Flying Blue Ultimate Platinum

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door caliform, 24 jan 2017.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Ik zat laatst met 41 man in een door KLM ingehuurde Transavia kist en had daardoor de tijd om de rijen eens goed te bekijken en het viel mij op dat er aan boord op verschillende rijen zowel links als rechts niet altijd dezelfde stoelen aanwezig waren, er was volstrekt geen logica in.

    Ik zat eerst op rij 4, maar die armleuning was relatief breed, terwijl in rij 5 het weer een 'noppenstoel' was en aanmerkelijk comfortabeler was.

    En hoewel ik aan de rechterkant zat (Daar is 1 rij minder ten opzichte van links tot de nooduitgang) miste ik toch wel beenruimte.
    Natuurlijk, met 3 plekken voor jezelf is dat allemaal wel prima maar het is geen Economy Comfort.
    Grappig detail is wel dat ik toevallig in hetzelfde toestal zat uit Ibiza afgelopen oktober, toen zat ie helemaal vol, en toen vond ik de plaats wel prima, maar waarschijnlijk had ik mij anders ingesteld.
     
    TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  2. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    876
    Leuk Bevonden:
    1.756
    Trofeepunten:
    253
    Wellicht van belang voor degene die nog UXP tekort komen voor de nieuwe kwalificatie. Ik kreeg zonet dit bericht van FlyingBlue inzake mn UXP:
    Heb er zelf niks aan, maar kan toch lekker zijn voor sommigen...
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  3. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    508
    Trofeepunten:
    123
    Ik vroeg mij het volgende af. Als je saf koopt krijg je uxp over de aankoop.
    Als je fb doneert en per 2000 fb 1 xp krijgt, krijg je dan ook 1 uxp?
     
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.941
    Leuk Bevonden:
    3.385
    Trofeepunten:
    508
    Heel vreemd dit. Dit geldt voor iedereen met de oude kwalificatieperiode, ook mijzelf als huidige ulti sinds 2019. Gezien het gaat om een status met een bepaalde geldigheid, is de enige correcte oplossing om die 3 maanden status die eraf gesnoept is terug te geven. Voor 2 jaar (of 3, 4, 5) jaar kwalificeren betekent ook gewoon 24 maanden status en geen 21 maanden.
     
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Zeker omdat deze ‘genoegdoening’ gaat naar degene die nu geen ulti meer zijn, en nu worden afgescheept met een fooitje aan uxp maar niet een bepaalde service.

    Voor mij gelukkig geen issue, ooit gekwalificeerd op 2 december en bewust niet de 30ste november, zodat de geldigheid tot de 31ste december was.

    Ik was wel blij verrast dat ik de uxp voor 2023 alsnog erbij kreeg nadat ze er begin 2024 waren afgehaals, achteraf natuurlijk logisch omdat je anders in 2033 voor niets gevlogen zou hebben. Als het goed is mag je per jaar 900uxp meenemen dus 2025 zit ik al goed, 2026 wordt dan ook geen probleem, 2027 heb ik dus 2025 en 2026 om 900uxp te halen, dus soms pakt het wel goed uit.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  6. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    876
    Leuk Bevonden:
    1.756
    Trofeepunten:
    253
    Volgens mijn eigen activiteitenoverzicht niet:
    Laatste KLM EliteGolf dag....:(
     
  7. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    63
    Voor de liefhebbers is het ultimate deel in lounge 25 inmiddels geopend. Een paar werkplekken, (luie) stoelen, een koffiemachine en een koelkast met diverse frisdranken, bier, wijn en cava.
     
    Ambtenaruh, DoT en FlyingBlob vinden dit leuk.
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    ik zag het inderdaad op flyertalk voorbij komen. Vooral de werkplekken stemmen mij vrolijk zodat als het druk is ke gegarandeerd wel een plek hebt.
    En op zich een cola uit een blikje is beter dan uit een fontein.
     
    Morris vindt dit leuk.
  9. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    1.289
    Trofeepunten:
    203
    Bij het scannen van mijn boardingpas aan de zuil in lounge 25 werd ik vanmorgen proactief door de dames achter de balie aangesproken, of ik al wist dat er een ultimate gedeelte is geopend. Ze wouden graag meelopen om me de weg te wijzen, maar dat heb ik maar afgeslagen.

    Prima plekje om rustig te zitten.
    IMG_7195.jpeg IMG_7196.jpeg
     
    VinceG, Ruut, DoT en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    876
    Leuk Bevonden:
    1.756
    Trofeepunten:
    253
    Leuk plekje hoor.... zo maar eens even crashen
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ruut vindt dit leuk.
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Gisteren voor het eerst bezocht, ik had maar 15 minuten en was aan het twijfelen om naar binnen te gaan omdat bij binnenkomen van de lounge niets werd gezegd.
    Maar toen men mij zag twijfelen bij de deur liep men pro-actief naar mij toe, ik schat in dat het zo lang laten duren dat het lich groen wordt zorgt dat men een melding krijgt, maar ik zal niet geheel onbekend zijn en men dacht hij weet het wel.

    In de nabije toekomst begreep ik komt er een toegangscode op de deur, nu zat er niemand, het was rustig in de rest van de lounge, maar ik kan mij voorstellen dat op drukke momenten opportunisten het toch proberen.

    Deze ruimte is nu beter dan non schengen, alleen een aparte menu optie zou nog fijn zijn als je er wat langer moet verblijven.
     
  12. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    876
    Leuk Bevonden:
    1.756
    Trofeepunten:
    253
    Hoe groot is jou ego?
    code Ultilounge CDG 2F = 332222, veel plezier ermee...
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2024
    Ali, VinceG, Elgertje en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    63
    Vorige week zat de ultimate lounge helemaal vol (de rest van de lounge was ook goed gevuld). En terwijl ik er zat kwam een van de KLM'ers toch nog even de boarding pass controleren en mocht vrijwel iedereen een ander plekje zoeken ;)
     
    VinceG, coenvh, Vliegende_Keep en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.941
    Leuk Bevonden:
    3.385
    Trofeepunten:
    508
    Walk of shame :D
     
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Heeft niks met Ego te maken, de medewerkers in de lounge rouleren wel, maar uiteindelijk is dat toch ook een vaste groep medewerkers.
    Die zullen mij ongetwijfeld wel een keer naar binnen hebben zien lopen, en ik vind het persoonlijk wel prettig om niet elke keer 'aangesproken' of speciaal behandeld te worden bij binnenkomst, wat meer in de annonimiteit is prima voor mij.

    Daarom vond ik de benadering nu juist zo goed.

    Daarom zal een code toch wel iets van een barriere zijn, het zal uiteraard niet alles kunnen voorkomen, oppertunisten zijn er altijd, en een gemiddelde passagier zal de code niet hebben.
    En hier kan je, in tegenstelling tot de Air France lounges, van buiten toch wel enigszins naar binnen kijken, waardoor je kunt zien dat er stoelen beschikbaar zijn.
     
  16. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Volgens mij is recentelijk iemand’s boarding pass in the 25 Ulti kamer gecontroleerd. ;)
     
  17. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    hmmm, een ulti lounge in Changde Taohuayuan Airport? nu begint het programma echt voordeeltjes te krijgen.
     
    arjen05, Godenzoon14, westi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    443
    Leuk Bevonden:
    683
    Trofeepunten:
    123
    Ulti in check balie in Amsterdam. Geen idee of de dame achter de balie meer weet of doet dan de mensen bij skypriority.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    coenvh vindt dit leuk.
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Ik weet niet zeker of ik het trouwens leuk zou vinden om zo herkenbaar op een forum geplaatst te worden, maar dat terzijde.

    De ulti incheckbalie is er vooral dat ook bij drukte de ulti member zo snel mogelijk geholpen kan worden, want op drukke momenten in de ochtend zijn alle balies wel eens bezet.
    Er wordt daar trouwens wel actief gekeken of je wel ulti bent, nu kwam ik vorig jaar in compleet vakantie outfit inclusief korte broek daar inchecken, werd ik pro-actief benaderd toen ik naar die balie liep of ik naar een andere balie wilde gaan, want deze was alleen voor ulti members.
    Daar geniet ik altijd wel van, dus zeg ik ja als ivory weet je dit soort dingen ook niet, ik naar die andere balie (waar ook niemand stond), kon die medewerkster het toch niet laten om haar collega te vertellen dat ik toch wel ulti was.
     
    MRB, coenvh, BartF en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ik had een SAF probleem bij OLCI en vroeg bij de Schiphol Ulti check-in desk of ik alsnog de SAF kon aanschaffen bij haar. Jonge dame wist niet eens wat SAF was… moest collega erbij vragen om me te helpen. Dus, ik heb niet vermoeden dat ze daar ander ground staff neerzetten dan bij eco of SkyPriority.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina