Hilton Honors (Hilton, Double Tree, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 14 jul 2014.

  1. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Afgelopen weekend ook bij twee Hilton geweest. Hier even kort onze ervaringen:

    Hilton Den Haag
    Wij zijn hier twee nachten geweest. Als Diamond lid kregen we een upgrade van een King Deluxe naar een One Bedroom Suite. Dit is een upgrade van een aantal categorieën, de Executive Rooms en Executive Studios komen eerst.

    Een mooie en moderne kamer die ruimer oogt dan de 45m2 die in de beschrijving staat. We hadden wat te vieren en daar werd uitgebreid bij stilgestaan middels versiering op bed en een fles prosecco. Top! Voor onze dochter was pro actief een campingbed neergezet. Een prima kamer al zou ik de normale prijs ( € 475,00 per nacht) te hoog vinden.

    Het personeel was echt fantastisch. Een vriendelijke ontvangst. Men maakt gebruik van de "message" functie in de app. Men vroeg hoe alles was en of ze nog wat konden betekenen. Laat uitchecken, extra Nespresso Cups: allemaal makkelijk geregeld!

    De Executive Lounge is dicht. Je krijgt als Diamond lid of als je een Executive kamer geboekt hebt een voucher per dag. Die kun je inleveren voor een drankje en twee snacks per persoon. Voor zover ik kon zien was er geen alcohol verkrijgbaar. De minibar was leeg.

    Je kon 's avonds ontbijt bestellen voor de volgende ochtend door een kaart in te vullen. Je mocht deze ook aan je deur plakken. Bijzonder om te zien hoe creatief sommige mensen hiervoor de "Clean Stay" stickers voor gebruikten. Het ontbijt menu was behoorlijk uitgebreid, inclusief zalm en diverse ei gerechten. Het ontbijt werd aan de deur gebracht op de afgesproken tijd.

    De kwaliteit van het ontbijt was goed, met name de geroosterde groenten en eggs Benedict maakten het meer dan prima.

    Lunch / Dinner kon je ook bestellen, maar men gaf ook aan dat laten bezorgen / afhalen bij derden geen enkel punt was. Dit hebben wij twee keer gedaan en werkte prima. Voordeel van de suite is dat er al bestek en servies aanwezig is.

    De hotel bezetting was gevoelsmatig nog wel aardig, maar verre van vol. Kortom: uitstekend verblijf!

    Hilton Rotterdam
    Een nacht bij Hilton Rotterdam verbleven. Diamond upgrade van een Junior Suite naar een One Bedroom Suite die één categorie hoger is.

    De kamer is behoorlijk groot met 75m2. Een mooie badkamer die ook vrij groot is. Ook hier had men het bed versierd en stond er een fles prosecco in ijs te wachten. Super. In de woonkamer staat een relaxte hoekbank. Daarnaast is er een eettafel en een bureau. Normaal lekker ruim. Nu was er een extra bed neergezet waardoor het allemaal alsnog krap werd, maar ach dat was goed bedoeld.

    Ook hier weer vriendelijk personeel. Laat uitchecken geen enkel probleem en met een telefoontje geregeld.

    Ook hier is de Executive Lounge uiteraard dicht. Je kunt een drankje per persoon uit de minibar nemen. Daarnaast ligt er een mandje met snacks en fruit klaar (twee zakjes popcorn, nootjes en een appel, kiwi en mandarijn). De minibar was dus gevuld (frisdrank en witte wijn). Men kwam pro actief langs om te vragen of er nog extra items nodig waren.

    Het ontbijt moet je vooraf bestellen en ze bezorgen dit aan de deur. Keuze is wat minder spectaculair dan bij Den Haag maar verder prima. De kwaliteit was prima! Het enige waar wij voor moesten betalen was Mimosa. Je krijgt dan voor € 9,50 een fles (0,75 CL) sekt en twee flesjes sinaasappelsap.

    De bezetting was hier gevoelsmatig zeer laag, maar het was dan ook een zondagavond. Ook dit verblijf was goed.

    Tevens weer wat puntjes gespaard, lekker weekend zo.
     
    Amsterdam, Carel1, Fripsmaster en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. Danny1985

    Danny1985 Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Wij zijn dit jaar diverse keren naar het Hilton in Den Haag geweest... We zitten er nu voor 5 nachten. Dit jaar totaal tot nu toe 14 nachten verbleven. Super hotel. Altijd een upgrade en dichtbij de stad. Je loopt zo de straat noordeinde in en dan loop je zo de stad in... Heerlijke stad en een fijn hotel... Aardig personeel. Goed ontbijt dat je de dag ervoor moet aankruisen.

    Voor aankomende zomer hebben we een toer door België Frankrijk Zwitserland Spanje en weer terug. Ook nog een nachtje in Duitsland. We hebben op 1 hotel na allemaal Hiltons geboekt... We moeten nog 4 nachten en dan zijn we Diamond. Die 4 nachten verblijven we volgende maand nog in Nederland en dan kunnen we onze zomer reis als Diamond beleven.

    We vinden het verblijf in een Hilton met een lounge een toevoeging zeker als je Diamond bent. Kijken jullie daar ook altijd naar als je een hotel zoekt? Er zijn eigenlijk meer hotels zonder lounge als met.

    Hopen dat deze Corona ellende snel voorbij is dat we weer kunnen reizen.
     
    Fripsmaster, KarinS en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Absoluut een voordeel en Diamond status is relatief makkelijk te behouden, ook na COVID.

    Ja ik kijk er wel naar. Zeker relaxed als er een lounge is, mooi meegenomen dat je daar als Diamond een gratis kopje koffie (en 's avonds een drankje) kunt halen. Maar het ligt ook een beetje aan het doel van het bezoek. In een leuke stad met een Hilton in een zakenwijk of een Hilton Garden Inn vlakbij het centrum, dan is een HGI zonder lounge waarschijnlijk wel zo praktisch (en nog wat goedkoper ook).

    Zit ook wel veel verschillen in de lounges: bij Hilton Berlin vond ik het zo nu en dan eigenlijk een beetje goedkoop die lange rijen voor een blokje kaas. Maar bij Conrad Bali is de lounge min of meer buiten en krijg je de drankjes geserveerd.
     
  4. Danny1985

    Danny1985 Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3


    Inderdaad daar heb je een punt.... je zegt dat het als je het eenmaal hebt makkelijk te behouden is .. Ook na corona. Ik heb contact gehad met Hilton. Maar wij hebben een AMEX platinum. Daardoor word je meteen Hilton Gold.

    Ik dacht dat de stap dan 20 nachten was van gold naar Diamond omdat gold 40 nachten is en Diamond 60 .. maar het schijnt niet zo te zijn. Als je gold van via Amex bent dan tellen die 40 nachten niet dus moet je 60 nachten slapen per jaar om Diamond te behouden.

    En 60 nachten is toch best pittig... ik ben heel benieuwd naar jou reactie
     
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Wat het relatief makkelijk maakt is dat het bij Hilton Honors niet alleen om nachten gaat, maar ook om stays. Je bent Diamond na 30 stays. Dit kunnen ook 30 stays van één nacht zijn. Stays op punten en Day use rooms tellen ook mee.
     
  6. Danny1985

    Danny1985 Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3


    Wat is een day use room? Dat je er overdag alleen gebruik van maakt??/ ik dacht dat dat alleen was voor mensen met een 2e relatie :)

    Wij blijven vaak langer als 1 nacht... dan kom je niet zo gou aan de says..... of t moet een tour zijn... dan slaap je elke nacht ergens anders. Of elke 2 nachten....
     
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Kun je de kamer gebruiken tussen 9 en 17 overdag. Handig als kantoor. Is vaak een paar tientjes en telt wel gewoon als Stay.

    Een strategie is wel nodig als je die 60 nachten niet haalt. Zelf vind ik dat wel leuk, maar kan me voorstellen dat sommige mensen die moeite niet willen doen inderdaad.
     
  8. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Om hier even op aan te sluiten: Je krijgt bij je eerste boeking voor een zogezegde 'WorkSpace by Hilton' een bonus van 10K Honors points. Dit samen met de stay unlimited bonus (minimaal 2K) en Honors bonus (100% in mijn geval) kan aardig oplopen. Zo heb ik voor aanstaande vrijdag een kamer gereserveerd voor €41 en verwacht ik ongeveer 12.500 punten te krijgen!
     
    MoonJ, michiel1, DirkOnTour en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Klopt inderdaad, een fantastische actie. Heb afgelopen week een dagje in het Doubletree NDSM gewerkt:

    - 10/K workspace bonus;
    - 2/K promo;
    - 5/K extra promo ( vijfde "nacht");
    - 1/K Myway bonus;
    - 1/K Base + Diamond bonus.

    Zijn aardig wat mensen van dit forum die deze actie meepakken, jammer dat het maar 1 keer kan ;-).
     
    Fripsmaster, DirkOnTour, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Wist ik ook niet, goede deal! Er staat gratis ontbijt bij...wil dit zeggen dat je voor 9 uur kan komen, ontbijt, van 9 tot 5 werkt en weer gaat?
     
  11. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Dacht dat de bonus alleen gold voor stays in de VS, Canada en VK.
     
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Dat was ook zo, maar is onlangs wereldwijd opengezet. Werkt prima en geen registratie vooraf vereist.
     
    Urbanjazz en Sandor vinden dit leuk.
  13. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Ah, zit er een bij mij om de hoek. Is voor 41 euro nog wel een keer de moeite waard lijkt me.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  14. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Zeker! Zorg er dan wel voor dat "nog wel een keer" voor 1 april aanstaande is. Daarna loopt de actie af.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  15. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Ah, dat is goed om te weten, want ik zou pas in april in de gelegenheid zijn geweest. :eek:
     
  16. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Lekker, mijn punten (bijna 14k) van mijn daystay afgelopen zondag zijn bijgeschreven.
     
  17. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    In december met heel veel dank van @Thijsk een upgrade mogen ontvangen van Silver naar Gold. Niet lang daarna werd ik uitgenodigd om deel te nemen aan een short track naar Diamond; 10 nachten in 90 dagen. Moest sowieso een paar keer voor werk, dus dat haalde ik easy. Een korte beschrijving;

    Hilton Antwerpen
    Mooi centraal gelegen. Top ontbijt op trolley aan de kamer gebracht op de afgesproken tijd. Als gold een kleine upgrade gekregen naar een iets ruimere kamer. Parkeren in de buurt voor 2 tientjes per dag. Avondklok van 10 tot 6. Mooie executive lounge (helaas gesloten, rooftop).

    Hilton Brussel

    Heel chique hotel, ook midden in het centrum. Top personeel; we werden bij check in geinformeerd dat er de dag er na een demonstratie voor de deur was dus dat we echt later mochten uitchecken, ookal zou dat na 3 uur zijn. Upgrade naar kamer met executive lounge access, erg mooi. Lounge is de hele dag open voor hapjes en drankjes en 's ochtends ontbijt afhalen. Ontbijt iets minder dan in Antwerpen, hotel wel erg gezellig.

    Hilton Dusseldorf

    Echt een zakenhotel. 25 euro parkeren kom je niet onderuit aangezien je in een straal van 300m niet echt kon parkeren. Heerlijk ontbijt gewoon in het restaurant. Kleine upgrade gekregen naar kamer op hogere etage. Degelijk.

    Hilton Keulen

    Upgrade naar een mooie kamer met uitzicht op de Dom. Top hotel. 2 muntjes om te besteden aan de bar. Hele mooie kamers met een fijn bad. Helemaal centraal, prima. Ook hier, top ontbijt in het restaurant. Erg gezellig Keulen! Parkeren 17 euro per dag in de buurt.

    Hampton Arena

    Twee keer, twee keer upgrade naar 1 categorie hoger. Prima hotel indien dat je bijvoorbeeld in de Arena moet zijn of zoals ik naar Schiphol moet. Serves the job; niks geks. Goede prijzen en het ontbijt is ruim voldoende. Parkeren kan voor 13 euro per dag bij de Lidl.

    Hilton Rotterdam

    Mooi hotel op de coolsingel! Beetje spraakverwarring; we waren met zijn 2en en ze zeiden ''je mag met deze voucher 2 drankjes pakken''. Er van uit gegaan dat dat 2 drankjes was per persoon, maar helaas. 2 wijntjes uit de koelkast gepakt, 1 gedronken en 1 teruggezet. Bij check out melding van gemaakt, maar toch afgeslagen (automatische bar). Niet moeilijk om gedaan verder. Werden geupgrade naar executive kamer (mooi!) en kregen een voucher voor 2 hapjes, die goed smaakte! Ontbijt erg ruim maar voor bepaalde onderdelen moest er wel bijbetaald worden ; uiteindelijk niet voor gekozen. Parkeren kan blijkbaar voor de deur maar ook in de buurt voldoende mogelijkheden voor 15 euro per dag. Het geld echt wel waard.

    Doubletree Soestduinen
    Prachtige ligging natuurlijk en gratis parkeren. Huisdier meenemen kan (veel honden aanwezig, niet storend) voor 30 euro per nacht. Dat betaal je normaal aan parkeren, dus is acceptabel. Mooie omgeving en hele nette kamer (upgrade naar 1 categorie hoger, uitzicht op golfbaan). Gewoon een heerlijk hotel om even bij te komen, maar is wel aan de prijs. Ontbijt was erg lekker!


    Komend weekend maak ik mijn diamond run vol met 2 nachten in Hilton Den Haag en op zondag 1 nacht in DT NDSM. Beiden nog nooit geweest, dus ik ben benieuwd. In elk geval mooi dat, als ik het goed begrijp, ik dalijk diamond ben tot en met 31.12.2022 en ookal zou ik het volgend jaar niet meer halen, ik dan weer een jaar gold zou zijn. Een goed vooruitzicht!
     
    Peter02, Amsterdam, Thijsk en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Afgelopen dinsdag een daystay gedaan bij Double Tree NDSM Wharf. Net iets meer dan 14K aan punten, kreeg ook nog een fruitmandje om mijn kamer met een kaart (met foto van de werf van vroeger) erbij.
     
    Fripsmaster, lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  19. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Ik was afgelopen maandag in het DT NDSM voor een daystay en deze leverde 16K op. Niet slecht voor 55 euro:D. En ook hier het mandje en een kaart.
     
    Bijzonderetickets en DirkOnTour vinden dit leuk.
  20. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Actie van Work@Hilton liep officieel t/m 31 Maart. Weet iemand of dit toevallig verlengd gaat worden?
     

Deel Deze Pagina