Er klinkt flink wat frustratie door in je post. Mijn ervaring is dat ze bellen en de situatie uitleggen goede resultaten geeft. Vaak zelfs meer dan je volgens de regels recht op hebt. Just be nice.
Er is zeker enige frustratie maar dat komt omdat dit voorval een van de vele vervelende gevolgen was gedurende deze trip vanwege een omboeking omdat Tarom domestic business is afgeschaft . Een segmentje ecomony en de hele reis ellende... Voor wat betreft de XP's had de hierboven genoemde onvrijwillige omboeking er voor gezorgd dat het op nieuwe ticket 0 euro als prijs stond. Ik zou daarom eerst ineens helemaal geen recht op XP hebben. Daarna opnieuw aangevraagd en nu kwamen ze met genoemde verhaal over RO vluchtnummer en Z klasse (geen XP), terwijl het ticket een AF nummer betrof…(wel XP). Voor het gedowngrade segment was mij ook toegezegd dat ik XP van de oorsponkelijke boeking zou krijgen. Nou ook dit mooi niet dus Nogmaals, dat het berichtje hier gefrustreerd overkomt, komt door een optelsom met andere voorvallen in deze reis. In de praktijk benader ik customer service medewerkers altijd "nice" en met respect. Dus ook in dit geval.Ik heb op mijn werk veel te maken met onze Customer Service medewerkers en ik weet wat zij meemaken aan ellende met boze klanten!
Dank je, inmiddels heb ik in plaats van bij FB, het probleem bij KLM messenger voorgelegd lijkt iets makkelijker/sneller te gaan...
Ik vind het claimen superongebruiksvriendelijk. Wat vul je nu in? de airline die je vliegt (op boardingpass) of die van je vluchtnummer op je ticket, ookal staat de die je vliegt op de boardpas...Ik krijg constant " oeps..je kan niet claimen enz...)
De uitvoerende luchtvaartmaatschappij is uiteindelijk de verantwoordelijke partij, en dit staat los van de maatschappij waarbij u uw ticket heeft geboekt. Dus claimen bij uitvoerende Mij. KLM, AF en DL hebben onderling afspraken zodat je kan claimen waar je geboekt hebt
Kijk eens aan bij KLM messenger ontbrekende XP claimen gaat veel sneller dan via Flying Blue..gisteren gevraagd en ze hebben het vandaag al bijgezet..een goeie tip (o.a. @MollyMoon) : als het via FB wat stroef en moeilijk gaat..gewoon via KLM messenger... Het betrof nota bene een Tarom vlucht!.. Hulde aan KLM!
Op de homepage staan nu weer de promoawards. Ik vraag mij af. Er is altijd alleen maar vanaf AMS of vanaf CDG met KLM of AF in de aanbieding. Waarom staan daar geen aanbiedingen van de andere FB of skyteam partners? Ik zie nooit bv Kenya ,Tarom of Czech airlines staan met aanbiedingen... De Europese FB leden die niet in de buurt van AMS of CDG wonen hebben daar toch niets aan?
Hoe denk jij dat al die perikelen rondom migratie ontstaan zijn? Dat is een van de redenen dat er bijvoorbeeld dit soort dingen gebeuren.
Het gekke is dat die " aanbiedingen" (lees: weinig miles) er wel zijn maar dat je ze toevallig tegen moet komen als je via award tickets zoekt. De trips die ik zoek zijn dan soms goedkoop maar dan bv met Aaroflot via moskou enzo. Volgens mij was het voorheen ook Europa>bestemming XXX , ipv AMS of CDG >XXX. Maar dat weet ik niet meer zeker...
Toch staat het wel in de Promo Awards van Flying Blue, bijv de promo award naar Mumbai Bombay, van deze maand: "Travel between anywhere in Europe and Mumbai/Bombay". Ik heb deze bekeken, bijv vanaf Frankfurt. Ik kom inderdaad wel vluchten tegen met minder miles en minder bijbetalen. Maar zie die buiten de aanbiedingsdata om ook..
Ik heb het over de bestemmingen AMS,CDG>europa. De intercontinentalen zijn inderdaad nog europa>XXX....BInnen europa alleen vanaf AMS of CDG. Waarom nooit bv "Praag>Madrid met Czech airlines 50% korting"
Het zijn FB promo awards, Czech airline is wel skyteam, maar geen FB? KQ promo’s, wel FB, heb ik volgens mij wel eens gezien.
Wie weet wat die verschillende geldigheden betekenen? Ik dacht dat alles geldig blijft als je amex gebruikt?