Flying Blue Ultimate Platinum

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door caliform, 24 jan 2017.

  1. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Wat ik mooi vind aan de ultimate status zijn de 4 upgrade certificaten. Ik heb nu ook al Platinum Assistant. Maar 4 x upgraden van premium eco naar business scheelt aanzienlijk op lange vluchten. Kan maar zo 750 euro per stoel opleveren.
     
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Even goed doorrekenen of je die eruit haalt met de aankoop van SAF. Als je 150 UXP tekort komt, moet je 1500 euro bijbetalen voor je upgrade vouchers. Vaak is het prijsverschil tussen premium economy en business iets meer dan de helft van het premium economy ticket, bijv. premium 1200 euro en business 2000. De waarde van je certificaat is dan 400 euro per certificaat en geen 750. Daarnaast zijn er nogal wat voorwaarden voor het inzetten van je vouchers, zie ook flyertalk.
     
  3. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Goede tip, dank. Naast de saf bijkopen tbv ultimate moet ik ook nog paar jaar voordat ik p4l ben dus dat is extra stimulans om dit jaar veel xp te verdienen. Ik zocht retour AMS-NRT. Verschil is 900 euro per ticket. Bij retour AMS-LAX is het verschil zelfs 2000 euro.
     
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.649
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Ik hoor toch echt hele andere verhalen van een aantal ulti's van het forum, dat de Ulti assistent er eigenlijk niet zoveel van snapt en dat ze voor alles behalve het inzetten van de Ulti-vouchers liever de PSL bellen...
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  5. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Zoals met al het mensenwerk, zullen er vast ook minder competente assistants tussen zitten. Ik heb erg wisselend ervaringen met PSL: eenvoudig omboekingsverzoek waarop werd aangegeven dat het niet kon; ophangen en dan bel je natuurlijk meteen terug om andere PSL agent te spreken die het in 5min het had geregeld. Langere wachttijden dan Ulti; meer service gerichte mentaliteit van de Ulti assistent terwijl PSL meer als een generieke servicedesk overkomt.
     
    MrH vindt dit leuk.
  6. MrH

    MrH Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Eens! De PSL is soms wat wisselend, vind de TA prettiger en warmer.
     
  7. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ik dacht te hebben begrepen dat:
    1) AF je toegang tot lounge bepaalt op basis van gate. Dus als je vertrekt van gate K dan mag je niet L lounge in en weigert het poortje je toegang. Klopt dat?
    2) indien 1 klopt, wordt hier dan voor Ulti’s een uitzondering voor gemaakt door de dames bij de desk?

    We vliegen over enkele weken vanuit 2E en uiteraard is de gate nog niet bekend, maar L lounge heeft wel de voorkeur voor een 4uur stopover lijkt me, en wil even weten waar we rekening mee moeten houden voordat we voor niks naar L lopen.
     
    coenvh vindt dit leuk.
  8. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    934
    Leuk Bevonden:
    1.215
    Trofeepunten:
    428
    Vorige week van de K lounge (niet zoveel aan) naar L gelopen. Dat ging zonder problemen. Je moet alleen wel door security en paspoortcontrole en met het treintje. Her en der checken ze ook je boarding pass, dus kan zijn dat ze zeggen dat je op weg bent naar de verkeerde hal. Maar dan zou je kunnen zeggen dat je met een collega hebt afgesproken o.i.d. Eenmaal bij de lounge springt het licht gwoon op groen bij het scannen van je boarding pass. Overigens on well eens vanuit een andere terminal gedaan. Dat ging ook prima.
     
    DoT vindt dit leuk.
  9. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Top, exact de info die ik nodig had. L heeft absoluut de voorkeur van de 2E lounges, dus vandaar de check.
     
    coenvh vindt dit leuk.
  10. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    649
    Leuk Bevonden:
    1.253
    Trofeepunten:
    203
    Iemand al gebruik kunnen maken van de gratis snelle wifi voor ulti? Vandaag wel het nieuwe aanmeld/inlog scherm voor de wifi, maar alleen de reguliere optie was gratis ondanks dat ulti status wel door het systeem werd herkend.

    IMG_7086.png
     
    coenvh vindt dit leuk.
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Zou dat niet per april stapsgewijs ingaan.. eerst AF en daarna uiterlijk eind dit jaar ook KL?
     
    coenvh vindt dit leuk.
  12. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    649
    Leuk Bevonden:
    1.253
    Trofeepunten:
    203
    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het stapsgewijs tegelijk met de uitrol van de nieuwe inlogmethodiek zou gaan, maar zou goed kunnen dat het nu inderdaad nog te vroeg is. Ben wel blij als KL dit snel gaat doorvoeren, ideaal hoe goed de (gratis) wifi bij bijvoorbeeld Delta al werkt.
     
    coenvh vindt dit leuk.
  13. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Wilde van de week nog vragen om gratis wifi, uiteindelijk niet gedaan en gewoon betaald. Ga het volgende keer wel even aankaarten.

    Over het algemeen wordt er bij AF naar mijn idee veel meer voor Ulti's gedaan. Bij KLM binnen Europa wel vaak een operationele upgrade naar business, maar op lange vluchten soms echt gewoon he le maal niets.

    Laatst werd er vanuit de lounge in CDG naar de gate gebeld of ze de eerste bus even tegen wilde houden, dat was echt tot het ongemakkelijke aan toe met zelfs boze medereizigers tot gevolg.

    Ulti ruimte in de non-schengen lounge op Schiphol is ook heel triest te noemen.
     
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Volgens mij is er niet zoveel te vragen of aan te kaarten. Crew kan helemaal niets doen met de wifi, behalve de apparatuur herstarten.

    Misschien goed om volgende week op het ulti event na te vragen bij Ben Lipsey.
     
    coenvh vindt dit leuk.
  15. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Die kunnen toch gewoon een voucher uitgeven?
     
  16. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    WiFi gaat gefaseerd in vanaf 1 April - dit is een update die gedaan moet worden aan het WiFi systeem aan boord en gaat samen met normaal groot onderhoud van een kist.

    Zodra dit gedaan is, zul je dus gratis WiFi hebben als Ulti. Je herkent dit aan het nieuwe portaal zodra je verbinding maakt.
     
    coenvh vindt dit leuk.
  17. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    649
    Leuk Bevonden:
    1.253
    Trofeepunten:
    203
    Ik had wel het nieuwe portaal, maar nog geen gratis snelle WiFi. Waarschijnlijk dat ze de gratis functionaliteit dan toch echt pas op 1 april activeren. Wel fijn dat ze al gestart zijn met het updaten van de systemen.
     
    coenvh vindt dit leuk.
  18. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Andere vraag voor Ben Lipsey is wat mij betreft wanneer er voordelen naar Transavia komen. Wellicht eerst alleen voor Ulti's, maar dat zou ze wel echt heel veel schelen om in iedergeval mij meer binnen de groep te laten vliegen.

    Lounge toegang, als eerste boarden, koffers, zitplaatsen kiezen zijn voor mij nu echt redenen om Transavia te mijden.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  19. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    En wat denk je van de krappe stoelen?
     
    coenvh vindt dit leuk.
  20. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Valt best mee. De stoelen van de KLM 737NG vindt ik hard, armleuningen te kort en rugleuning een soort van mcdonald stoel (de laatse versie met de grote bagagebakken). Zat laatst in een Transavia 737 die aanmerkelijk ouder was ( jaja nog met asbakjes in de armleuning!) en die stoelen met noppen bekleding zijn groter zachter en stukken comfortabeler.
     

Deel Deze Pagina