IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

1. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.686
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb gisteren m'n Ambassador verlengd, wederom gekozen voor de optie van $ 200. Daarbij krijg je 15k punten kado en 10% rebate op punten van reward nights. Bij de Accelerate promo krijg ik ook nog eens 5k om m'n Ambassador te vernieuwen dus tikt mooi aan zo.

2. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Is je Platinum Status nu ook gelijk bijgewerkt tot eind 2018?

3. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.686
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja het lijkt er wel op :)

jongesander vindt dit leuk.
  4. Michiel

Michiel Newbie

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Is dat gebruikelijk, dat je voor 2 jaar platinum bent? Ik ben het nu ook, geen ambasssador, en toch tot dec 2018 platinum...

5. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nee, normaal gesproken één jaar. Lijkt een ICT fout te zijn, die vaker voorkomt. Er zijn mensen die hun ambassador verlengen en daarmee ook hun elite status, maar zonder ambassador nog niet eerder gehoord. Toch mooi meegenomen voor je.

Michiel vindt dit leuk.
  6. Michiel

Michiel Newbie

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Schermafbeelding 2017-01-02 om 16.48.58.png
    Nogmaals even nagekeken op de site of ik het goed zag, het staat er toch echt :)
    Overigens ga ik dit jaar nog wel Ambassador worden, over 2 maanden, als ik in een IC ga slapen. Trekken ze die status dan ook weer verder door?

Laatst bewerkt: 2 jan 2017
  7. HaikoW

HaikoW Silver Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Normaal gesproken is de renewal van (Royal) Ambassador ergens midden in het jaar. Was net een kamer aan het boeken toen mijn oog viel op het volgende:
    RA_renew.jpg
    Ben benieuwd wanneer de email met de uitleg in de mailbox ploft..
    Gek genoeg maak ik me ook zorgen of er meteen verdere 'verbeteringen' aangekondigd gaan worden.

8. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik heb zo de bron niet bij de hand (dacht loyaltylobby), maar naast deze wijziging (van 1-1 tot 1-1) is loungetoegang nu standaard voor RA's, evenals een dubbele upgrade.

Helaas zijn ze nog steeds niet teruggekomen op hun eerdere belofte om ook meer harde benefits voor Spire leden toe te voegen.

9. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik ben even benieuwd naar jullie mening. Eind februari blijf ik een nachtje in Berlijn. Het liefst zou ik naar het IC Berlin gaan, omdat ik dit een mooi hotel vind. Bovendien is de gegarandeerde kamer upgrade natuurlijk prettig.

Enige punt is echter dat de lounge behoorlijk prijzig is, namelijk een toeslag van meer dan € 100,00. Voor één persoon behoorlijk veel als je het mij vraagt.

Als Hhonors Diamond krijg ik gegarandeerd toegang tot de executive lounge en ontbijt, en kan dus de goedkoopste kamer boeken. Een upgrade is dan niet gegarandeerd, maar oké. Beide hotels zijn 5 sterren, maar het prijsniveau is best groot:

IC Berlin standaard room: € 135,80 prepaid, €150,35 flex rate (zonder ontbijt);
    IC Berlin club room: € 240,56 prepaid, € 266,75 flex rate;
    Hilton Berlin: € 174,00 prepaid, € 194,00 flex rate;

In feite betaal ik dus ca. € 65,00 voor mijn lichte voorkeur voor het IC Berlijn.

Wat denken jullie er van, is IC Berlin die € 65,00 verschil waard, of zou je lekker voor Hilton kiezen?

10. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    722
    Trofeepunten:
    348
    Hilton nemen, waarom zoveel extra betalen?

11. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Thanks voor je reactie. Ergens een lichte voorkeur voor IC, maar ik kan het prijsverschil inderdaad niet verantwoorden naar mezelf.

12. Eloy

Eloy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben zelf een fan van het IC in Berlijn. In de periode dat jij er was en het verhaal schreef op de homepage was ik er ook. Een echt fantastisch verblijf gehad en er nog twee keer geweest daarna. IC biedt altijd een goede service, vriendelijk, altijd geupgrade naar een suite en de rekening klopt nooit, maar altijd in mijn voordeel. Zoals een korting op het restaurant, 20% aanbieden 50% geven, op 600 euro vind ik dat best wat. Mijn voorkeur zou uitgaan naar het Ic.

13. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Zijn bij iemand de punten van de Iggy kalender al gepost?

FlyingFonz vindt dit leuk.
  14. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.686
    Trofeepunten:
    1.573
    Hilton boeken, hoe graag ik ook in het IC verblijf, als ik naar de prijzen van Hilton kijk is het dat extra geld echt niet waard. Bij het IC liggen de prijzen af en toe te hoog. Ik heb het een keer gehad dat ik een junior suite kon boeken aan 150 euro per nacht, maar dat is afhankelijk van de periode dat je gaat.

15. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.686
    Trofeepunten:
    1.573
    Nee ik heb bij mij nog steeds niks gezien.

16. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nee. Tijdens de actieperiode een keer de melding gehad dat ik 500 punten had bereikt omdat ik 5 dagen achter elkaar had ingevuld op dezelfde computer. Zal misschien aan IP adres gekoppeld zijn, want ik heb keurig iedere dag ingevuld.

17. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Uiteindelijk heb ik nog even gemaild met het hotel. Gewoon open kaart gespeeld en aangegeven dat ik nu neig naar Hilton, vooral omdat ik slechts alleen ben deze keer. Volgende reactie ontvangen:

"thank you for your kind email.

There was a change for the Club access policies. It is not possible to buy the access in advance anymore.

If you would like to have guaranteed Club access we can offer you our Club Superior room.

It will cost additional 120.00EUR per night.

Otherwise we will check the availability for the Club by Check-in. But then it is not guaranteed that we can offer the access.

In case it will be available, the access cost additional 88.00 EUR, per night for you as an Ambassador member.

Please let me know if we should book a Club Superior room for you.

If you have any further questions please do not hesitate to contact us."

Kortom, ze kunnen verschil niet overbruggen. Jammer maar helaas, ik ga voor Hilton inderdaad.

Ready2Board vindt dit leuk.
  18. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    722
    Trofeepunten:
    348
    Ik kan niet ontkennen dat het IC Berlijn een zeer goede lounge heeft. Maar om daar zoveel voor te betalen, nee. Maar ben erg benieuwd naar de lounge van Hilton, dus hou ons op de hoogte.

19. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik ben ook fan van het IC, maar de prijzen van kamers met lounge access zijn de laatste tijd wel erg hoog. De volgende keer in Berlijn ga ik voor een kamer zonder lounge access of ik ga het CP bij de Potsdamer Platz eens proberen. Dat CP heeft ook een lounge.

Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  20. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het nu een benefit is voor RA's. Inkomsten moeten opgevangen worden.

Ik lees verder op FT dat ze de kamers qua categorie gewijzigd hebben :

- superior room ;
    - superior room met park view;
    - deluxe room;
    - deluxe room hoge verdieping ;
    - junior suite ;
    - senior suite.

Kortom, volgens de regels kunnen ze nu volstaan met het toekennen van een hogere verdieping als je een deluxe kamer geboekt hebt. Eerst was dit een junior suite.

Naast de hoge extra kosten voor loungetoegang lijkt het er dus niet beter op te worden bij IC Berlijn (tenzij je RA bent).

Zal vanzelf wel weer bijtrekken als de revenuen teruglopen.

Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina