IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

1. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zal wel met de datum te maken hebben.

2. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    In het bericht staat dat ik als zeer gewaardeerd etc etc 72 uur eerder kan boeken. Wat de actie precies inhoudt wordt niet gemeld. Dat zullen we dan wel zien op 6 april. Er is in het verleden eerder een zomeractie geweest en dat betrof korting op een aantal hotels.

jongesander vindt dit leuk.
  3. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Op advies van @Lionell even een mailtje gestuurd naar IC SFO. Kreeg een lekker enthousiast mailtje terug dat ze de upgrade nog niet kunnen garanderen maar dat ze me zo veel mogelijk zal proberen door te upgraden :).

Net ingelogd op IHG en zag dat de boeking inmiddels is aangepast naar een eenkamer suite :). Goede inzet van de free night voucher.

Lionell vindt dit leuk.
  4. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.688
    Trofeepunten:
    1.573
    Onder het motto: "nee heb je en ja kan je krijgen" :)

jongesander vindt dit leuk.
  5. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    629
    Trofeepunten:
    348
    Exclusieve IHG-app koopjes zijn alleen in Europa volgens de mail die ik ontving.

Lionell vindt dit leuk.
  6. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ook IHG Monterey heeft inmiddels mijn standaard room gewijzigd naar een "Partial view balcony with Fireplace", die toch weer ca. $ 100,00 per nacht duurder is.

Conclusie: mailen helpt:)

Lionell vindt dit leuk.
  7. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.688
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik aanvaard betaling in JD :D

jongesander en Flying doc vinden dit leuk.
  8. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Aanstaande woensdag kun je hier 100.000 IHG punten kopen voor $ 565,00 (€ 496). Tevens kun je 15.000 punten voor $ 90,00 (€ 79,05), 25.000 voor $ 150,00 (€ 131) of 50.000 voor $ 293,00 (€ 257) kopen.

Er is beperkte beschikbaarheid en de verkoop start om 19.00 uur 's avonds (1.00 PM ET).

9. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.688
    Trofeepunten:
    1.573
    Hou wel rekening met de beperking qua kredietkaarten indien je hier als Europeaan aan wil deelnemen. Volgens de T&C is het enkel voor Amerikaanse residents, ik weet uit vorige jaren dat MasterCard geen adres check doet bij de betaling...

10. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik had de T&C van deze deal gelezen. Daar staat niet specifiek dat je US resident moet zijn (of ik lees er overheen). Toegegeven, ik heb de T&C van de site niet gelezen.

11. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Heb je beslist gelijk in en dat doe ik ook. Ik heb me hier onvoldoende gerealiseerd dat de site nog aparte T&C. Mea culpa voor het plaatsen van deze deal.

12. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Overigens vind ik het alltogether nou niet echt een goede deal. Het CP Manchester waar ik normaal verblijf heeft 45k punten nodig tegenover 160-200€ per overnachting.

Tenzij je de komende tijd in 1 van de duurdere IC wil verblijven ziet dit er niet zo interessant uit.

Lionell vindt dit leuk.
  13. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Het is inderdaad afhankelijk van je reisplannen of het interessant is. Je hebt in US wel een aantal HIX waar je voor 15/K punten kunt verblijven maar duurder zijn dan $ 90,00 (ca. $150,00).

14. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.688
    Trofeepunten:
    1.573
    100k punten voor 496 euro lijkt me niet zo'n spectaculaire deal, als je dan 2 nachten zou willen boeken in een IC dan ben je per nacht 50k kwijt en dan moet je al zorgen dat die kamer per nacht minimum 248 euro waard is.

En dan heb je een gewone standaardkamer zonder ontbijt... met een kleine kans op upgrade tijdens reward night. Enigste manier waarop dit interessant kan zijn volgens mij is door die 100k te kopen en er dan 20 nachten mee te boeken tijdens de Pointbreaks, dan kom je op een gemiddelde kostprijs van ongeveer 25 euro per nacht. Maar daar zou ik niet op speculeren omdat er zeker in de Benelux geen goeie deals te vinden zijn voor 5000 punten per nacht tenzij je in een hotel wil zitten wat in the middle of nowhere ligt.

15. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    @Lionell, zitten de meeste IC's nu ook niet op 60k benodigde punten?

PS: Als je reward nights gebruikt in een IC als ambassador, heb je dan ook je guaranteed upgrade?

Lionell vindt dit leuk.
  16. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.688
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb net steekproefgewijs een aantal IC's nagekeken en tot nu toe slechts een paar aan 60k:

Berlijn = 35k
    Abu Dhabi = 35k
    Kuala Lumpur = 30k
    Warschau = 35k
    Hong Kong Grand Stanford = 50k
    Hong Kong IC = 60k
    London O2 = 50k
    Parijs = 60k
    Frankfurt = 45k
    Phnom Penh = 25k
    NYC = 60k
    Wenen = 35k
    Sydney = 50k en 55k

Nog genoeg mogelijkheden dus :)

Qua ambassador en een gegarandeerde upgrade tijdens een reward night, heb ik zelf nog geen ervaring...

Denzi en Flying doc vinden dit leuk.
  17. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    IHG held dat je bent! Misschien moetem we nickname veranderen naar Captain IHG.

Nog een vraag, hoe word er omgegaan met Plat/Spire/Ambassador status op reward nights? Any upgrades ofzo?

Lionell vindt dit leuk.
  18. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.688
    Trofeepunten:
    1.573
    Vorig jaar heb ik in de buurt van L.A. een reward stay gehad van 8 nachten in een Holiday Inn. Ik had een executive room geboekt, maar geen upgrade als Platinum lid, enkel de check in punten... Ik heb nog niet geredeemed in een IC hotel.

In december in Hong Kong wel een upgrade gekregen tijdens een reward night stay, standaard kamer geboekt en deluxe kamer gekregen. Het verhaal daarover is hier te lezen.

Denzi vindt dit leuk.
  19. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.688
    Trofeepunten:
    1.573
    Misschien een idee om over het redeemen van points bij IC hotels een artikeltje te schrijven met daarin een overzicht van alle IC hotels en het aantal benodigde punten per reward night, daar kan iedereen wat aan hebben :)

Flying doc en Denzi vinden dit leuk.
  20. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.688
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik had net een moment van helderheid en heb m'n boeking bij het IC Abu Dhabi geannuleerd. Had flexible rate geboekt, prijs voor een nacht van 335 euro... Nadien een reward night stay geboekt voor 35000 punten in hetzelfde hotel.

Zo bespaar ik een pak geld en kan uitproberen of ik een upgrade krijg als Ambassador :)

Deel Deze Pagina