Flying Blue Ultimate Platinum

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door caliform, 24 jan 2017.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Ja, die verhalen lees ik na 4 jaar ulti ook op sommige fora :D:D
     
    Urbanjazz, coenvh, Ruut en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb als vroegboeker toch elke keer in de juiste boekingsklasse, in de R kreeg ik ze elke keer, maar er zit inderdaad een verschil naar de bestemming, want naar USA, Canada en Mexico zit R inderdaad niet in de mogelijkheid tot upgraden, maar de andere kant op richting Azie dus weer wel.
    Maar inderdaad wel iets om rekening mee te houden, dat moet ieder voor zich bepalen of het rendabel is, hier speelt wel weer mee dat behalen voor 31 december dus 2 retourvluchten upgrade naar business is omdat het 2 jaar geldig is, en zou de 'besparing' E1500 zijn, en dan kan het met de toch wat vaker verkregen courtesy upgrades wel weer interessant zijn.
     
    coenvh vindt dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    De inconsistentie is inderdaad wel opvallend. Op een cityhoppervlucht van Brussel of Dusseldorf krijg je een flesje water bij boarden, de upgrade naar voren, daar nog een flesje water bij het tasje met business klasse broodje, en ook nog als je echt wil nog wat extra drinken, en op de volgende vlucht van 3 uur naar Istanbul of Lissabon, terwijl er 2 rijen in business over zijn, mag je gewoon op 4C blijven zitten en krijg je een half bekertje cola en een uitgedroogde sandwich.

    Ik snap best dat de upgrades geen recht zijn, en dat hoeft wat mij betreft ook niet, maar dan snap ik echt het beleid niet.
    Want de week erop krijg je op dezelfde vlucht, als je wel een vrije stoel naast je hebt, wel de upgrade naar business in een rij waar al iemand zit, het hangt van de crew af, dat is inmiddels wel duidelijk, maar een wat evenwichtiger beleid zou toch fijn zijn.

    Bij Air France had ik het idee dat er wat meer consistentie in zat, maar de laatste tijd valt het op die vluchten wat tegen, of het valt me gewoon wat meer op als ik in de A319 of A320 mij de hele vlucht af aan het vragen ben waar ik precies mijn benen moet laten.
     
  4. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Gebeurt dat kijkje in de cockpit echt nog? Zou voor mij echt een reden zijn om het te halen.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Als platinum 1x meegemaakt op de B747. Als ulti op +/- 150 vluchten alleen één keer na landing bij AF, vanwege een nieuwe Embraer die ze hadden.

    Overigens zie ik wel heel veel mensen de cockpit ingaan met een speciale keycord 'cockpit permit', meestal vrienden/familie van de crew.
     
  6. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Zeker op de route naar BON zie ik erg vaak familie/vrienden van de crew de cockpit in gaan, soms zitten ze zelfs uren in de cockpit. Verbaasde mij dat dit is toegestaan. Laatst zelfs een IPB dame op de stoel naast me die alleen uit de cockpit kwam om te eten en een lading huisjes in ontvangst te nemen. Die speciale keycord heb ik nog nooit bij iemand gezien, zal er eens op letten.

    Dit jaar wel een paar keer mensen met vliegangst gezien die voor vertrek in de cockpit mochten om door een uitleg van de piloten te worden gekalmeerd.
     
    michiel1, Amsterdam en arjen05 vinden dit leuk.
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Precies dezelfde ervaring hier. Huisjes vaak "discreet" in een blauw zakje.
     
  8. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Cockpitbezoek is uiteraard altijd “captain’s discretion”. Vanwege mijn werk en affiniteit met (militaire) luchtvaart is het wel een aantal keer gelukt. Soms moet je het ook gewoon vragen aan de Purser, helemaal als je al een leuk gesprek gehad hebt en ze op de hoogte zijn van je status.

    De oranje keycord is echt zo’n typisch “bureaucratisch” KLM-ding. Soort van bedoeld als “dan weten mensen er omheen dat deze persoon de cockpit in mag”…
     
  9. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Zijn er ook andere Ulti's aanwezig komende Di?
     
  10. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Wat staat er gepland dinsdag as?
     
    Miya vindt dit leuk.
  11. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Was een besloten event waar enkele Skippers & Ulti's elektrisch vliegen konden ervaren en zelf ook stukje konden vliegen.

    Geweldige dag, hier zijn een enkele impressies.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 30 aug 2023
    Ruut, MilesHunter, FlyingBlob en 15 anderen vinden dit leuk.
  12. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Nu weet ik het zeker, ik ga voor X duizend euro SAF kopen voor het eind van jaar ;-)
     
    lloydje33, ppt, Urbanjazz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Er zijn maar een paar ulti's uitgenodigd.
     
    coenvh vindt dit leuk.
  14. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Wow! Heel bijzonder!
     
    coenvh vindt dit leuk.
  15. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    Super gaaf :):):) Dankjewel voor delen foto’s!
     
    coenvh vindt dit leuk.
  16. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Vraag aan Ultimate status houders:
    - Als je Ultimate bereikt binnen je kwalificatieperiode (laten we zeggen je haalt 1800UXP in april 2024 en je hebt tm september 2024 van dat jaar nog): is de ultimate status dan geldig van april 2024 tm april 2026 of vanaf april 2024 tm september 2026 (dus inclusief tm einde lopende kwalificatieperiode + 24maanden).

    Heb 2 verschillende antwoorden gehad van de KLM Servicdesk (zowel de april 2026 antwoord als de september 2026 antwoord).

    NB: ik weet dat we naar 900UXP en 1 jaar gaan, maar verandert volgens mij niet de vraag hierboven, alleen duur van geldigheid.
     
  17. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    De ultimate status krijg je 'instant', dus niet per je kwalificatieperiode. Als je dus 7 april 2024 de 900 UXP haalt, dan word je meteen van april 2024 tot en met april 2025 ultimate. Je kwalificatiedatum is dan 1 mei 2025.

    Bereik je 1800 UXP voor 31 december 2023, dan word je 2 jaar ultimate. Haal je dus 1800 UXP op 30 december 2023, dan blijf je ultimate tot en met 31 december 2025.
     
    DoT vindt dit leuk.
  18. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Dank voor snelle antwoord!

    Om de redenatie dan helemaal af te maken:
    - Per 7 april 2024 900 gehaald, dan ben je ultimate van 7 april 2024 tm 30 april 2025
    - je UXP teller gaat op 7 april 2024 naar 0UXP ivm kwalificatie aftrek.
    - Je spaart lekker door en haalt 1900 UXP tussen 8 april 2024 en 1 mei 2025.
    - Op 1 mei 2025 gaat er 900 UXP vanaf (1900 -/- 900 = 1000UXP) en ben je Ultimate t/m 30 april 2026.
    - Aangezien je maar 900UXP surplus mag meenemen, neem je geen 1000UXP mee maar heb je per 2 mei 2025 900UXP in surplus staan die je gaat gebruiken op 1 mei 2026. Je verliest dus 100UXP
    - zelf als je niet meer UXP bijspaart sinds dat moment ben je dan van 1 mei 2026 tot 1 mei 2027 weer Ultimate ivm de 900 surplus die je had meegenomen van periode ervoor.
     
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Ben je dan na 10 jaar Ulti ook UFL?
     
  20. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Levenslang 2 Intercontinental Business Class upgrades per jaar zonder aanvullende kwalificatie eisen… hmmm denk niet dat AF/KLM zoiets ooit zou weggeven. :)
     

Deel Deze Pagina