IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Loungetoegang is alleen bij CP hotels, niet bij IC's (tenzij het lokale management dit anders beslist).

    De benefits van IHG zijn nu gewoon zeer zwak. Bij Hilton krijg je gratis ontbijt en loungetoegang, bij Marriott loungetoegang (zelfs vanaf mid-tier) en CC gratis ontbijt.

    Anyway, Enjoy IC Parijs :)
     
    Denzi vindt dit leuk.
  2. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    @jongesander en @Carel1 wat voel ik me nu snel dom :).

    Overigens ben het wel met je eens, de benefits zijn relatief zwak. Maar ik zou wel willen toevoegen dat ik wel tevreden bent met de rewards mogelijkheden en dat vooral HI properties soms voor hele aantrekkelijke tarieven beschikbaar zijn.
     
    Carel1 en jongesander vinden dit leuk.
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Absoluut! IHG is een mooi programma qua spreiding, maar ook het behalen van punten. En ach, Spire met een druk op de knop een jaar verlengen (Ambassador renewal) is natuurlijk ook wel heel makkelijk, gnagna.

    Desondanks zou hier en daar wat verbetering qua benefits altijd meegenomen zijn :)
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Toch veel plezier in Parijs en een IC is ook zonder upgrade een uitstekend hotel.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  5. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Oke, nou aangekomen!

    Het Avenuea Marceau is echt een boetiek hotel, klein maar fijn. Overigens is het radisson blu om de hoek. Eenmaal aangekomen, heel erg welkom geheten, ik kreeg een upgrade naar een suite op de 5de verdieping (met uitzicht over de Eiffeltoren en met je hoofd uit het raam ook de Arc de Triomph).

    Het hotel heeft 5 verdiepingen, de vijfde heeft alleen 2 suites, volgens mij hebben de andere verdiepingen wel meer kamers ook naar een binnentuin toe. Er is volgens mij geen (club)lounge beschikbaar.

    Al met al, tenzij je persé een club lounge wilt zou ik voor deze IC gaan en niet Le Grand. De locatie is denk ik ook iets beter. Ik zou willen zeggen dat dit misschien zo op de éérste indruk wel het beste hotel is waar ik ooit ben geweest.
     
  6. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Meer IHG nieuws van mij:

    Mini review: Van Zondag op Maandag in het HIX in Heidelberg gebleven. Ik kwam er na middernacht aan en was ochtends weg. Dus heel veel is er niet te vertellen, maar het was een positieve ervaring. Vriendelijke nachtreceptionist die ook zeer blij was mij als Spire Elite te verwelkomen, hotel is vrij nieuw, kamer was redelijk groot voor een HIX, volgens mij kreeg ik ook een speciale 'kamer' als spire elite member. Er was in ieder geval een bed (ik zou gokken 1,40 breed), een bank en een bureau. Op mijn bureau zat een handgeschreven kaart waarin ik wederom word verwelkomd als Spire Elite member. Ontbijt was basic maar ja, een HIX hé.

    Ander zijds, ik heb nog een weekend voucher van IC over die ik niet ga gebruiken en die een expiry date heeft van 04/2017. Kan ik hiermee iemand blij mee maken van onze regular IC junkies (@Lionell ).

    Finally, wat advies: ik heb 2 nachten in Amman nodig, ik zat te kijken naar mijn opties met betrekking tot IHG:
    IC --> €162 per nacht of 25k punten
    CP--> €115 per nacht of 20k punten
    HI --> €88 per nacht of 15k punten

    Ik heb momenteel 3k punten en zou nog 5k van accelerate erbij moeten hebben, dus zou via points+cash ook e.e.a mogelijk zijn aangezien er nu lagere tarieven zijn (respectievelijk $34, $59 en $84 voor wanneer je 5, 10 of 15k punten wil bijkopen. Heeft dit nog waarde?
    Daarnaast heb ik het volgende idee erbij m.b.t. accelerate heb ik het volgende nog openstaan:
    52k punten voor 26 nights (die ga ik dus ZEKER niet halen)

    1900 Book twice with the IHG app (al 1 gedaan dus nog 1 te gaan)
    • Met een reguliere boeking scoor ik deze binnen.
    6000 Weekend stay (friday saturday of saturday sunday),
    • Met een reguliere boeking scoor ik deze binnen.
    2500 Corporate account bonus, 2 stays met een corporate rate (die hebben wij niet bij IHG dus die kan ik nooit halen)

    8000 Your Achievement Bonus complete 5/6 achievements. Momenteel heb ik er 1 gehaald (reward stay), maar aangezien ik nooit de 26 nights ga halen en ook geen corporate rate heb kan ik deze niet halen.

    Wat zouden jullie doen/raden jullie aan?
     
    jongesander vindt dit leuk.
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als het IC certificaat nog beschikbaar is, kan ik het goed gebruiken
     
  8. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Kan je mij het adres PM-en?

    groet,
    deniz
     
    WHM, Carel1 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb je een PM gestuurd en hierbij mijn hartelijke dank.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    En naar welk IC gaat de reis dit keer @Carel1?
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Het eerstvolgende IC heb ik al geboekt, eind maart 3 nachten in Boekarest. Het hotel ligt heel centraal en de clublounge is een van de beste. Ik vind Boekarest net als Warschau (ga ik in juni naartoe) een bestemming waar je vooral naar toe gaat voor het IC :):).
     
    Ready2Board, Didier13 en jongesander vinden dit leuk.
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Vanmiddag de weekendvoucher ontvangen van @Denzi (waarvoor nogmaals dank) en meteen het IC Berlijn geboekt voor eind april.
     
    WHM, Ready2Board, Denzi en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Vandaag ingecheckt bij het IC in Amman!

    Nou, ik kreeg een 'dubbel' upgrade naar een 'modernere' kamer en ik kon loungeacces bijkopen voor ongeveer 50 euro erbij. Dat heb ik maar gedaan aangezien ik nog niet gegeten had. Sushi buffet! so much w1nz :)

    Kamer ziet er overigens verder prima uit, service is prima van receptionist tot loungestaff. Daarnaast heb ik een late checkout tot 6 uur avonds! ideaal!
     
    Carel1, Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  14. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Iemand ervaring met de klachtafhandeling van IHG? Afgelopen week in het CP in Nottingham verbleven (4 kamers, 1 nacht) geboekt via werkgever op mijn account.

    Het hotel was volop aan het verbouwen. Kamers waren klein, maar wel net geverfd want dat rook je nog duidelijk. Ontbijt ook geïmproviseerd in een deel van het originele restaurant en ook niet echt een top ervaring. Dat was allemaal geen drama, echter begonnen ze om 7:45 met boren ergens in het hotel.

    Bij uitchecken heb ik duidelijk aangegeven dat ik betaal voor een bed en nachtrust en dat ik absoluut niet tevreden was. Dit zou doorgegeven worden aan het management. Bij thuiskomst dezelfde ervaring gedeelt in een enquete waarop ik de volgende dag een email kreeg van de GM met excuses en 25k punten. Voelt vrij vors (zeker gezien ik er geen status heb en op een haar na Gold gemist heb afgelopen jaar), maar lijkt gewoon 1 gratis nacht in een CP hotel te zijn? Is dit de standaard voor dit soort klachten?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Crowne Plaza Maastricht. Twee nachten op punten geboekt, 70/K in totaal. Gevraagd naar prijs voor ontbijt: € 55,00 voor 2 personen per dag, na een reply werd dit € 35,00 voor 2. Dit terwijl het normaal gesproken € 18,00 kost als je met cash boekt.

    Denk dat ik het maar weer annuleer.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2017
  16. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Locatie van het hotel leent zich prima voor ontbijt buiten de deur.
    Wat ik zelf echt niet fijn vind aan dit hotel is dat ze zelfs op verzoek geen veren kussens kunnen leveren. Heb hier twee keer geslapen en zal hierom hier niet snel terugkomen. Verder prima hotel.
     
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Thanx, heb het geannuleerd. Wil best wat geld uitgeven aan een hotel, maar als ik dan op punten boek moet ik niet ineens veel meer hoeven betalen voor het ontbijt. Heb er dan niet zo'n goed gevoel meer bij.

    Weet je nog mooie CP's of IC's op max. 5 á 6 uur autorijden @HaikoW? Even de IC Amstel en IC PLG daar gelaten.
     
  18. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Net terug van onze roadtrip door Zuidelijk Afrika. Laatste twee nachten in IC Sandton Johannesburg geslapen. Als Ambassador upgrade naar hoekkamer, zeer ruim met prima bed en mooie ruime badkamer. Klop klop op de deur, bloemen voor mw. Weer klop klop op de deur, Zuid-Afrikaanse bubbels in een koeler voor straks. Fruit stond al klaar voor ons met ook als gift doosje met twee reisslotjes. Volgende dag staan er 's middags twee chocolade paashazen op onze nachtkastjes ( niet van die kleintjes trouwens). Kortom prima waardering status, eigenlijk niet eerder zo mee gemaakt bij Intercontinental.
     
    HaikoW en jongesander vinden dit leuk.
  19. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Parijs Avenueau Marceau is ook prachtig. Geen lounge, maar de hotelkamer die ik kreeg was echt prachtig en de service nog beter dan PLG.
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  20. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    De ICT van IHG draait momenteel weer ouderwets:
    - Basispunten toegekend voor mijn laatste verblijf volgens 'verantwoordingspagina' met een factor 100 ipv factor 10 per USD. Oftewel, ik zou ruim 40.000 punten hebben verdiend met m'n laatste stay. Helaas gaat het in het m'n account overzicht wel goed :p
    - Ik zie dat ik betaald heb voor 1.000 bonuspoints per night package voor de kamer van een collega, is echter niet verwerkt.
    - Volgens deze factuur ben ik woonachtig in Niger (in mijn profiel staat het nog goed)
    - Ik kan met geen mogelijkheid meer mijn dashboard van de vorige week afgelopen accelerate actie zien... Afhankelijk of de nacht van de collega bij mij als qualifying stay wordt gerekend heb ik in één keer 3 vd 4 challenges voltooid. Ik hoop dus dat het met die bonuspoints alsnog een kwalificerende nacht wordt... ;)
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina