IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Lionell vindt dit leuk.
  2. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Werkt! Thanks @Carel1
    Nu even afwachten tot het juist verwerkt is...
     
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Een preview van de nieuwe PointBreaks..
     
    Carel1, TXL-ler en Lionell vinden dit leuk.
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Het vroegere Crowne Plaza hotel in Amsterdam Centrum is nu een Kimpton hotel. Ik keek vanmiddag via de IHG app even naar de rates voor reward night, ze rekenen 50.000 punten aan per nacht :eek:
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat is dan het eerste Kimpton buiten Noord-Amerika. 50000 punten is niet mis, ik wacht wel tot die een keer in de pointbreaks komt:).
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  6. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Hmmm, kan je voor dat tarief ook niet in het IC Amstel blijven?

    Vorige zomer bleef ik in het CP Amsterdam centrum voor 45.000 punten, enigzins hoog, maar een nacht koste ook iets boven de 200€. Ik kreeg toen wel loungeaccess + 600 arrival points.

    Het hotel zelf was wel een beetje oud, hebben ze ook de kamers enzo gerenoveerd?
     
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
  8. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Mooie korting!! Via Head for points.

    30% off IHG hotels in Europe until December 2018 with MasterCard
    11 MAY 2017 BY ROB 29 COMMENTS
    IHG, owner of the InterContinental, Holiday Inn, Holiday Inn Express, Crowne Plaza, Indigo and Staybridge Suites brands, has extended its generous discount promotion in association with MasterCard for another year.

    This deal DOES seem to offer genuine discounts. I used the rate myself when we stayed at the Crowne Plaza Salzburg in February and it beat any other deal we could find.

    The special booking page for this offer is here.

    [​IMG]

    Here are the rules:

    You must book 21 days in advance and only via this link (the link only works on desktop / tablet, not mobile)

    Valid at selected UK and European IHG properties

    30% discount at all brands except InterContinental, valid Friday, Saturday and Sunday

    20% discount at InterContinental, valid on stays which include a Friday or Saturday– this rate includes breakfast

    Some hotels may offer discounts on other days of the week

    Discount based on Best Flexible Rate although these promo rates must be prepaid

    You must have a MasterCard in order to book but there is no obligation to pay with it

    In theory you should print off the paper voucher on the booking page although, in reality, you are very unlikely to be asked for it

    You must book by March 31st 2018

    Last day to stay is December 31st 2018

    Does this deal offer genuine savings?

    Yes – although not the full 30%. This is because the discount is based off the Best Flexible Rate whilst all hotels offer cheaper Advanced Purchase rates. They are pretty good though.

    Looking at the Sheffield area for 16th – 18th June we find:

    Holiday Inn Sheffield – £64.40 (standard non-refundable price £75.67)

    Holiday Inn Express Sheffield – not available

    Holiday Inn Rotherham – £74.80 (standard non-refundable price £88.33) but the rate is only offered on a suite

    Looking further afield at the two InterContinental hotels in Paris:

    InterContinental Le Grand – €465 with breakfast (standard non-refundable price with breakfast – €519)

    InterContinental Avenue Marceau – €376.80 with breakfast (standard non-refundable price with breakfast – €456)

    When searching an InterContinental, you MUST select the ‘Partner Discount 20%’ option on the booking page or it will not display.

    Note that, annoyingly, the website hides all other rates so you need to visit the main IHG booking site to see alternative prices.

    I have added details of this offer to our ‘Hotel Promos’ page for easy reference.

    The booking page for the MasterCard deal is here.
     
    Lionell, Carel1, TXL-ler en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Vorige week bij Crowne Plaza Den Haag Promenade verbleven. Voor 25/K punten een prima award.

    Heel tevreden over het verblijf, upgrade gekregen naar een Executive Room (1 categorie hoger dan de geboekte kamer). Keuze uit 700 punten of een welkomstdrankje + een snack (naar eigen keuze, wat je maar wilt). Hotel is momenteel geheel opgeknapt, de standaard kamers zijn geheel gerenoveerd. Helaas had ik geen tijd om een kijkje te nemen.

    Nadeel vond ik het ontbijt, waarvoor ik € 23,50 moest neertellen. Het ontbijt is best uitgebreid, maar vergelijkbaar met een gemiddeld viersterren hotel dat ongeveer € 17,50 in rekening brengt. Er loopt slechts één personeelslid rond. Als je het bij de kamer boekt is het ontbijt goedkoper. Bij het uitchecken aangegeven dat ik het ontbijt overpriced vond, maar daar werd niet eens op gereageerd.

    Sprak -min of meer bij toeval- de salesmanager van Apollo Groep, waar dit hotel onder valt. Hij vond dat deze prijzen niet netjes zijn, vooral omdat het hotel geen Executive Lounge heeft.

    Het Holiday Inn IJmuiden is niet meer, dat hotel wordt nu onder eigen naam van Apollo geëxploiteerd. Dat doen ze met meer hotels, mogelijk in de toekomst ook voor CP Den Haag dus.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  10. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Jammer... was een prima hotel om de accelerate te voltooien. Staat meer IHG hotels in Nederland dit te wachten dan? Ik las alleen dat ze '18 hotel brands' over hadden genomen van IHG, niet specifieke hotels.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  11. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Volgens mij is alleen CP den Haag nog van Apollo. Weet niet zeker of ze daar iets mee zullen doen. Kan wel eens vragen binnenkort.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik zie overigens wel dat er in februari 2018 een Indigo hotel geopend wordt in den Haag.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Oh ik ben benieuwd. Recent is er in Warshau ook een Indigo geopend. Een tijd geleden verblijven in Indigo hotel in Berlijn, was prima in orde. Is een leuke brand binnen de IHG groep.
     
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik vind Indigo in het algemeen te duur voor wat ze bieden. In Berlijn zijn ze geregeld duurder dan het CP en soms zelfs dan het IC. Ik ben in beide Indigo's geweest. Het boetiek concept klinkt leuk en de kamers zien er aardig uit, maar zijn wel ontzettend klein.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  15. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Heeft iemand hier ervaringen met de laagste prijs garantie van IHG? Ik was op zoek naar een weekend nacht voor mijn accelerate en kwam via een andere website het CP in Den Haag tegen voor dump prijzen vanaf 39 euro per nacht inclusief ontbijt. De nacht die ik wilde is daar 60 euro en 77 euro goedkoper dan bij IHG direct.

    Ik heb gelezen dat je exact dezelfde kamer moet boeken met dezelfde opties. Echter is dit bij dit soort vage websites nooit echt goed beschreven wat voor kamer je precies krijgt, wel dat hun non-refundable is.

    Iemand tips voor een gratis nacht? :D
     
  16. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Je krijgt geen punten of accelerate bonus of je IHG Rewards status voordelen als je via een andere site boekt. Hou hier rekening mee!
     
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Verspil je moeite niet met de IHG BRG. Levert alleen maar frustratie op.
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  18. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ja, daar ben ik bekend mee. Alleen moet je hem altijd eerst via IHG boeken en bewijzen dat hij ergens anders goedkoper is binnen 24h.

    Ok, ik ga er geen tijd in stoppen dan, thanks
     
  19. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Ervaringen verschillen dan, ik heb er wel een keer gebruik van gemaakt en dat werd soepel afgehandeld. Je moet wel goed kunnen bewijzen met screenshots welke tarieven beschikbaar waren.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  20. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Weer mijn ambassador vernieuwd Kosten dit keer 200 dollar. Heb de optie van 10% return gekozen bij punten boekingen. Naast weekendvoucher, 15000 punten + 5000 van accelerate en 10% rebate. Geen gekke deal dacht ik. Heb al 2 nachten staan in Bangkok a 35000 dus 7000 terug.
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina