IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

  1. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik denk het ook. We krijgen zo ook meer ‘keus’ en dat is zeker fijn om daadwerkelijk gebruik te maken van de PB. Zeker met het oog op decaanstaande devaluatie.
     
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De nieuwe PB’s staan op de site en zijn te boeken.
     
    Denzi vindt dit leuk.
  3. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43

    Heb nog contact gehad met Amstel hotel en gevraagd of ze me konden compenseren omdat ik geen upgrade heb gehad.
    Ik heb de volgende keus gekregen:
    - dubbele upgrade en gratis Club life bij volgende boeking
    - of 10.000 punten

    Wat zouden jullie doen?
    Let wel, heb nu bijna geen IHG punten meer en reward boeking is voortaan 60k
     
    Lionell en lloydje33 vinden dit leuk.
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dat is heel netjes van dit hotel, officieel zijn upgrades namelijk uitgesloten op award nachten!
     
  5. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Netjes. Er is op verschillende manieren aan punten te komen. Ik zou voor de eerste optie gaan. Heb je een voucher o.i.d gekregen?
     
  6. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Ik had een club life arrangement erbij genomen en daar zit wel upgrade bij nl.
    Nee ik heb geen voucher gehad maar gewoon aanbod per email...
     
  7. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Upgrade lijkt meer waardevol als punten, tenzij je er in de toekomst niet meer gaat overnachten
     
  8. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    heb gekozen voor dubbele upgrade en Club life pakket bij volgende boeking.
     
    Lionell en Didier13 vinden dit leuk.
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Heb lang getwijfeld of ik mijn Ambassador status nu wel of niet moest verlengen. Vandaag toch maar gedaan (moest voor 1-4-2018) beslissen. Gekozen voor de variant van $ 200,00 met 15.000 punten en 10% korting op award nachten. De punten werden instant gepost. Ook mijn spire status lijkt weer een jaartje vooruit geschoven te zijn.
     
  10. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Ik ben - waarom weet ik niet - benaderd om mee te doen met het IHG Travel Management programma. Het vooruitzicht op wat gratis punten haalde me snel over. Het lijkt er echter op dat het programma bedoeld is voor bedrijven om al hun zakelijke overnachtingen te managen, meer bedoeld voor een soort reisagent dus. Dat ben ik niet. Desalniettemin al een paar (korte) enquêtes ingevuld, die me regelmatig 1k of 2k + statusbonus opleveren... :)
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  11. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Even een vraagje over het al dan niet boeken van een Clubroom. Ik ga naar LA en onder het motto 'ik leef maar 1x' wil ik graag het InterContinental LA Downtown boeken. Voor 70$ per nacht extra kan ik een clubkamer boeken voor 2 personen.
    Is dat het waard? Ik heb hier totaal geen ervaring mee, kan alleen de clubkamers bij Sheraton waar je meestal moet (bij)betalen voor een wijntje of biertje.
     
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zeker doen. In tegenstelling tot de meeste lounges in de VS, is alcohol inbegrepen bij IC lounges. Ik geloof zelfs dat de standaard is dat ze champagne hebben ipv prosecco (wat voorheen het geval was). Gelet op de alcohol prijzen in de VS neig ik er naar te zeggen dat het snel uit kan.

    Verder goede verhalen gehoord over dit hotel.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  13. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Hi all,

    Twee vragen waar ik hulp bij nodig heb:

    1. Weet iemand of er een clublounge is bij IC Geneve? En als jij de keus hadden voor een weekendje weg zou de voorkeur zijn voor IC Geneve op Reward points (45k per nacht) of CP Geneve (40k per nacht waarbij lounge access inzit en dus ook ontbijt)?

    2. Het word tijd om Ambassador te verlengen, wat is de beste keus?: 150usd betalen, 200usd + 15k punten + 10% rebate, 40k punten of helemaal niet verlengen (wel 5k punten missen door Accelerate)

    Zo frequent blijf ik eigenlijk niet in de IC hotels (meeste zijn op award nights en/of trips naar midden oosten of oost Europa (+- 20 paid nights) en van de voucher heb ik ook nog nooit gebruik gemaakt.

    Your opinions please :)
     
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Vraag 1 weet ik niet.

    Vraag 2: de 10% rebate is van toepassing op alle merken binnen IHG. Jaarlijks geef ik zo'n 150/K punten uit bij IHG, dus 15/K terug. In totaal dus 30/K voor $ 50,00. De 15/K punten worden gelijk gepost. Meestal zit er in het Ambassador pakketje alsnog een voucher voor nog wat extra punten. Dit weet ik niet zeker, want ik heb deze na anderhalve maand nog niet binnen.

    Wat wel mooi is, is dat de meeste mensen hun elite status ook (op één of andere manier) weer een jaartje doorgeschoven wordt. Weet niet zeker of je dit nodig hebt, maar dat scheelt door het jaar heen ook weer aardig wat puntjes.

    De waarde van de voucher kan best groot zijn. Zelf zet ik deze dit jaar in bij IC Hong Kong. Een nacht kost daar al snel rond de € 300,00. Het grote voordeel van de voucher vind ik dat alle voordelen wel gewoon meetellen. Met name Club kamers zijn vaak stevig geprijsd, maar met een free weekend night voucher is het nog een beetje te betalen.

    Succes met je keuze.
     
    lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  15. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Ik heb deze in mijn Accelerate de volgende offer: Stay at 2 Holiday Inn® hotel(s)—including Holiday Inn Resort® and Holiday Inn Club Vacations®

    Weet iemand of Holiday Inn Express daar ook onder valt? Op de IHG site staan 4 merken Holiday Inn, Express is de enige die niet specifiek wordt benoemd.

    Ik moet toevallig een airport hotel boeken en heb de keuze uit Crowne Plaza en Holiday Inn Express. Qua hotel heb ik liever Crowne, maar als het meehelpt in mijn Accelerate en extra punten opleverd dan kies ik uiteraard voor HI Express deze keer.
     
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nee, HIX is een separaat merk binnen IHG.
     
    Daan vindt dit leuk.
  17. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    in de categorie 'hoe zit het ook alweer'. De uit te keren basispunten bij IHG gaan toch op basis van je uitgaven in USD, x 10? Ik heb nu al een aantal keer gehad dat de punten zijn toegekend op basis van de uitgaven in Euro's.
    Voorbeeld,
    Totaal kwalificerende uitgaven: +/- EUR 175
    is volgens IHG: USD 215
    Aantal ontvangen basispunten: 1750.

    Is er iets veranderd of gaat dit (bij mij) structureel fout?
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2018
    Denzi vindt dit leuk.
  18. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Volgens mij heb je gelijk, ik heb dit ook eens nagekeken en kom op hetzelfde neer.
     
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Je kunt in de app wel vrij goed nagaan of de berekening klopt. Mocht het niet kloppen dan even een verzoek indienen. Heb ook wel eens de indruk dat ze bepaalde zaken handmatig invoeren. Screenshot_20180425-180800.png
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina