IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

1. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Vandaag eindelijk Platinum geworden! Op voor de challenge om in April tot de Spire club te komen!

Lionell overigens ook goede review over het HI in Amsterdam. Het is mij overigens opgevallen dat je nooit reward nights bij het IC Amsterdam kan boeken. Overigens heb ik nog wel 1 gratis nacht van de into the nights promo vorig jaar en daarmee kan ik dan wel weer een kamer boeken bij het IC Amsterdam.

HaikoW en Lionell vinden dit leuk.
  2. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Het IC Amsterdam heeft maar weinig kamers, ik dacht 86. Hierdoor zijn er ook maar weinig kamers beschikbaar voor reward nights. Bovendien is het een heel populair hotel.

3. HaikoW

HaikoW Silver Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Heb er hier eentje op mijn bureau liggen waar ik niets mee ga doen, geldig tot 04/2016. Als ik je er een plezier mee kan doen PM me even je adres, dan stuur ik hem op.

jongesander vindt dit leuk.
  4. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.720
    Trofeepunten:
    1.573
    Graag! PM is onderweg :)

5. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    879
    Trofeepunten:
    348
    Vannacht in een HI nabij Leeds verbleven. Bij uitchecken vroegen ze welk cijfer uit 10 ik het verblijf waard vond: "6 a 7", antwoordde ik. O.a. omdat de kamer wat klein en wat gehorig was, maar ik gaf als reden het reeds gebruikte oorplugje wat net achter de gordijnen verstopt lag op (ja die lag er al bij mijn binnenkomst). Ik kreeg excuses en het aanbod van 3.000 extra punten in ruil voor 'minimaal een 8'.

Klagen werkt :)

lloydje33, Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  6. HaikoW

HaikoW Silver Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Voucher is vandaag op de post gegaan. Veel plezier ermee.

Lionell vindt dit leuk.
  7. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.720
    Trofeepunten:
    1.573
    Hartelijk bedankt!

8. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.720
    Trofeepunten:
    1.573
    Kijk dit doet deugd! Het motiveert gewoon om te blijven schrijven :)
    Screen Shot 2016-03-24 at 09.34.07.png

FlyRicky, lloydje33, SvnKngs en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Hi all,

Een vraagje, ik zit net te derpen op de IHG site en zag ik de Ambassador ook met punten kan betalen (30.000 punten i.p.v. $200).

Nou ben ik binnenkort al Spire, kan iemand mij de meerwaarde van Ambassador uitleggen en/of dit het waard is (voor 30.000 punten)?

PS: Ik verblijf niet zo vaak bij IC hotels en als ik er verblijf is de kans groot dat dit met Reward nights zullen zijn

10. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Als je reeds Spire bent is met name de gegarandeerde upgrade + free weekend night voucher interessant. Echter, de gegarandeerde upgrade is niet te combineren met reward nights (officieel).

Per saldo is een gratis extra nacht voor 30/K nog steeds niet gek in mijn ogen.

Denzi vindt dit leuk.
  11. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.720
    Trofeepunten:
    1.573
    De allereerste keer dat ik Ambassador ben geworden was via punten, destijds 32k aan punten als ik me niet vergis. De jaren nadien heb ik ervoor betaald. Als bonus zag ik de extra punten die je krijgt, daarnaast apprecieer ik de gegarandeerde upgrade. Ik verblijf ook niet veel bij IC hotels, maar heb een favoriet in Berlijn waar de Ambassador rates goed meevallen en ik al elke keer een upgrade heb gekregen wat ik het geld waard vond wat ik had geïnvesteerd in mijn lidmaatschap.

Ik heb 1 keer upgrade gekregen naar 2 room senior suite, rate die ik had betaald was 150 euro per nacht en senior suite was 450 per nacht. De keren nadien elke keer club room met lounge access in hetzelfde hotel.

Ook de vroege check in, late check out en betere customer service van de Ambassador desk vind ik een plus.

Indien je IHG punten in overvloed hebt en niet van plan bent om die te gebruiken voor reward nights, dan zou ik het met punten kopen om uit te proberen, dan kan je het een jaar uitproberen :)

Denzi vindt dit leuk.
  12. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    @Lionell @jongesander

Tx voor de info, ik had verkeerd gekeken, het was inderdaad 32k points. Ik heb hem genomen:
    "Congratulations
    You may now enjoy all the wonderful benefits of the InterContinental Ambassador programme, in addition to all the benefits you love from your IHG® Rewards Club membership."

Volgens mij krijg je meteen bij membership ook 5k bonus punten, en zoals jongesander zegt is het voordeel van een extra gratis nacht bij een IC hotel al de punten waard.

Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  13. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Welkom bij de club ;-). Die 5/K ontvang je over een aantal weken per post, net als je free night voucher.

@Lionell kost een renewal eigenlijk ook 32/k met punten?

14. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wanneer kunnen we eigenlijk de nieuwe pointbreaks verwachten?

15. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.720
    Trofeepunten:
    1.573
    Nee renewal is minder, dacht 24k maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

16. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.720
    Trofeepunten:
    1.573
    Zal nog wel even duren aangezien de huidige periode nog loopt tot 30 april.

17. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Lionell heeft gelijk:

Ask IHG:

The InterContinental® Ambassador fee for new members is $200 USD for 12 months of membership. IHG® Rewards Club members may also redeem 32,000 IHG® Rewards Club points for a membership. After 12 months, Ambassador members can renew their memberships for an annual fee of $150 USD or redeem 24,000 IHG® Rewards Club points. Become an InterContinental Ambassador today!

jongesander en Lionell vinden dit leuk.
  18. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Zomeractie bij IHG. Kreeg een bericht in de app. Boeken kan alleen via de IHG app vanaf 6 april voor de periode 17 juni tot 7 september.

19. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wat houdt de actie precies in?

20. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.720
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb online nog niks kunnen vinden en heb voorlopig ook geen melding in de app gekregen. Even afwachten dus. Ik heb net ook even alle IHG twitter accounts overlopen, maar ook daar is voorlopig geen extra info te vinden.

Deel Deze Pagina