Flying Blue Ultimate Platinum

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door caliform, 24 jan 2017.

  1. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Ik ben eens benieuwd. Als AFKL met ‘grootste aankondigingen’ en ‘verbeteringen’ komt voor een bepaald niveau, betekent dat meestal niets meer dan een verslechtering van de andere niveau’s :D
     
    coenvh, Ruut, Menno en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Kennelijk heeft een aantal ulti's vandaag al een mail gehad over UXP rollover over vorig jaar, in verband met ongunstige kwalificatiedata. Misschien was dat het cadeau, voor een select gezelschap.

    Of de deadline wordt verschoven, dat kan ook. Dan komt de aankondiging tegelijk met de opening van het ulti gedeelte van lounge 25.
     
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Timo, ErwinLansing en ppt vinden dit leuk.
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.858
    Leuk Bevonden:
    2.048
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb geen mail gehad, maar ik kreeg tot mijn grote verbazig de 898 XP verdiend in 2023 vandaag weer bijgestort die er eerder af waren gehaald.
    Omdat ik tot december 2024 Ulti bem en ik weet dat ik in 2024 het makkelijk ga halen heb ik verder niet de moeite gedaan om in 2023 tot boven de 900XP te geraken, maar zoals ik het nu begrijp ben ik in 2025 al verzekerd van Ultimate, hoevel rollover UXP mag ik hebben in 2024 om het in 2026 te halen?
     
  5. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Max 900 rollover. Dus als je per 31/12/2024 1800UXP hebt dan heb je als je niet meer UXP erbij krijgt per 31/12/2025 nog 900UXP over en dus genoeg voor ulti geheel 2026.

    Alles boven 1800UXP vervalt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ozzietukker vindt dit leuk.
  6. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    “KLM kijkje achter de schermen” uitnodiging voor 20 maart. Ben benieuwd of er nog nieuwe informatie komt vanuit Ben Lipsey over Ultimate programma verbeteringen, anders dan wat inmiddels al via de website is aangekondigd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    michiel1, FlyingBlob en Menno vinden dit leuk.
  7. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben er ook. Ben benieuwd, ook naar eventuele nieuwtjes.
     
    Ambtenaruh en FlyingBlob vinden dit leuk.
  8. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    649
    Leuk Bevonden:
    1.253
    Trofeepunten:
    203
    Had er graag bij willen zijn, maar om er een vrije dag voor te nemen gaat me iets te ver. Jammer dat ze zulke dingen niet in het weekend plannen.
     
  9. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Als Ulti bepaal je toch je eigen werktijden? :p

    IIG, heb er zin in en zie jullie daar. Leuk om babbel met Ben te kunnen maken.
     
    Hailstorm, Ambtenaruh, DoT en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    649
    Leuk Bevonden:
    1.253
    Trofeepunten:
    203
    Haha ja, kan zeker mijn eigen werktijden bepalen, alleen betalen klanten mij niet voor uren die ik niet maak. Zou dan per saldo toch wel een erg prijzig uitje voor mij worden.

    Maar veel plezier daar, hoor het graag als er nieuwtjes zijn.
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Leuk initiatief!
    Ah joh, als je je eigen werktijden bepaalt, ga je in de ochtend naar dat event en werk je in de avond.

    Als je zoveel vliegt, zul je toch wel regelmatig in andere tijdzones werken?
     
  12. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben er ook bij, ben benieuwd.
     
    DoT vindt dit leuk.
  13. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Vorig week was lounge 25 nog voorzien van een Ultimate aquarium in opbouw, inmiddels zijn de ramen grotendeels afgeplakt.

    Mij benieuwen wanneer hij nu echt open gaat.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    576
    Trofeepunten:
    123
    Sowieso zijn ze lekker bezig in de lounge, de bruine stoelen zijn opnieuw gestoffeerd en voorzien van lichtere karamel bruine bekleding
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  15. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Gisteren zei meneer achter de balie dat zij te horen hebben gekregen: eind februari. Even afwachten of ze het gaan halen dus.
     
  16. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    649
    Leuk Bevonden:
    1.253
    Trofeepunten:
    203
    Ik heb een vlucht geboekt in Premium Comfort en vervolgens 2 ultimate upgrade vouchers ingezet voor WBC. Nu zie ik in de KLM app dat ik geen miles en (u)xp meer krijg voor deze vlucht. Heeft iemand daar ervaring mee? Zou ik niet de 40 (u)xp en de miles moeten krijgen van mijn oorspronkelijke geboekte en betaalde Premium Comfort ticket?
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.858
    Leuk Bevonden:
    2.048
    Trofeepunten:
    358
    Sterker nog, je behoord de (u)xp te krijgen als bij een business klasse ticket.
    Het aantal miles wat je krijgt blijft wel gelijk omdat je niet opeens meer hebt betaald natuurlijk.

    Staan de miles in de app niet goed of ook in de reservering niet? Want de app heeft wat kuren, stoel wijzigen is een langzaam proces, als je 2 boarding passen krijgt, de eerste kan je opslaan maar de tweede niet…
     
  18. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    649
    Leuk Bevonden:
    1.253
    Trofeepunten:
    203
    Volgens de app krijg ik nu 0 miles en 0 (u)xp. Op de KLM website komt het kopje met geschatte flying blue miles voor deze boeking niet eens meer in beeld. Ik zal de ultimate assistant dan maar even mailen om dit te corrigeren.
     
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Dat is veranderd en aangekondigd met de mail van twee weken geleden.
    Op de site staat nu:

    Subject to availability. XP are earned based on the original ticketed cabin.
     
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.858
    Leuk Bevonden:
    2.048
    Trofeepunten:
    358
    Aha, nou ik heb geen bericht of niks ontvangen.
    Eigenlijk wel raar omdat het echt een upgrade is, weliswaar voor een laag bedrag als je deze vanuit economy doet, maar je wordt echt omgeboekt op een business ticket.

    Wat bij mij nog nooit gelukt is dar de aansluitende feeder vluchten ook ge-upgraded werden, eerst dacht ik dat dit aan het treinsegment lag maar ook met een vlucht uit Dusseldorf zijn de eerste en laatste vluchten in economy. Niet dat het wat uitmaakt bij 25 minuten vluchtjes en in meer dan de helft gebeurd het nog operationeel of courtesy maar je loopt wel wat xp mis. Of misschien heb ik dat niet goed gelezen.
     

Deel Deze Pagina