Hilton Honors (Hilton, Double Tree, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 14 jul 2014.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Duidelijk, dan ga ik de aanvraag maar eens doen en hopen dat ie er voor aankomende zaterdag doorheen komt :)
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    De website van status match werkt helaas niet, krijg een error nadat ik op submit klik. Maar ik vond ook een site van MVP fast track ( https://www.hiltonhonors.com/en_US/mvp-ftgold/landing/ )
    Ik kan nergens terugvinden of ik deze ook gewoon kan doen? Of heb ik voor deze silver status nodig wellicht?
     
    Peter02 vindt dit leuk.
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Werkt gewoon hoor! Onlangs een ander forumlid is hier Gold mee geworden!
     
    Peter02 en lloydje33 vinden dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Mooi, beetje vreemd dat je voor status match 5 nachten nodig hebt en voor fast track maar 4. :D

    Edit: Zie nu idd het bericht van @Peter02 :)
     
    Peter02 vindt dit leuk.
  5. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
  6. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Naast de fast track is er voor nieuwe aanmeldingen blijkbaar nog een actie
    Knipsel HH.JPG
    Ze zijn lekker bezig bij Hilton met acties.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Klopt, die is er al een tijdje. 2000 punten voor de eerste stay en 3000 voor de tweede.
     
  8. Danny1985

    Danny1985 Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Medegenieters...

    Is er ergens een lijst of een overzicht per dag wat de kosten per nacht zijn per hotel? Ik boek graag bij hilton den Haag... en er zit veel prijs verschil in per dag... Boel je 1 of 2 dagen of 5 dagen of je schuift een dag met je verblijf dan scheelt het ook erg veel. Tevens als je bijvoorbeeld 4 nachten totaal boekt dan heb je een x bedrag... maar boek je dan 3 dagen en 1 nacht dan scheelt het ineens 80 euro dat het goedkoper is. Dat is toch raar??

    Het is zoizo bij andere hotels ook... Ik heb ooit eens een maand blok gezien waar elke nacht een bedrag bij staat....

    En nog een andere vraag... waar boeken jullie een day stay?? want ik zie die niet staan in de hilton app.

    Fijen avond.
     
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Bij Hilton Den Haag heb je momenteel het "stay longer" tarief, waardoor meerdere nachten flink goedkoper zijn.

    Dat is bij IHG volgens mij het geval. Daar zie je dan het totaal bedrag, gemiddelde nachtprijs en kun je in een overzicht het bedrag per nacht zien. Bij Hilton is dat minder transparant en zul je inderdaad een beetje moeten schuiven. Is al eerder opgemerkt in dit topic.

    Wat wel handig werkt is op de website zoeken met "flexible days", dan kun je een beetje bladeren tussen de tarieven.

    Maar hotelprijzen zijn gewoon zeer dynamisch. Goed in de gaten houden dus!

    Gewoon dezelfde check in als check out dag hanteren, dan krijg je het dagtarief.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Ik zag vandaag toevallig op de website dat ze in oktober open gaan. Accepteren nog geen reserveringen.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Hmm jammer, ze zouden juli openen. Had graag even een paar nachtjes gepakt deze zomer. Dan volgend jaar maar.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Ik heb eens een vraag over het upgrade beleid van de Hilton hotels in Nederland. Dit n.a.v. twee positieve ervaringen als kersverse Gold member deze week:

    Hilton Rotterdam
    Verbleef hier een nachtje. King Room geboekt en kreeg een King Executive Room met lounge toegang (lees: snacks op de kamer). Dit had ik vooraf in de app gezien en heb hier dus ook geen vragen meer over gesteld bij de check-in. Vond de parkeerkosten van 30 euro overigens vrij exorbitant, ongeveer een derde van de kamerprijs in een lege parkeergarage, maar dit zal de standaard zijn bij de centrumhotels. Het ontbijt was echter extreem luxe en de beste die ik tot nu toe bij Hilton heb gehad. Heerlijke gerechten en fantastisch opgemaakte borden.

    Hilton Den Haag
    Op dit moment verblijf ik drie nachten in Hilton Den Haag. Zag 's ochtends in de app dat ik een upgrade van King Guest naar King Deluxe toegewezen kreeg. Bij de check-in kwam de dame wat onwetend op me over. Ze had niet gezien dat ik Gold member was en toen ik dit benoemde reageerde ze toch wat beschaamd dat ze het over het hoofd zag. Hierop stelde ik de vraag of er dan misschien nog een betere kamer beschikbaar was (en zo niet, dat het geen enkel probleem was etc etc) en vervolgens kreeg ik ook hier een Executive Room met lounge toegang (snacks) toegewezen. Daarbij moet ik vermelden dat deze kamer veel meer executive op me over komt dan de kamer in Rotterdam. Een stuk ruimer, alleen helaas wel de waterkoker voor de koffie in plaats van de Nespresso in Rotterdam.

    Nu de vraag: Worden 's ochtends automatisch upgrades toegewezen door het systeem (op basis van beschikbaarheid) of wordt dit handmatig door bijv de front desk gedaan? De dame in Den Haag leek namelijk niet door te hebben dat er al een upgrade was toegewezen. Hoef natuurlijk niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar probeer het systeem erachter een beetje door te krijgen. :)
     
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    De upgrades worden handmatig toegewezen. Het verschilt per hotel wie dit doet, maar het komt best vaak voor dat dit gedaan wordt door de medewerker die de nachtdienst aan de balie doet.

    De check in medewerker heeft vaak nog wel de mogelijkheid om te schuiven in de toegewezen kamer. Vaak mogen ze ook upgrades toekennen, al dan niet na overleg met de manager / supervisor.

    Aardig vragen kan nooit kwaad: "Hallo, ik zag net in de app dat er nog suites te boeken zijn, is er misschien een kans dat jullie me een Diamond upgrade naar een suite geven?".

    Iets harder pushen heb ik in het buitenland ook wel gedaan, tot nu toe met succes.
     
    Peter02, ErwinLansing en lloydje33 vinden dit leuk.
  14. mchlrv

    mchlrv Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    18
    De jaren dat ik Hilton Diamond ben heb ik bijna altijd een upgrade gekregen naar een grotere kamer maar nog nooit naar een suite. Als ik je goed begrijp vraag je daar dus altijd vriendelijk na en dan upgrade ze je als nog naar een suite?
     
  15. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Helaas niet elke deluxe kamer :(
     
  16. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Als ik in de app zie dat er nog suites beschikbaar zijn, dan vraag ik dat ook. Nee heb je, ja kan je krijgen.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Oh wat bijzonder. Vanaf "King/Twin Deluxe" staat er "Special touches include a Nespresso machine, bathrobes....) in de beschrijving.
    Het ligt er aan waar je komt. Bij Hilton Rotterdam kreeg ik vrijwel altijd automatisch een Junior Suite of Suite toegewezen in de app, zonder dat ik hier om hoefde te vragen. Ook bij andere Hilton en Doubletree hotels komt dit wel voor. Zelfs bij de Hilton Garden Inn bij het vliegveld van Bali kreeg ik een paar keer een suite upgrade, ondanks het feit dat upgrades eigenlijk uitgesloten zijn bij HGI.

    Ik vraag er zeker niet altijd naar hoor. Vooral als ik voor werk op pad was deed ik dat niet. Ik zit er ook niet op te wachten om het gesprek ongemakkelijk te laten zijn. Maar als je het op een of andere manier op een natuurlijke wijze ter sprake kan brengen dan is het geen probleem.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  18. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Sinds ik diamond ben 2 keer geboekt, 2 keer automatisch een upgrade gekregen. Heb er bij 1 pro-actief om gevraagd, omdat ik king deluxe had geboekt, kreeg ik netjes een mailtje terug dat ze dat de avond voordat de reservering plaats gaat vinden gaan bespreken en toewijzen op basis van beschikbaarheid.
     
  19. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik zie dat er hier best wat forumleden in het Hilton Rotterdam zijn geweest; nu twijfel ik voor een volgende boeking tussen het Marriott en Hilton in Rotterdam. De tarieven zijn exact dezelfde op mijn data, alsof ze elkaar in de gaten houden, wat ongetwijfeld zo is. Iemand in zowel het Hilton als Marriott geweest? Ik heb geen status dus dat moet ik buiten beschouwing laten. Wat is een betere keuze?
     
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Ben zowel bij Hilton als Marriott geweest.

    Het ligt er een beetje aan welke kamer je boekt. De Deluxe Rooms (vooral high floor) van Marriott zijn erg prettig. High Floor is oog echt high floor, in tegenstelling tot bij Hilton. De instap kamers bij Hilton zijn in mijn beleving wat frisser / moderner.

    Ontbijt van Hilton Rotterdam is m.i. beter, maar mijn Stay bij Marriott is al weer een paar jaar geleden (wel na de renovatie). Ook in de huidige tijden vond ik het Hilton ontbijt goed.

    Het ontloopt elkaar niet zoveel. Qua locatie is het ook heel dicht bij elkaar.
     
    lloydje33 en Tim82 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina