IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

  1. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Er is een promo of fout bij IHG. Intercontinental Bangkok met punten te boeken, alle kamers dus ook clubsuites voor max 35000. Vele data. Alleen via de site dus niet de app. Met dank aan extreme hotel deals.:)
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  2. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Net mijn een ambassador renewal kit binnengekregen met een aantal verassingen:

    • Een reisportemenee
    • Ambassadorvoucher (op naam en incl member number)
    • Voucher voor 10k points (dit betekent dat ik netto voor mijn ambassador renewal maar 9k punten heb betaald! (10k voucher en 5k accelerate renewal bonus)
    • Het heeft wel ongeveer 6 weken geduurt voordat ik het kreeg
    • Nieuwe spire kaart in een mooie platinum kleur ipv het oude rode

    Al met al, voor 9k punten kan je denk ik alleen al sterke/goede value krijgen uit de weekendvoucher :)
     
    Ready2Board en Didier13 vinden dit leuk.
  3. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb 2 weken geleden hetzelfde gekregen, alleen een zwarte platinum kaart ipv de zilvergrijze.
    Geen portemonnee, maar een etui voor creditcards.
    Kofferlabels zaten er niet meer bij, gelukkig heb ik nog een voorraad;
     
  4. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ah ik heb de zilvergrijze. Wel raar dat je een andere gift krijgt. Ben jij nog Royal ambassador?
     
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Nee ik ben maar een eenvoudige Platinum Ambassador.
     
  6. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Overigens iets wat ik raar vind en achterkwam

    Ik was Spire elite en mijn Spire membreship was oorspronkelijk tot Maart/2018. Maar door mijn ambassador gaf het in het systeem alsof die tot Mei/2018 was. Nou bij de verlenging staat er dat ik Spire ben tot Juli 2018 (maar ben nog niet voor Spire dit jaar gekwalificeerd). Is dit een systeem error of krijg ik door ambassador echt er gratis tijd bij?

    In dit geval is het voor een expiring spire elite het mogelijk wel waard om Ambassador te nemen om hiermee de spire elite status te verlenging.

    Grootste voordeel van spire elite:
    Lounge access @CP
     
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Foutje van IHG. Ik heb begin dit jaar mijn Ambassador verlengd en kreeg er gratis een jaar langer Spire bij, tot december 2018.
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik denk niet dat het een foutje is. Bij mij is dit ook de afgelopen 2 jaar gebeurd. Op
    Flyertalk is hier ook een draadje over. Daar wordt het genoemd als mogelijkheid om je status te verlengen. Het grootste voordeel heb je als je Ambassador status in december vervalt.
     
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Best vreemd eigenlijk toch. Dan blijf ik dus "altijd" Spire Ambassador voor ca. 15/K netto punten per jaar, met gratis weekend night voucher.
     
    Denzi vindt dit leuk.
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Dat denk ik niet. Het is bij mij net zo gegaan als bij Denzi. Mijn Platinum Ambassador status liep t/m juli 2017 en na verlenging van Ambassador loopt mijn status t/m juli 2018. Door het verlengen loopt mijn Platinum status niet tot de normale einddatum 31 maart 2018, maar tot eind juli 2018. Ik denk dat dit de "normale" gang van zaken is. Bij jou heeft IHG zich waarschijnlijk een jaar vergist.
     
    Denzi vindt dit leuk.
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Op het moment bij IC Berlin. Upgrade gekregen van club deluxe naar club junior suite. Lounge concept is gewijzigd. Bubbels is nu champagne (Nicolas Feuilatte) ipv Sekt.

    Geen buffet meer in de avond, behalve wat kaas. In plaats daarvan brengen ze koude en warme hapjes per tafel.
    IMG-20170729-WA0010.jpeg DSC_1641.JPG
     
    Denzi en Lionell vinden dit leuk.
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    @jongesander serveren ze nog wel gewoon ontbijt daar in de lounge? Loont het de moeite nog om er een kamer met lounge toegang te boeken?
     
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ja, je kunt ontbijten in de lounge. Ik heb echter gekozen voor het restaurant. Tja, met een free weekend night voucher vond ik het de moeite waard om lounge toegang te boeken. En de lounge is wel lekker relaxed moet ik zeggen, het concept met de kleine gerechten die ze brengen spreekt me persoonlijk wel aan.
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2017
    Didier13 en Lionell vinden dit leuk.
  15. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Vorig weekend IC Dublin met BOGO. Kamer was 400 euro per nacht dus dit kon wel uit. Upgrade naar executive suite, geen lounge aanwezig :(. Refurbished suite zoals bij check in werd gemeld. slaapkamer met een heerlijk ruim bed:), lekker geslapen in elk geval, zeer ruime kledingkast voldoende voor onze koffertjes. Woonkamer ruim en efficient bank voor de grote tv. Badkamer keurig met l'occitane badspul, aparte douche met klein bad er naast en afgesloten wc. Restaurant niet gebruikt, ontbijten op de hoek van de straat voor een fractie;). Zwembad klein en weinig uitstraling, sauna gescheiden en outdated. Er stond een fles water en wat fruit als welkom in onze kamer zonder de gebruikelijke kaart van de manager of zijn/haar assistent. Kortom behalve de upgrade weinig extra's als ambassador.
     
    jongesander en Lionell vinden dit leuk.
  16. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Onlangs bij een CP in de UK verbleven. Prijs was erg goed voor een doordeweekse dag in hartje centrum. Kamer zelf was klein, maar leek onlangs gerestaureerd. Er hing echter een onmiskenbare sigarettenrook lucht in de badkamer, die uitstraalde naar de rest van de kamer, en er kon geen raam open. Terug naar de receptie gegaan en die boden mij een drankje aan en meldden dat housekeeping met een refresher zou komen. 's Avonds bij terugkomst in de kamer leek het er op dat ze inderdaad geweest waren maar de lucht was niet verdwenen. Heb het er bij laten zitten en de volgende ochtend enkel bij uitchecken gemeld dat de lucht er nog hing. Amper reactie.

    Achteraf gevraagd om enquête in te vullen (wat ik sowieso regelmatig doe) en melding gemaakt van de lucht. Binnen een dag de hotelmanager in de inbox met uitgebreide excuses en meteen 10.000 punten op m'n account bijgeschreven. Met de accelerate punten die ik met deze stay binnenhaalde werd het zo toch wel een lucratief verblijf, dus we doen het er maar mee... :)
     
    flyerbe, Lionell, Ready2Board en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Ik wou nog eens een uitstapje 020 plannen, maar merk dat er tot augustus 2018 geen enkele dag beschikbaar is...Ik kan me niet voorstellen dat ze geen enkele reward meer hebben.
    Vroeger had je behoorlijk wat mogelijke dagen, zeker tijdens de week.

    Doen ze niet meer me of zo?
     
  18. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Het Amstel Hotel heeft inderdaad beperkte beschikbaarheid. Wat ook meespeelt is dat ze momenteel aan het renoveren zijn.

    Normaliter hanteert het Amstel Hotel de reguliere Ambassador benefits bij award nights, waaronder een upgrade. Dit doen ze momenteel ook (meestal) niet. Het is dus wellicht een goed idee om te wachten tot de renovatie afgerond is.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  19. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Vorige week een punten stay gehad. Heb eerder mijn ambassador verlengd met de optie points rebate 10% bij een punten boeking. Iemand een idee wanneer die punten terugkomen in je account?
     
  20. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Iemand ervaring met CP en/of IC in Athene? Zit er aan te denken om een puntenboeking voor drie nachten te doen bij 1 vd 2. IC = 35.000/nacht, CP = 25.000.
     

Deel Deze Pagina