beginnen en duurt het tot ongeveer half zes. Maar de club life high tea maakt wat minder uit.
     
    Carel1, tjappie, noppie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43

    Top thanx :)
     
    jongesander en Lionell vinden dit leuk.
  11. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Leuk, kreeg 1.000 punten voor mijn verjaardag van IHG.
     
    FlyingFonz, lloydje33, Lionell en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat heb ik jaren geleden ook eens gehad, de zgn Birthday Bonus.
     
    lloydje33, Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  13. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Afgelopen weekend was het dan zover. Eindelijk kon ik me gaan vergapen aan de luxe van het Amstel hotel....
    DAMNNNN...wat was dit gaaf zeg. Mijn vrouw en ik keken onze ogen uit en werkelijk overal is aan gedacht en wordt voor je geregeld.

    Wij hebben onze auto geparkeerd bij Qpark tegenover de HVA en je loopt in 2 minuten naar het hotel. Bij Qpark hebben ze weekendtarief van € 10 per 24uur tegenover € 40 bij het hotel.
    Bij het inchecken gelijk mijn Gold status bij IHG herkend en 400 bonus punten toegewezen. Alle andere IHG Gold voordelen zouden ook worden gehonoreerd. Ik heb daar zelfs een brief van ontvangen. Vreemd, want ik lees overal dat de IHG benefits niet gelden bij Intercontinental hotels. Is dit nieuw?
    Tevens kreeg ik ook een brief met de Club Life voordelen waarvan het ontbijt, afternoon tea, free drinks in het gehele hotel of op de kamer, gratis wifi, check out 16.00 uur het meest tot de verbeelding spreken.

    Op onze kamer vonden wij een fles champagne (0.0%), een fles Evian water en een lekker hapje als welkom. Grappig was dat er ook kleine bakjes pinda's met verzegeling op de kast stonden maar die hebben we maar rustig overgeslagen toen we de prijs van € 10 per bakje zagen..hahahaa ! Na 10 minuten op de kamer kwamen ze weer langs met nog een fles en heerlijke aardbeien in chocolade als verassing voor het jubileum van mij en mijn vrouw.

    De kamer was schitterend en van ongekende luxe. Het bed, de meubels, de badkamer, het materiaal, alles kopt gewoon. Ik reis veel en zie vele hotelkamers maar dit is ongekend !
    We hebben geen upgrade gehad naar kamer met Amstelzicht omdat die vol staan met steigers aan de achterkant.

    In de A-bar zouden we maar een uur de tijd hebben voor de afternoon tea en volgens de barman zou dit geen probleem zijn (16.15-17.15). Helaas duurde het serveren heel lang en moesten na ons 1e rondje met zoetigheden en drinken weer weggaan. Het personeel heeft zijn excuses aangeboden en gevraagd of dat we de dag erop terug wilden komen om het nog eens over te doen.....JA ZEKER !

    De volgende ochtend wilde ik persé het ontbijt in het restaurant aan het water meemaken. Tsjonge jonge, wat een genot. A la carte bestellen en de service was top. Ik houd van eieren en heb bijna alle ei-gerechten besteld. Naast ons hoorde ik een heel bekende stem en het bleek Herman van Veen te zijn die ook rustig aan het ontbijten was na zijn show in de Carré de avond ervoor.

    Om 13.00uur ons weer gemeld aan de A bar voor de afternoon tea (onze lunch).
    Toen we wilden gaan zitten op het plekje van de dag ervoor bleek het hoekje helaas gereserveerd te zijn. Toen de barman kwam, gaf ie aan dat ie dat speciaal voor ons had gedaan en dat alles gereed stond. Hij bood zijn excuses nogmaals aan. Wat attent. Tijdens het eten kwam de gastheer van het hotel langs en die kwam ook nog zijn excuses aanbieden en gaf aan dat de vertraging van de dag ervoor zeker niet kon en dat er maatregelen zijn genomen. Tsja, wat een luxe problemen allemaal :)

    Hier hebben we rustig het 2e gedeelte van onze afternoon tea genuttigd en daarna was het tijd om weer te vertrekken.

    Kortom: alles is top en mijn vrouw en ik waanden ons in een sprookje. En ze kon niet geloven dat verblijf niks heeft gekost (behalve de extra's natuurlijk).

    Het hotel heeft er een liefhebber bij en op naar de volgende overnachting !
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2018
    Flyer1981, vkpeter, ErwinLansing en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De nieuwe pointbreaks gaan maandag live. Het aantal punten voor pointbreaks is gewijzigd volgens pointswithacrew. Er komen PB's voor 5000, 10000 en 15000 punten. Een preview:

    Holiday Inn® Kuala Lumpur Glenmarie (Malaysia) (5,000 points)
    InterContinental® Nairobi (Kenya) (10,000 points)
    Holiday Inn® San Antonio Northwest (US) (10,000 points)
    InterContinental® Cali (Colombia) (10,000 points)
    Holiday Inn Express® London – Newbury Park (UK) (10,000 points)
    InterContinental® Sao Paolo (Brazil) (15,000 points)
    Holiday Inn® Helsinki City Centre (Finland) (15,000 points)
    Crowne Plaza Berlin – Potsdamer Platz (Germany) (15,000 points)
     
    lloydje33, FlyingFonz en jongesander vinden dit leuk.
  15. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Tot nu toe niks voor mij erbij:(
     
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    In de definitieve lijst zouden 200 hotels staan, dus wie weet.
     
    Didier13 vindt dit leuk.
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De preview van Loyalty Lobby:

    5,000 Points Hotels Preview

    10,000 Points Hotels Preview
    15,000 Points Hotels Preview
     
  18. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    De bestemmingen lijken nu veel interessanter als bij de eerdere “enkel 5000” edities
     
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat vind ik ook. Ik betaal liever 15000 voor een IC of CP in een stad dan 5000 voor een HIX aan een zijweg van een snelweg in Oklahoma. De laatste jaren heb ik dan ook geen PB meer geboekt, vanwege de slechte aanbiedingen. De nieuwe preview geeft hoop voor de toekomst.
     
  20. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Points and cash mogelijk maar upgrade met points niet.
     

Deel Deze Pagina