IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

1. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.688
    Trofeepunten:
    1.573
    Dit is trouwens wat er in de T&C van het Ambassador programma staat betreffende reward night stays:

"When staying on Reward Nights, all Ambassador and Royal Ambassador Privileges apply with the exception of upgrades, free Pay-TV film per stay, 24-hour guaranteed room availability, 8:00 am early check-in and complimentary mini-bar beverages (where a cost for these benefits is applicable). Ambassadors are charged Single Rate for Double Room Occupancy. Any Club Lounge access given to Ambassadors is solely at the discretion of the hotel and is not a benefit that is included in Ambassador status."

2. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.688
    Trofeepunten:
    1.573
    Net ook m'n boeking bij IC Berlijn aangepast van full flex rate voor club room naar Ambassador rate met voucher. Prijs gaat van 398 euro voor het weekend naar 219 euro, 179 euro verschil...

Carel1 vindt dit leuk.
  3. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Nice, altijd een leuke besparing.

Dit weekend in het IC in Malta gebleven. Prima Hotel met redelijk goede faciliteiten. Helaas geen Club room upgrade gekregen, maar 1 naar een 'deluxe room'. Dat houd volgens mij effectief in dat je op een hoge verdieping zit.

Bij de express check out nog een mini enquete ingevuld met als enig minpunt dat ik een taxi bestelde naar een ziekenhuis en niemand van de receptie of concierge melde dat dat ziekenhuis al 7 jaar geen ziekenhuis meer is. Volgende ochtend meteen een email van IC met excuses en 10k punten.

Lionell vindt dit leuk.
  4. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    En om toe te voegen:

upload_2016-4-14_9-56-23.png

HaikoW, Carel1, SvnKngs en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.688
    Trofeepunten:
    1.573
    Vandaag is eindelijk m'n Ambassador kit met punten voucher en free weekend voucher aangekomen... Ambassador verlengd begin januari, rekbaar begrip die 8 weken, maar goed niet klagen, hij is er!

Carel1 vindt dit leuk.
  6. naruto

naruto Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb me ingeschreven voor de IHG reward program.

Je kan in je account overzicht opgeven how je je punten wil sparen. IHG punten of airmiles.

Ik ben benieuwd wat voor setting jullie hebben? wat raden jullie aan? IHG punten of airmiles? en waarom? Ik had begrepen dat je ongeveer 1k punten kan verdienen voor 1 nacht (afhankelijk van welke hotel).

Hebben jullie een IHG credit card? hoe schaf je deze aan? gewoon een address in het buiten land aanmaken?

ik denk dat ik in combinatie met AMEX FB Gold en IHG program behoorlijk veel punten kan verdienen.

Zijn er nog andere tips en tricks?

7. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Je krijgt 10 punten per gespendeerde dollar.

Ik heb IHG points, volgens mij hebben hotels over het algemeen rewards met hogere waarde dan airlines.

Voorbeeld: begin Mei blijf ik 2 nachten in het HI Bernabeu in Madrid. 40.000 punten in totaal. Normaal zou de prijs ong 380€ voor die 2 nachten zijn. 40.000 punten is ongeveer 3.800€ spend. Ik denk niet dat je bij een airline zo'n goede RoI snel krijgt.

Lionell vindt dit leuk.
  8. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Je spaart 10 punten per dollar. Daarnaast kun je soms een bundeltje extra punten kopen, die vervolgens ook weer meetellen als elite qualifying points. Het makkelijkst kun je echter punten verdienen met de Accelerate actie waar je ongeveer twee keer per jaar op kunt inschrijven.

Of je kiest voor miles of punten hangt van je spaardoel af en van het airline programma van jouw voorkeur. Je kunt ook eerst gewoon bij IHG sparen en later converteren naar airmiles.

Zelf heb ik gekozen voor IHG punten. Airline miles spaar ik bij de airlines. Met IHG heb ik inmiddels een aantal gratis overnachtingen kunnen boeken (voornamelijk door de Accelerate actie). Daarnaast flink voordeel gehaald uit de gegarandeerde upgrade icm de free weekend night voucher bij IC.
    Uit airline miles heb ik tot nu toe veel meer voordeel gehaald (bij AA), door miles based earnings, elite bonus en relatief gunstige award charts.

De IHG card is als Nederlander vrijwel niet te doen (op de diverse cc forums is daar al eerder over gediscussieerd), net als veel andere goede buitenlandse cc aanbiedingen die helaas aan ons voorbij gaan.

Verder is het vooral een kwestie van je goed inlezen in combinatie met ervaring (soms trial en error). En natuurlijk dit forum.

Lionell, FlyingFonz en Flying doc vinden dit leuk.
  9. RSC09

RSC09 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
  10. Wanderlust84

Wanderlust84 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    28
    Zag teleurgestelde reacties op US fora maar persoonlijk zitten er voor mij wel een aantal goeie tussen! Eind juni een roadtrip noordwest USA, dus de Boise als tussenstop en de Everett locatie zijn niet verkeerd voor 5000 points. Maar de zomer pointbreaks zijn geloof ik altijd wel wat minder dan de winterse..?!

(+ misschien voor het leuke eens een nachtje Arnhem doen)

Laatst bewerkt: 26 apr 2016
    Lionell vindt dit leuk.
  11. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Punten binnen accelerate 2016 totaal 48.800 punten bij elkaar gesprokkeld.

Lionell vindt dit leuk.
  12. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.688
    Trofeepunten:
    1.573
    Nog nooit voorafgaand aan een IC stay zoveel mails ontvangen met vragen of ze dingen voor me kunnen doen of regelen als nu met IC Bali waar ik vanaf morgen zit. Ik ben benieuwd!

Denzi vindt dit leuk.
  13. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    @Lionell

Komt er een review op het IC Abu Dhabi? Ik moet binnenkort voor een langere tijd die richting op en aangezien jij altijd leuke reviews schrijft en erheen ging? 1+1

Lionell vindt dit leuk.
  14. HaikoW

HaikoW Silver Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Waar in Abu Dhabi moet je precies zijn? Qua locatie ligt het IC niet echt geweldig en voor een langere tijd zou het ook niet mijn eerste keuze zijn...

jongesander vindt dit leuk.
  15. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik moet dichtbij de Etihad towers zijn. Dus snel gekeken zijn mijn opties het Hilton, IC en St Regis, dienlaatste waarschijnlijk iets te prijzig. Hilton dichterbij, maar IC ook op een acceptabele afstand. Als echte IHG junkie is mijn voorkeur natuurlijk duidelijk

16. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    IC Abu Dhabi is nog wel een stukje wandelen naar Etihad Towers. Zowel Hilton als IC zijn wat oudere hotels.
    Grand Hyat is nog niet open, maar Khalidiya Palace by Rotana ligt er praktisch naast. Als budget geen rol zou spelen adviseer ik Emirates Palace ;-).

17. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Emirates palace is denk ik net een stukje boven het budget. Thnx voor de tips, ik zal even rondkijken en ook naar de prijzen.

Ik dacht voornamelijk aan het IC ivm mijn Spire Ambassador status.

Lionell vindt dit leuk.
  18. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.688
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja die komt eraan, maar gaat nog even duren, ik verblijf er pas op 13 mei.

Denzi vindt dit leuk.
  19. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dat kan natuurlijk zeker het verschil maken ivm de kamerupgrade, punten en loungetoegang. Taxi van IC naar Etihad Towers is ongeveer 5 euro inclusief fooi.

Denzi vindt dit leuk.
  20. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Thanks. 1 laatste vraag, is het een loopbare afstand (binnen 20 minutes), uitgaand dat het niet 50 graden is 'maar' 30 ofzo?

Zal waarschijnlijk ook zelf een auto huren anders.

Deel Deze Pagina