Afgelopen weekend was het dan zover. Eindelijk kon ik me gaan vergapen aan de luxe van het Amstel hotel....
DAMNNNN...wat was dit gaaf zeg. Mijn vrouw en ik keken onze ogen uit en werkelijk overal is aan gedacht en wordt voor je geregeld.
Wij hebben onze auto geparkeerd bij Qpark tegenover de HVA en je loopt in 2 minuten naar het hotel. Bij Qpark hebben ze weekendtarief van € 10 per 24uur tegenover € 40 bij het hotel.
Bij het inchecken gelijk mijn Gold status bij IHG herkend en 400 bonus punten toegewezen. Alle andere IHG Gold voordelen zouden ook worden gehonoreerd. Ik heb daar zelfs een brief van ontvangen. Vreemd, want ik lees overal dat de IHG benefits niet gelden bij Intercontinental hotels. Is dit nieuw?
Tevens kreeg ik ook een brief met de Club Life voordelen waarvan het ontbijt, afternoon tea, free drinks in het gehele hotel of op de kamer, gratis wifi, check out 16.00 uur het meest tot de verbeelding spreken.
Op onze kamer vonden wij een fles champagne (0.0%), een fles Evian water en een lekker hapje als welkom. Grappig was dat er ook kleine bakjes pinda's met verzegeling op de kast stonden maar die hebben we maar rustig overgeslagen toen we de prijs van € 10 per bakje zagen..hahahaa ! Na 10 minuten op de kamer kwamen ze weer langs met nog een fles en heerlijke aardbeien in chocolade als verassing voor het jubileum van mij en mijn vrouw.
De kamer was schitterend en van ongekende luxe. Het bed, de meubels, de badkamer, het materiaal, alles kopt gewoon. Ik reis veel en zie vele hotelkamers maar dit is ongekend !
We hebben geen upgrade gehad naar kamer met Amstelzicht omdat die vol staan met steigers aan de achterkant.
In de A-bar zouden we maar een uur de tijd hebben voor de afternoon tea en volgens de barman zou dit geen probleem zijn (16.15-17.15). Helaas duurde het serveren heel lang en moesten na ons 1e rondje met zoetigheden en drinken weer weggaan. Het personeel heeft zijn excuses aangeboden en gevraagd of dat we de dag erop terug wilden komen om het nog eens over te doen.....JA ZEKER !
De volgende ochtend wilde ik persé het ontbijt in het restaurant aan het water meemaken. Tsjonge jonge, wat een genot. A la carte bestellen en de service was top. Ik houd van eieren en heb bijna alle ei-gerechten besteld. Naast ons hoorde ik een heel bekende stem en het bleek Herman van Veen te zijn die ook rustig aan het ontbijten was na zijn show in de Carré de avond ervoor.
Om 13.00uur ons weer gemeld aan de A bar voor de afternoon tea (onze lunch).
Toen we wilden gaan zitten op het plekje van de dag ervoor bleek het hoekje helaas gereserveerd te zijn. Toen de barman kwam, gaf ie aan dat ie dat speciaal voor ons had gedaan en dat alles gereed stond. Hij bood zijn excuses nogmaals aan. Wat attent. Tijdens het eten kwam de gastheer van het hotel langs en die kwam ook nog zijn excuses aanbieden en gaf aan dat de vertraging van de dag ervoor zeker niet kon en dat er maatregelen zijn genomen. Tsja, wat een luxe problemen allemaal
Hier hebben we rustig het 2e gedeelte van onze afternoon tea genuttigd en daarna was het tijd om weer te vertrekken.
Kortom: alles is top en mijn vrouw en ik waanden ons in een sprookje. En ze kon niet geloven dat verblijf niks heeft gekost (behalve de extra's natuurlijk).
Het hotel heeft er een liefhebber bij en op naar de volgende overnachting !
Laatst bewerkt: 23 jan 2018