Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Deze route was voor de wijziging bij FB circa 125k miles retour in business als je flexibel was qua data.
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Sommige bestemmingen zijn inderdaad belachelijk duur met miles, maar heb zelf pas geboekt naar CUR, waarbij de waarde 13,75 per 1000 miles was. Goede besteding, vond ik zelf.
     
  3. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    tja ik laat mijn bestemming afhangen van de miles, precies vanwege dat als ik een bestemming zoek en dan miles erbij zoek ik altijd te duur uit ben...ze laten mij dus reizen naar wat zij willen...
     
    lloydje33, Carel1 en Flying doc vinden dit leuk.
  4. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Mijn vrouw vloog onlangs RTM-TLN om haar ouders te bezoeken. HV geeft weing korting met FB, maar uiteindelijk wel gedaan. Liever weinig korting op een bestemming die we nodig hebben, dan veel korting naar ergens waar we niet heen willen.
     
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Gegeven de taxen die je bij FB moet betalen is een waarde van <1 cent per mile inderdaad realistischer voor KLM world business class award tickets. Ik hanteer ongeveer 0,8 cent per mile. Een betere redemption kun je krijgen via de promo awards, maar daar zit inderdaad vaak bagger tussen, zoals tickets van Parijs Orly naar Reunion in de oude 2-3-2 business class van AF die ik vaak voorbij zie komen.

    Ik herinner me nog 50% korting op Amsterdam - Paramaribo... dat was een goede deal... maar helaas is de tijdsperiode waarin je kunt vliegen vaak beperkt, moet je wel net in die periode kunnen en willen reizen :).

    Persoonlijk gebruik ik ook mijn miles liever voor een bestemming waar ik sowieso graag heen wil, dan voor een ticket naar een of ander Frans eiland. Dan neem ik de lagere redemption voor lief.

    Cheers!
     
    lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Vandaag kwam ik er achter dat sinds kort voor stoelselectie betaald moet worden bij Kenya Airways, zelfs voor business class en Elite+ leden. #domper
     
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Kenya Airways heeft trouwens een IT-storing die naar verwachting rond 28 oktober:eek: verholpen is...
     
  8. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Een van mijn favoriete bestemmingen is eindelijk in de promo awards opgenomen:

    [​IMG]

    Ze zullen vast een reden hebben hiervoor. Slecht weer? Slechte bezetting? Stad en omgeving maken veel goed...... :)

    Seattle en Vancouver zijn ook optie in business voor 50% korting.
     
    RobertFB, FlyingFonz en lloydje33 vinden dit leuk.
  9. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Weet iemand trouwens of je de belastingen op een Award ticket ook in drieën kan betalen met je FB Amex??
     
  10. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Heb jij hem gevonden zonder de AF A330?
     
  11. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Laatst bewerkt: 2 okt 2018
  12. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ja dit kan!
     
    Flyer1981 vindt dit leuk.
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Wellicht heb ik hier oud nieuws te pakken, maar het viel mij sinds vandaag op dat KLM de nieuwe tariefstructuur (standaard alleen handbagage inbegrepen, duurdere tarieven inclusief ruimbagage) die sinds mei dit jaar voor Noord-Amerika geldt, ook voor het Caribisch gebied hanteert. AMS-CUR is per direct in ieder geval standaard zonder ruimbagage..
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Nope je hebt nieuw nieuws te pakken :) . Sinds gisteren geldt het ook voor de Cariben, Midden- en Zuid-Amerika bij zowel AF als KLM.
     
    lloydje33 en arjen05 vinden dit leuk.
  15. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Weet iemand of er zondag nog ergens een feestje is?
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  16. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ik vlieg volgende week AMS-PTY. Ben benieuwd of ze het nieuwe huisje dan al hebben :D.
     
    Ambtenaruh en Marcelle vinden dit leuk.
  17. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Wat mij altijd opvalt bij de KLM-mailing dat bij mijn sample van N=2 de non-elite leden de mail enkele uren voor de elite leden krijgen. Hebben jullie die ervaring ook?
     
  18. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Allen, momenteel ben ik FB platinum en mijn vrouw ook (via Amex). Volgend jaar val ik een niveau terug en raakt mijn vrouw haar status kwijt. Ik ben echter NU bezig om onze vakantie voor 2019 naar USA vast te leggen met onze 2 kinderen en ik kan nu dus nog altijd 2 x 2 ruim koffers gratis meenemen, en 2 economy comfort stoelen reserveren. Vreemd.
    Wat is nu bepalend? Status op moment van boeken (en betalen), of status op moment van vliegen?

    Thanks.
     
  19. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ervaring dat als je je stoel eenmaal gekozen hebt, deze wel blijft. Wat ze met de bagage doen tijdens inchecken weet ik niet.
     
  20. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Op mijn ticket OTP-IAS stond een AF vluchtnummer maar op de uiteindelijke boardingpas een RO. Van dit OTP>IAS segment van route AMS>CDG>OTP>IAS ontbraken de miles en segmenten.
    Geclaimd via FB. Meneertje van FB antwoord kortaf in een mailtje simpelweg dat ik geen recht op XP. Hij ging uit van het vluchtnummer RO op de boardingpas. Ik dacht dat de aanbieder van de vlucht telt dus het AF nummer…
    klopt dat?
     

Deel Deze Pagina