Deze route was voor de wijziging bij FB circa 125k miles retour in business als je flexibel was qua data.
Sommige bestemmingen zijn inderdaad belachelijk duur met miles, maar heb zelf pas geboekt naar CUR, waarbij de waarde 13,75 per 1000 miles was. Goede besteding, vond ik zelf.
tja ik laat mijn bestemming afhangen van de miles, precies vanwege dat als ik een bestemming zoek en dan miles erbij zoek ik altijd te duur uit ben...ze laten mij dus reizen naar wat zij willen...
Mijn vrouw vloog onlangs RTM-TLN om haar ouders te bezoeken. HV geeft weing korting met FB, maar uiteindelijk wel gedaan. Liever weinig korting op een bestemming die we nodig hebben, dan veel korting naar ergens waar we niet heen willen.
Gegeven de taxen die je bij FB moet betalen is een waarde van <1 cent per mile inderdaad realistischer voor KLM world business class award tickets. Ik hanteer ongeveer 0,8 cent per mile. Een betere redemption kun je krijgen via de promo awards, maar daar zit inderdaad vaak bagger tussen, zoals tickets van Parijs Orly naar Reunion in de oude 2-3-2 business class van AF die ik vaak voorbij zie komen. Ik herinner me nog 50% korting op Amsterdam - Paramaribo... dat was een goede deal... maar helaas is de tijdsperiode waarin je kunt vliegen vaak beperkt, moet je wel net in die periode kunnen en willen reizen . Persoonlijk gebruik ik ook mijn miles liever voor een bestemming waar ik sowieso graag heen wil, dan voor een ticket naar een of ander Frans eiland. Dan neem ik de lagere redemption voor lief. Cheers!
Vandaag kwam ik er achter dat sinds kort voor stoelselectie betaald moet worden bij Kenya Airways, zelfs voor business class en Elite+ leden. #domper
Een van mijn favoriete bestemmingen is eindelijk in de promo awards opgenomen: Ze zullen vast een reden hebben hiervoor. Slecht weer? Slechte bezetting? Stad en omgeving maken veel goed...... Seattle en Vancouver zijn ook optie in business voor 50% korting.
Weet iemand trouwens of je de belastingen op een Award ticket ook in drieën kan betalen met je FB Amex??
Het is de A330-200, volgens seatguru heeft die glijbaanstoelen, maar zou eind 2018 refitted moeten zijn: https://corporate.airfrance.com/en/news/air-france-equip-its-fleet-airbus-a330-its-new-travel-cabins De stoelplattegrond suggereert nog steeds de welbekende glijbaanstoelen .
Wellicht heb ik hier oud nieuws te pakken, maar het viel mij sinds vandaag op dat KLM de nieuwe tariefstructuur (standaard alleen handbagage inbegrepen, duurdere tarieven inclusief ruimbagage) die sinds mei dit jaar voor Noord-Amerika geldt, ook voor het Caribisch gebied hanteert. AMS-CUR is per direct in ieder geval standaard zonder ruimbagage..
Nope je hebt nieuw nieuws te pakken . Sinds gisteren geldt het ook voor de Cariben, Midden- en Zuid-Amerika bij zowel AF als KLM.
Wat mij altijd opvalt bij de KLM-mailing dat bij mijn sample van N=2 de non-elite leden de mail enkele uren voor de elite leden krijgen. Hebben jullie die ervaring ook?
Allen, momenteel ben ik FB platinum en mijn vrouw ook (via Amex). Volgend jaar val ik een niveau terug en raakt mijn vrouw haar status kwijt. Ik ben echter NU bezig om onze vakantie voor 2019 naar USA vast te leggen met onze 2 kinderen en ik kan nu dus nog altijd 2 x 2 ruim koffers gratis meenemen, en 2 economy comfort stoelen reserveren. Vreemd. Wat is nu bepalend? Status op moment van boeken (en betalen), of status op moment van vliegen? Thanks.
Ervaring dat als je je stoel eenmaal gekozen hebt, deze wel blijft. Wat ze met de bagage doen tijdens inchecken weet ik niet.
Op mijn ticket OTP-IAS stond een AF vluchtnummer maar op de uiteindelijke boardingpas een RO. Van dit OTP>IAS segment van route AMS>CDG>OTP>IAS ontbraken de miles en segmenten. Geclaimd via FB. Meneertje van FB antwoord kortaf in een mailtje simpelweg dat ik geen recht op XP. Hij ging uit van het vluchtnummer RO op de boardingpas. Ik dacht dat de aanbieder van de vlucht telt dus het AF nummer… klopt dat?