Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Volgens mij 10%, zo lang je wel iets van status hebt.
     
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb begin dit jaar een WBC vlucht naar Montreal met miles geboekt voor mij en mijn echtgenote. Ik had net te weinig miles en heb gebeld om wat punten van mijn echtgenote over te boeken naar mijn account. Dat bleek niet nodig en toen werd gezegd dat je 10% in de min mag staan. Ik was toen Gold member.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  3. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Klopt, is mij ook verteld, als Gold en Plat mag je 10% in de min gaan.
     
  4. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Top. Thnx!
     
  5. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Vraagje, ik vlieg binnenkort AMS-CDG-CUN//QRO-MEX-CDG-AMS, dit is allemaal geboekt in Premium Economy bij Air France, hoe zit het met de XP's over de legs AMS-CDG, QRO-MEX en CDG-AMS? Zal vast wel weer als gewoon economy XP over gegeven worden, AF/KL kennende helaas maar kan het antwoord niet zo snel vinden... :(
     
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Er is geen PE op de korte vluchten, ik zie ook altijd staan dat die legs eco zijn. Hoe krijg je dat voor elkaar ook die in PE te boeken?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Ehm, oke misverstandje, ik heb gewoon gezocht op PE, en uiteraard zit ik in eco, aangezien er idd geen PE is, technisch gezien zijn die dus niet in PE geboekt. En zo heb ik ook het antwoord op mijn vraag ;)

    Ergens achterin mijn hoofd hoopte ik er stiekem op, dat aangezien je op een PE itinerary zoekt, en die boekt, je ook voor alle legs PE XP zou krijgen...
     
    Marcelle en Daan3 vinden dit leuk.
  8. Marcelle

    Marcelle Blue Tier

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb zelf vorige maand PE gevlogen met AF en ik heb idd maar 5 XP gekregen voor AMS-CDG en visa versa. Ik kon wel beide vluchten net achter BC zitten. Beide vluchten hadden we 3 stoelen voor ons tweeën.
    Laat ook even weten hoe de vlucht was op PE. Ik had onze terugvlucht geupgrade met punten en op onze heenvlucht kregen we een upgrade naar WBC. Zodoende weet ik nog niet hoe de stoelen in PE zitten/liggen.
     
    lloydje33 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Ja dat zag ik ook, dat je wel de stoelen voorin meteen kon kiezen, vandaar dat ik (tegen beter weten in:D) hoopte dat de XP'tjes toch door zouden komen...

    Trouwens, net achter de BC, ik ben al 4x verschoven, zit inmiddels op 8A :p
     
    Ambtenaruh, lloydje33 en Tristan88 vinden dit leuk.
  10. Marcelle

    Marcelle Blue Tier

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Ja, dat herken ik. Ben ook diverse keren heen en weer geschoven. Uiteindelijk heb ik in rij 8 de stoelen aan het raam en gangpad geclaimd. Gelukkig kwam er niemand tussen ons in zitten :rolleyes:;)
     
    Tristan88 vindt dit leuk.
  11. MichielRP

    MichielRP Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    goedemorgen, Ik hang net op met de flying blue klantenservice. Ik wilde graag mijn vlucht van Seoul naar Amsterdam KL856 op 15 nov upgraden et punten. Experflyer geeft aan dat er beschikbaarheid is in de o klasse, maar bij KLM geven ze aan dat er geen beschikbaarheid is. Heb ik nog andere opties?

    dank
     
  12. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    Net maar even de resterende miles van mijn vader z'n account naar de mijne overgeboekt (hij doet er toch niks mee en ze stonden er al bijna 2 jaar), zonde om ze te laten verlopen. Mis toch wel de gratis optie om dit te doen binnen het gezin, al blijft de vergoeding enigszins schappelijk.... 42 euro voor 3.500 miles. ow, en niet te vergeten de 126 miles extra (dubbele punten ivm verlengen AMEX FB Gold en 1,5x spend KLM)
     
  13. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik vind 3.500 miles geen € 42 waard.
     
    lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  14. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    Hoeveel vind je ze dan waard?

    Als je ze wilt kopen zijn ze duurder (6400 met de 60% Extra voor 110 euro nu in de aanbieding), en met het vliegen zie ik deze verhouding ook niet terugkomen bv 22000 miles voor 3200 met mn volgende reis

    Kijk je alleen naar wat ze kunnen opleveren dan? Ik bedoel dan voor hoeveel je ze kan inzetten?
     
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik reken eigenlijk altijd 1000 miles = € 10.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  16. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    @Ambtenaruh je had je vader een partnerkaart kunnen geven? Dan kan je gratis onderling met miles schuiven en er is nog weleens een actie dat je 2000 miles krijgt bij aanbrengen nieuwe partner
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  17. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    Dat was een mogelijkheid, echter, no go voor mn pa... soms zijn deze dingen niet uit te leggen aan de generatie uit de oorlog (yes. I went there..... ). Wars van alles behalve zn vertrouwde bank om de hoek...

    Had hem ook kunnen aanmelden voor een Amex gold en dan 2x 22.000 punten gescoord door heen en weer te gaan met 500 euro via PayPal etc...
     
    MRB, Roberto, Flying doc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Vader hoeft er niet aan te pas te komen. Ik vroeg partnerkaart aan bewaar die kaart bij mij thuis en ik haal mijn vaders FB punten er af.....:D
     
    Roberto, Erwin en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  19. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    boef!
     
    MVA20, Carel1 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  20. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Interessante vraag: wat is momenteel een goede waardering voor je FB miles...

    Keek laatst eens naar een awardvlucht en lachte me dood over de hoeveelheid miles die ze tegenwoordig vragen....

    Voorbeeld: 10 november heen, 17 november terug van AMS naar LAX in WBC. Goedkoopste vlucht (AF,met een overstap): 395.000 miles + 482,55 EUR aan toeslagen.
    Duurste vlucht (zonder overstap): 625.000 miles + 427,23 EUR aan toeslagen.
    Zelfde route (DL, met overstap) maar dan ticket kopen: 3.003 EUR incl. toeslagen

    Uitgaande van bovenstaande is een waardering van de FB miles van EUR 7,60 per 1.000 miles, en indien je de toeslagen meerekent EUR 6,38 per 1.000 denk ik realistischer.

    Wat zijn jullie ideeen?
     

Deel Deze Pagina