Flying Blue Ultimate Platinum

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door caliform, 24 jan 2017.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Voor zover ik heb begrepen krijg je ulti voor exact een jaar en maximaal 30 dagen.
    Dus kwalificatie op 2 oktober 2024 dan tot en met 31 oktober 2025 om de 900 UXP te halen.

Ik las op hetzelfde flyertalk dat in lounge 52 nu in het vroegere rust gedeelte van de lounge nu de ulti ruimte is.
    Het zou een proef zijn voor een maand.

Hoewel je, zeker op de zwarte banken die eigenlijk gemaakt zijn om te zitten uitstekend kunt liggen mis ik wel een beetje de werkplekken, iets wat ik over het algemeen gebruik, die kleine zitjes is leuk voor de ipad maar wat minder voor de laptop als zoals mij een externe muis wil gebruiken…

Jack of all trades vindt dit leuk.
  2. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Externe muizen genoeg op Schiphol

lloydje33, VinceG, Grouchy en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    123
    Virtueel ulti gehaald. Nu afwachten wanneer klm de uxp erbij telt.

Laatst bewerkt: 21 sep 2024
    FlyingBlob en rickbeerendonk vinden dit leuk.
  4. Arold

Arold Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    13
    Ik ben zelf een Ulti;) Kan het echt iedereen aanraden. Je moet er wel wat moeite voor doen maar daarna is het 1 groot feest. Alhoewel er ook dan soms van alles mis kan gaan. Maar de zorg en aandacht is echt heel bijzonder

FlyingBlob, Jack of all trades en Menno vinden dit leuk.
  5. Jack of all trades

Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    123
    Is die zorg en aandacht ook bij sky team partner zoals delta?

6. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.314
    Trofeepunten:
    203
    Nee, alleen bij AF en KL. Maar moet wel zeggen dat ik de zorg en aandacht vooral bij KL erg wisselend vind. Al genoeg vluchten gehad dat er echt 0,0 extra aandacht is, maar dat zou te maken kunnen hebben met een storing in de iPads waardoor de crew je ultimate status niet kan zien.

Elgertje vindt dit leuk.
  7. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Er is inderdaad wel een verschil, en de lengte van de vlucht speelt daarbij geen rol, of eigenlijk wel op de cityhoppertjes is het meer consistent.

De Ultimate lounge in lounge 52 was wel een oase van rust vandaag in vergelijking met de rest.
    Ben benieuwd wat de definitieve oplossing wordt, want hoewel een proef wil men wel echt een vaste ruimt malken.
    Tip, werkplekken zijn wel gewenst, en wat normale zitjes en meer dan 1 eettafel.

8. Jack of all trades

Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    123
    welkom bericht ontvangen van Ulti. Persoon aan de lijn vertelde dat er twee nieuwe perks waren. Misschien al bekend bij jullie
    1. Extra ruim bagage. Dus 2x bij Economy en 4x bij business
    2. De upgrade vouchers kun je gebruiken bij award tickets

9. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.314
    Trofeepunten:
    203
    Die 2e perk had ik nog niet gezien. Om de meeste waarde uit de upgrade vouchers te halen probeer ik nu voordelige PE-tickets te vinden die ik dan kan upgraden naar BC. Zou zeker schelen als dit ook vanuit award tickets kan.

10. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    En je kan kosteloos omboeken naar een andere vlucht op dezelfde dag als er beschikbaarheid is in dezelfde reisklasse. Erg handig mocht je vroeger op de luchthaven zijn en een eerdere vlucht willen nemen.

Ambtenaruh en Menno vinden dit leuk.
  11. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ook bij reguliere tickets? Dat zou voor mij wel een uitkomst zijn want ik boek conservatief altijd de laatste vlucht…

12. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.638
    Trofeepunten:
    428
    Net een mail ontvangen dat Platinum nu ook 2 ruimbagage mee mag nemen. Dus is niet per de een ulti perk. :)

Kan me zelf geen reden bedenken om met 2 koffers te reizen maar wel handig als er een explorer met me meegaat, die kan dan mooi een gratis koffer (op mijn naam) inchecken.

13. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Ik begrijp van wel. Ik heb het zelf al een aantal maal op de luchthaven kunnen doen, maar nu zou het alleen telefonisch via de ultimate PA te regelen zijn.

En inderdaad, zo boek ik ook mijn vluchten. Vaak de laatste van de dag om er achter te komen dat ik veel eerder klaar ben en tenminste een vlucht eerder had kunnen nemen. Wat mij betreft een mooie toevoeging!

14. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ik las nu ook de mail.

Op de luchthaven willen ze wel eens wat dien maar dan moeten ze doen alsof er een verstoring is en krijg je een nieuw ticket.

ik heb het idee dat je dat nu zelfs wat ruimer voor vertrek kan doen, dat zou helemaal makkelijk zijn want ik heb nog een paar late Warsawtjes die daarvoor nu al in aanmerking komem.

15. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Alleen op de dag van vertrek vanaf 8.00u 's morgens, alleen werkdagen vooralsnog.

16. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ik lees de voorwaarden nu inderdaad. Je mag uiteraard ook niet al een stuk bagage hebben ingecheckt, want dan moet men dat stuk bagage gaan opsporen.

Voorwaarden;
    Als Flying Blue Ultimate-deelnemer kunt u uw vlucht op de dag van vertrek kosteloos omboeken naar een vroeger of later vertrek. Dit voordeel geldt alleen voor vluchten die worden aangeboden en uitgevoerd door KLM of Air France.

Omboeken gebeurt via de Ultimate Assistant en er gelden bepaalde voorwaarden:

• U kunt op de dag van vertrek een wijziging doorgeven tot 60 minuten voor het oorspronkelijk geplande vertrek van de nieuwe vlucht. Onder voorbehoud van beschikbaarheid in de oorspronkelijke reisklasse.

• Kosteloze wijzigingen op dezelfde dag zijn uitsluitend van toepassing op één vluchtsegment in één richting per keer, en kunnen niet worden gebruikt om uw reisroute te wijzigen. Als uw oorspronkelijke reisschema bijvoorbeeld CDG-AMS-JFK bevat, kan dit voordeel niet worden gebruikt om te wisselen naar een directe vlucht CDG-JFK.

• Een vluchtwijziging geldt alleen voor vluchten op dezelfde kalenderdag en is van toepassing op alle reizigers in uw boeking.

• Als u uw vlucht wijzigt, kunnen extra's zoals vooraf geselecteerde stoelen of maaltijden niet worden gegarandeerd voor uw nieuwe vlucht.

• U kunt uw vlucht niet wijzigen, als u al een stuk ruimbagage heeft ingecheckt.

• De oorspronkelijke ticketregels zijn van toepassing zodra de geplande vertrektijd is verstreken

Enzo vindt dit leuk.
  17. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Een nieuwe voor mij maar mogelijk al langer want normaal gebruik ik de douche niet in lounge 25, maar vandaag wel, had er geen hoop op gezien de drukte, maar als Ultimate kwam je direct bovenaan de wachtrij, in het verleden meende ik dat ze er echt op moesten letten want ik had wel het gevoel dat ik sneller aan de beurt was.

Bij het afhalen de lounge assistent tegen haar collega, waarom heeft die meneer een U en de rest niet….. Hij stond net nog niet in de lijst. Ook op de zuil kreeg je het direct te zien en dat de verwachte wachttijd 0-5 minuten was.

VinceG, TimH en Menno vinden dit leuk.
  18. Jack of all trades

Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    123
    Ulti Diner op 28 november 2024. Wie gaat er?

Bijgevoegde bestanden:

Menno vindt dit leuk.
  19. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.314
    Trofeepunten:
    203
    Ik ga, als er geen werktripje tussendoor komt.

Jack of all trades vindt dit leuk.
  20. Jack of all trades

Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    123
    Vlucht van CDG naar APG (malaga). Rommelige check-in. Ze konden de boeking niet vinden. Vervolgens persoonlijke begeleiding naar de lounge. SP rij overgeslagen. Goeie perk! Handig op drukke tijden.

Bij de lounge, gate en in vliegtuig 0,0 aandacht. o_O

FlyingBlob en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina