Flying Blue Ultimate Platinum

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door caliform, 24 jan 2017.

  1. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Het gaat wel even verder dan dat. Je wordt in mijn ervaring veel sneller geupgratet. Er is veel meer service, ook aan boord. Je mag pre-boarden. Je kunt gewoon bellen en mailen met de ulti lijn 24/7 en je wordt uitgenodigd voor unieke / speciale events.
     
    beuse242 en cvr vinden dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Ik ben nu vier jaar ulti en heb iets andere ervaringen:

    -upgrades: binnen Europa wellicht, als de vlucht langer is dan 1.5u, vooral wanneer economy overboekt is. Dan ga je voor platinum
    -meer service aan boord: echt hit or miss. Als je het vraagt is er veel mogelijk, zoals een extra glaasje wijn. Kan als platinum ook prima
    -pre-boarden: is me hooguit een keer of 4 aangeboden op honderden vluchten. Heb er toevallig zelf 1x om gevraagd, in Berlijn vorige week, toen keken ze me aan of ze het in Keulen hoorden donderen
    -ulti-lijn: zeker geen 24/7, maar wel tussen 8 en 18u op werkdagen. Andere tijden gewoon platinum servicelijn
    -exclusieve events: ik ben in 4 jaar één keer uitgenodigd voor onthulling huisje, dat was exclusief. Verder alleen evenementen die ook voor platinum zijn, zoals golf, family event of KLM running-gerelateerd

    Als je veel AF vliegt, denk ik dat ervaringen beter zijn.

    Ik zou wel andere voordelen noemen, zoals gereserveerde plaats in sommige (met name AF) lounges, proactieve hulp bij annuleringen, en een emailadres om KLM te bereiken. Die laatste twee hoef je geen ulti voor te zijn, PA-toegang is voldoende.
     
    Urbanjazz, coenvh, Ambtenaruh en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    648
    Trofeepunten:
    123
    in lounge 52 is nu achterin restaurant blue een ultimate hoekje, niet zo'n aquarium als in 25
    2023-12-08 14.41.18.jpg 2023-12-08 16.10.09.jpg
     
  4. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Hoeft niet te melden hoor de tandarts komt je vanzelf halen
     
    VinceG, beuse242, Elgertje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Sinds vorige week ook Ultimate geworden :cool:

    Vlieg vrijdag heen en weer naar CDG. Heen KLM, terug Air France. Ben benieuwd hoe ver ik boven het volk verheven word.
     
    FlyingBlob, rickbeerendonk, Ruut en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Een kilometer of tien
     
    Godenzoon14, Urbanjazz, FlyingBlob en 14 anderen vinden dit leuk.
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Op de CDG vlucht krijg ik echter nooit een upgrade, niet met KLM, niet met Air France, of het moet operationeel zijn.
    Afgelopen zondag een uitzondering, terwijl er al niemand naast me zat op rij 4 kreeg ik toch een courtesy upgrade, wel mocht bijna de persoon aan het gangpad, want de KLM purser begreep na al die jaren toch niet welke letter gangpad of raam betekende, maar deze Franse man begreep niets van het Nederlandse praatje, dus toch zelf maar 2 rijtjes opgeschoven.
     
  8. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43

    Ik kreeg vannacht toch wat emails vanuit de Ultimate afdeling. Ook per telefoon kreeg ik niet het idee dat ik werd doorverbonden met de Platinum lijn. Waarbij ik dat met PA (overdag) wel altijd duidelijk merkte wanneer ze gesloten zijn (geen emails) en je wordt doorverbonden met de platinum lijn.

    Ik had als Platinum altijd al een hoop upgrades naar Business, zeker met Air France afgelopen jaar wel een keer of 10 operationele upgrades gehad.
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    De medewerkers van de Ultimate lijn zullen niet alleen werken voor de ultimate members, maar ook voor andere (platinum of PA) passagiers, maar dus wel de prioriteit geven aan Ultimate passagiers mocht er een vraag binnenkomen.
    Dus kan het zomaar zijn dat iemand een nachtshift heeft die ook de Ultimate afdeling doet en dan direct kan acteren.
    Gegarandeerd is er uiteraard alleen tijdens kantooruren garantie op beschikbaarheid, buiten de tijden is er geen garantie en kan je wel doorgeschakelt worden.

    Op zich went de service trouwens wel, waar ik echt binnen 45 minuten een wijziging voor mei 2024 na een annulering heb geregeld en een nieuw ticket binnen heb is mijn manager al 2 weken bezig met een annulering van februari, en daar zit nog niet echt schot in, maar goed, die vliegt ook nooit en aangezien het niet werkgerelateerd is kan ik hierin niet helpen.
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Volgens mij zitten er bij de platinum servicelijn bepaalde mensen die ook in de mailbox kunnen. Ik werd vorige week ook ineens op zaterdagnacht om half drie ingecheckt met bevestigingsmail vanuit PA. Maar in principe wordt email beantwoord tijdens kantoortijden.

    Mijn collega is dit jaar teruggevallen van platinum naar gold en daar is kennelijk ook een premium servicelijn voor. Hij is daar super tevreden over, zelden wachttijden en tot nu toe konden al zijn verzoeken meteen geregeld worden. Hij heeft nog geen verschil gemerkt met platinum. En aan boord en op luchthavens ook niet, behalve dat hij nu 5 euro moet betalen voor rij 6 op een Embraer, dus zit hij met plezier op rij 7.
     
    ErwinLansing en lloydje33 vinden dit leuk.
  11. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Je telefoonnummer staat gelinkt aan je FB status. Dus Ultimate en Platinum worden eerst geholpen, dan gold, dan silver en dan het 'gewone' volk. Tip: als het bij KLM druk is bel dan met Air France. Heeft mij al veel tijd gescheeld. En omdat het 1 boekingssysteem is helpen ze je ook gewoon (geldt niet voor HV vluchten natuurlijk).

    Nog een tip: drie dagen voor vertrek kan een gold member kosteloos een stoel kiezen in het vliegtuig behalve business class. Ga naar je boeking in de app, klik op wijzig stoel en dan zie je ineens dat de '5 euro stoel' nu gratis te selecteren valt.
     
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Het is niet zo dat je op volgorde geholpen wordt. Het is andere routing: Ultimate gaat eerst naar PA, staat die geheel doorgeschakeld (als ze dicht zijn), dan naar platinum servicelijn. Voor platinum (en bij doorschakeling ulti) geldt als de wachttijd langer is dan een paar minuten / bij drukte je individueel wordt doorgeschakeld naar gewone (reserverings)medewerkers. Het kan zijn dat de wachttijd bij ulti of platinum langer is dan voor gold, vanwege de eerdere doorschakeling. En voor ulti of pa zijn aparte telefoonnummers. Voor het algemene KLM-nummer geldt wat je hierboven noemt dat FB status meteen meekomt en dan ga je de gewone routing in, dus het maakt als platinum niet uit of je de platinum servicelijn of het algemene nummer belt; voor ulti wel.
     
    Godenzoon14, ErwinLansing en Urbanjazz vinden dit leuk.
  13. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    437
    Leuk Bevonden:
    682
    Trofeepunten:
    123
    Ik dacht dat er 900 uxp nodig zijn voor Ulti in 2024. Mijn jaar is net gereset.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Bij mij ook, denk dat het morgen wordt omgezet.
     
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Is die 59 UXP rollover?

    Zaten jullie ook in het oude programma waarin je statusjaar van april t/m maart liep, maar je kwalificatiejaar het kalenderjaar volgde? Dat is per vandaag gecorrigeerd, ook met terugwerkende kracht. Dus iedereen uit het oude programma heeft vandaag 3 maanden ulti in de afterburner zien verdwijnen.
     
  16. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    437
    Leuk Bevonden:
    682
    Trofeepunten:
    123
    59 uxp is rollover.
     
  17. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    even checken: had je 31 december dus 959UXP?
     
  18. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    437
    Leuk Bevonden:
    682
    Trofeepunten:
    123
    Had 199 uxp vorig jaar
     
  19. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Dan snap ik die hele Ultimate overgang echt niet meer. Mij is door servicedesk verteld dat per 1jan 2024 er 900UXP wordt afgetrokken en alleen hetgeen boven 900UXP doorrolt naar 2024 vanuit 2023. Onder de 900UXP raak je alles kwijt per 1 jan 2024. Bij mij heeft nog geen verrekening plaatsgevonden (I.e. de aftrek hebben ze nog niet gedaan) en staat de eindteller ook nog steeds op 1800 ipv 900UXP (zie afbeelding)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb al mijn UXP van 2023 staan, die van 2022 zijn eraf getrokken. Het doel is 1800 UXP dit jaar. App toont dus het oude 2-jaar regime.
     

Deel Deze Pagina