Flying Blue Ultimate Platinum

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door caliform, 24 jan 2017.

  1. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    504
    Trofeepunten:
    123
    Wilde vandaag een wat creatieve vluchtcombinatie boeken (langere overstap op AMS, dus daarom volgende dag pas door). Dat ging online niet, en ook google flights gaf 'm niet op. Daarom via matrix.itasoftware.com een geschikte route gevonden, en daarmee de Ulti lijn gebeld (in het weekend de internationale lijn).

    Eerste medewerker snapte het niet (nam op met platinum lijn) en kon me niet verder helpen. Die kreeg een tarief wat 8 keer zo hoog was, omdat het twee enkeltjes werden in haar systeem.
    HUCA'tje gedaan en de volgende nam als Ulti-lijn op, en wist precies wat te doen. Met creativiteit in haar systeem werd de route steeds goedkoper, en kwamen we uiteindelijk precies uit op wat matrix.itasoftware.com me liet zien.

    Moraal van het verhaal: geef niet op als je een leuke fare hebt gezien!
     
    beuse242, Zr40, theflyingrobman en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    504
    Trofeepunten:
    123
    En nog een tip: op de app kun je niet zien of de stoel naast je vrijgehouden is, of dat er iemand anders op zit. Op desktop kun je het gelukkig wél zien: over de stoel naast je staan met je muis, en je ziet of de stoel 'niet beschikbaar' (dus geblokt) of 'bezet' is. Handig!
    Natuurlijk zonder garanties, want de stoel kan nog altijd verkocht worden aan een andere passagier.

    Screenshot 2024-11-20 at 20.58.47.png Screenshot 2024-11-20 at 20.58.52.png
     
    Ozzietukker en DoT vinden dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    2.102
    Trofeepunten:
    358
    Dat wist ik nog niet, maar inderdaad op de website is er inderdaad een verschil.
    Nu is het wel zo dat er maar 1 moment is dat de seat naast jouw geblokt wordt, maar het kan je wel helpen om te bepalen of je nog een andere stoel wilt nemen als beide stoelen naast je al geselecteerd zijn om zo zelf nog te proberen om een lege stoel te krijgen.

    Om te kunnen zien of je mogelijk een operationele upgrade krijgt is te kijken hoeveel stoelen er nog beschikbaar zijn als je de vlucht met miles wilt kopen, als die er niet zijn in economy maar wel in business dan hoef je alleen maar te hopen dat niemand toehapt op het business klasse tarief, en vlak voor vertrek kan je met die informatie een best goede voorspelling maken.
     
    FlyingBlob en Menno vinden dit leuk.
  4. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    504
    Trofeepunten:
    123
    Klopt, de TA zei inderdaad dat er 'een robot' is die dit 55 uur voor vertrek doet.

    Wat een goeie tactiek, zoeken met miles! Thanks voor de tip.
    Kreeg overigens bij openen seatmap de melding 'we verwachten geen volle vlucht, wilt u op rij 17 zitten met een vrije stoel naast u voor 20 euro?', en zie dat de vlucht nog voor het laagste aantal miles gekocht kan worden. Vast geen opup ;)
     
  5. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    309
    Leuk Bevonden:
    583
    Trofeepunten:
    123
    Voor de nieuwsgierige onder ons, hier wat foto's hoe de ultimate ruimte (lounge 25) er van binnen uit ziet:

    IMG_1206.jpeg IMG_1208.jpeg IMG_1209.jpeg IMG_1212.jpeg IMG_1210.jpeg
     
    lloydje33, FlyingBlob en Menno vinden dit leuk.
  6. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    504
    Trofeepunten:
    123
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    2.102
    Trofeepunten:
    358
    En toch is het ideaal dat wanneer je ook binnenkomt je altijd een werkplek hebt mocht het nodig zijn.
    Dat is een stuk beter geregeld dan in lounge 52 waar je een tafel hebt…

    Wat ik wel mis zijn stopcontacten in lounge 25 bij iedere plek en dat ze bij de ‘comfortabele’ stoelen aan beide kanten het stopcontact en lampen weer werkend zijn.
     
  8. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    690
    Trofeepunten:
    123
    Grappig dat er in de ulti vissenkom wel plastic flesjes water worden geserveerd maar dat die in de rest van de lounge niet worden uitgedeeld om het milieu te sparen (net als in de Air France lounges in Parijs)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  9. Daandeluxe

    Daandeluxe Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Gisteren vanuit Bangkok naar Parijs prima Ultimate ervaring gehad: escort van check-in naar lounge, apart gedeelte in de lounge en escort naar de gate + pre-boarding.
    Bij AirFrance in BC zelf ook echt goede service, extra flesje water, deken en extra kussen en genoeg aandacht.voor mij en mijn vrouw.

    CDG 2F was ook dikke prima, fijn dat ze een aparte sub-lounge hebben, er zaten nog 3 andere heren.
    Netjes pre-boarding gehad en dus als eerste het KLM-vliegtuig in…
    Wel een vrolijk ontvangst maar daar bleef het ook bij

    Ondanks dat BC maar voor 70% bezet was verder geen andere behandeling dat wanneer ik Explorer was geweest…
    De dame achter mij daarentegen werd met alle egards en toewijding ontvangen, dat was namelijk Marjan Rintel zelf
    Uiteraard kreeg zij op rij 3 als eerste wat te drinken en eten aangeboden en ik en mijn vrouw als laatsten.

    2 andere bekenden van 1 van de crewleden kreeg overigens ook alle aandacht, ik snap gewoon niet dat er dan ook voor ons niet een flesje water of een persoonlijk welkom af kan….

    Uiteindelijk was de slurf kapot en moesten we via een trap aan de achterkant het vliegtuig verlaten.
    Bij de band aangekomen was de koffer van mijn vrouw wel aanwezig en die van mij niet.
    De AirTag in mijn koffer gaf wel aan dat deze op Schiphol was maar dus niet op de band…..

    Naar de desk gegaan, formuliertje ingevuld en ik ga er vanuit dat mijn koffer vandaag wordt thuisgebracht.

    Al met al een prima ervaring met AirFrance maar wederom waardeloos met KLM.

    PS: op mijn AirFrance vlucht vlogen ook 3 piloten van AF zelf mee als passagier, zijn kregen 0% aandacht: het kan dus wel KLM!
     
    arjen05 en Ruut vinden dit leuk.
  10. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    152
    Trofeepunten:
    43
    "De dame achter mij daarentegen werd met alle egards en toewijding ontvangen, dat was namelijk Marjan Rintel zelf. Uiteraard kreeg zij op rij 3 als eerste wat te drinken en eten aangeboden en ik en mijn vrouw als laatsten"

    De arrogantie ten top! Mevrouw Rintel moet als LAATSTE wat te drinken en eten krijgen. Dit is precies het probleem van KLM, personeel boven klanten. Die vrouw moet er echt uit wil je KLM weer op de juiste koers krijgen...
     
    Ruut en SanHor vinden dit leuk.
  11. Daandeluxe

    Daandeluxe Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Exact, dat was ook onze conclusie, ze accepteerde het allemaal heel graag en vond het wel gezellig en gemakkelijk….

    juist als je zelf leadership bent zou je moeten begrijpen dat je niet altijd vanuit je ivoren toren moet blijven sturen.
     
    Ruut en SanHor vinden dit leuk.
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    2.102
    Trofeepunten:
    358
    Ik denk niet dat mevrouw Rintel zelf wilde dat ze als eerste geserveerd werd, maar ik zou mij goed kunnen voorstellen dat als de purser weet dat de hoogste baas meevliegt dat je dit dan wel doet.
    Of het goed is, is een tweede, maar je gaat als purser toch ook niet willen dat je Irma en Kees die eenmalig business vliegen voor hun jubileum deze als eerste bediend en daar verder geen feedback over krijgt, maar de hoogste baas als laatste bediend welke genoeg contacten heeft om te zorgen dat de purser de feedback krijgt waarom ze niet tevreden is....

    In een ander topic had je over het WOKE gedoe, mijn werkgever doet daar ook aan mee, ook ik kom niet onder zo'n samenzijn uit.
    Het is vaak niet wat een bedrijf zelf wil, maar zeker een beursgenoteerd bedrijf moet daar wel aan meedoen.
    Je moet dat altijd met een korreltje zout nemen, ik heb begrepen dat bij mijn werkgever je identificeren als hond toch een brug te ver ging.
     
    SanHor vindt dit leuk.
  13. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    699
    Leuk Bevonden:
    1.347
    Trofeepunten:
    203
    Marjan had zelf ook even een schort om kunnen doen om haar collega's te helpen bij het serveren van het 1e drankje in WBC. Nog geen half uur werk, mooi gebaar naar de passagiers en vooral ook naar haar medewerkers.
     
    michiel1 en Ruut vinden dit leuk.
  14. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.439
    Leuk Bevonden:
    1.235
    Trofeepunten:
    223
    Iemand die dat niet gewent is, zal wsl klungelig iets proberen te serveren, dus lijkt me geen goed idee.
    Ik zou in haar plaats discreet tegen de purser gezegd hebben "klanten eerst"
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  15. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    686
    Leuk Bevonden:
    878
    Trofeepunten:
    348
    Ze vloog toch ook mee als CA met de eerste Premium Comfort vlucht?

    Wie dat, in de huidige tijd, niet begrepen heeft, is geen modern leider.
     
    NisshinMaru vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina