Flying Blue Ultimate Platinum

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door caliform, 24 jan 2017.

  1. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Yes
     
  2. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Nee, dat is echt alleen platinum for life. Voor Ultimate moet je elk jaar 900 UXP halen.
     
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Ultimate Platinum for Life bestaat wel, echter is het geen lifetime status. Omdat ulti geen status is, maar alleen een extra woordje toegevoegd aan je huidige status. En je kunt alleen ulti worden als je ook al platinum of skipper of c2000 bent. Maar als je platinum for life bent, krijg je wel degelijk ultimate platinum for life, zoals de foto's van Frederik Abas, die andere ultis ook vast wel eens tegengekomen zijn, tonen:

    upload_2023-11-19_0-39-15.png
     
    beuse242 en Ruut vinden dit leuk.
  4. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    De vraag was of je dan ook ultimate for life kan worden, en dat kan dus niet.
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Je behoudt ultimate zolang als je aantal keren 900 UXP haalt per jaar. En als je ook platinum for life bent, heet dat toevallig ultimate platinum for life in plaats van platinum ultimate.
     
  6. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Dat snap ik ;)
     
  7. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb net met KLM gebeld en heb voor sommige mensen slecht nieuws die net van Platinum voor Ultimate willen gaan. Ik leg even uit obv mijn eigen situatie:
    - deze maand Platinum geworden, dus mijn Platinum (her)kwalificatieperiode en ook Ultimate (eerste) kwalificatieperiode loopt volgens de website tot 30 nov 2024.
    - Ik heb 166UXP en ga voor het einde van het jaar naar 450UXP.
    - In januari 2024 zal ik nog aan ca 650UXP bij krijgen, normaal gesproken voldoende om aan de 900UXP binnen het Ultimate kwalificatiejaar te gaan (volgens nieuwe regels 900 ipv 1800 UXP).
    - ECHTER: volgens de KLM servicedesk medewerker die ook nog met collega heeft overlegd: per 31 december 2023 verlies ik alle UXP als ik geen 900UXP behaal voor het einde van het jaar.

    Conclusie: Dus in plaats van dat ik in januari Ultimate wordt met ca 200UXP op de teller nog (450+650=1100UXP -/- 900 eerste keer Ulti kwalitficatie = 200UXP resterend); ben ik in januari nog gewoon Plat en met 650UXP op de teller en zijn mijn 450UXP van 2023 weg. Deze situatie geldt volgens KLM dus voor iedereen die dit kalenderjaar (2023) Platinum is geworden.

    Sidenote: alle UXP BOVEN de 900 ben je ook kwijt aan einde van het jaar, maar je hebt tenminste wel Ultimate dan gehaal voor een jaar tm 31 december 2024. Dus alle nieuwe Plats gaan UXP kwijtraken per 31 december 2023, behalve als ze exact 900UXP halen.
     
  8. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Ultimate kwalificatie liep toch altijd al op kalenderjaar?
     
    Ready2Board en TimH vinden dit leuk.
  9. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen, volgens Mark020 en zijn post #357 van deze thread is de kwalificatie per 12 maanden vanaf moment van 1ste kwalificatie (dus dat lijkt al niet gerelateerd te zijn aan kalenderjaar). Tevens in mijn app staat op dit moment dat ik 1800UXP (nog oude regeling) moet halen tm 30 nov 2024; dus dat is ook al geen kalenderjaar. Dus ik vermoed sterk dat het niet kalenderjaar gebaseerd is. Probleem is dus dat KLM in haar voorbeeld als kwalificatiedatum exact dezelfde datum heeft gekozen als de overgangsdatum. Waardoor niet duidelijk is of de aftrek van 900UXP per 1jan2024 in hun voorbeeld gerelateerd is aan het kwalificatiemoment (is logisch dan) of ook wordt toegepast vanwege overgangsdatum (lijkt onterecht omdat zoals ik daardoor dus maar 2maanden heb om 900 te halen, maar wel alle UXP in deze korte periode kwijtraak; wat voor mij dus best een substantieel aantal is).
     
  10. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Mijn platinum kwalificatie datum is 30-9 en mijn ultimate kwalificatie datum is 31-12.

    Met co2 compensatie erbij vlieg ik dit jaar nog 291xp, waardoor ik voor de kerst op 1801 uxp kom. Ik ga er van uit dat ik dan direct voor 2 jaar ultimate in aanmerking kom, dat lijkt op basis van de app in elk geval zo te zijn.
    IMG_6298.jpeg
     
    beuse242 en Ready2Board vinden dit leuk.
  11. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    1) je bent dus nog geen ultimate? Vreemd dat jouw Ulti kwalificatiedatum afwijkt dan van je Plat kwalificatiedatum. Bij mij zijn deze 2 gelijk aan elkaar (op dit moment nog)
    2) volgens mijn interpretatie van de FB website krijg je inderdaad 2jaar:
    3) welke app gebruik je (iOS?) want ik zie alleen XP en years, en niet de middelste optie die jij hebt met UXP.

    “If you earn Flying Blue Ultimate by the end of your qualification period, you will keep your Flying Blue Ultimate status for two more years. UXP you earn above 900 UXP in 2024 will remain yours in 2025 as surplus UXP.”
     
  12. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Ik ben nu inderdaad nog geen ultimate.
    Ik gebruik de iOS app.
     
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Ter info @DoT , ik heb Android en ik zie ook gewoon XP - UXP - Jaren staan. Dus ligt vermoedelijk aan jouw app.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  14. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Bijzonder; ik zit op nieuwste iOS, heb net KLM app opnieuw geïnstalleerd en nog steeds KLM app (maar ook in de AF app overigens) alleen de XP en Years tabjes en geen middelste UXP optie. Op de website zie ik wel m’n UXP teller al op 166 staan, maar had die dus gewoon in de app verwacht zoals jullie hebben.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    In 2023 moet je 1800 UXP halen. Zo ja dan ben je Ultimate voor 2 jaar. Zo nee, dan moet je vanaf 2024 opnieuw 900 UXP halen en dan ben je in 2024 Ultimate.

    Kan aan mij liggen maar als je in januari al 650 XP kan halen dan lukt het je voor de rest van het jaar toch ook wel om de resterende 250 XP binnen te harken om Ultimate te worden? Als ik jou was zou ik focussen op 2024.
     
  16. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Uiteraard ga ik voor ultimate ook in 2024, maar wat je aan de voorkant niet kwijtraakt kan je als surplus meenemen boven de 900 naar 2025. Dus het is met name dat ik geen UXP wil kwijtraken als ik het kan gebruiken voor kwalificatie in de opvolgende jaren.
     
  17. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben erachter wat vermoedelijke reden is: de UXP tab verscheen in de app op het moment dat ik voor mijn Platinum geherkwalificeerd was in mijn lopende kwalificatie jaar. Ik weet niet waarom de app daarop wacht om het te tonen (misschien om mensen niet onnodig te verwarren omdat merendeel van de platinums nooit de Ultimate status behalen behalve degene die wel platinum herkwalificeren). Immers: bij kwijtraken plat na je eerste jaar heb je ook niks aan je UXP.
     
  18. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    876
    Leuk Bevonden:
    1.755
    Trofeepunten:
    253
    Kan wel, bij mij is platinumdata 31 juli
    Ulti: tot 31 dec
     
  19. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Dat is inderdaad niet gek bij mij ook (ulti 1 april, plat 1 juli). Dat komt omdat de ultimate status instant is.
     
  20. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb nog heel wat UXP's nodig voor Ultimate, kwalificatiedatum 31 april 2024.

    Als ik goed naar de voordelen kijken tov standaard plat hebben enkel de one cabin upgrade vouchers en plat for 2 daadwerkelijk waarde of vergis ik me?
     

Deel Deze Pagina